Tässä aikaisemmin laittelin tänne viestiä ja hyviä ohjeita sainkin. Nyt aon autoa käyty läpi. Auto lähtikin toimimaan hienosti, kun laitoin uudet tulpat. Nostajat vain nakuttivat, mutta johtunee puolen vuoden seisomisesta ulkona? vai?
Eli laitoin uudet oikeat tulpat. Ed. omistaja oli laittanut jotkut mielenkiintoiset. Uusilla tulpilla ja täydellä akulla ensimmäisellä käyntiin ja ilo oli suuri. Mutta kun sitten lähdin koeajolle, auto hyytyi 300 metrin ajon jälkeen räntäsateeseen. Ensin mentiin 2:lla pytyllä ja sitten auto hyytyi kokonaan. No, auto takaisin tallin ja huolto jatkui. Hall - anturi vaihdettiin ja uusi bensansuodatin asennettin. Suodattimeen tuli hienosti bensaa. Kipinä tuli tulppiin, mutta auto ei inahtanutkaan.
Ollaan aivan ymmällään???
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Vaihdetut osat:
1. bensapumput + suodatin
2. puola
3. virranjakajan kansi + hall anturi
4. jännitteensäädin
5. tulpat + tulpanjohdot
Yhteen asiaan kiinnitin huomiota. Mulla oli tossa pari vuotta sitten Saab 90:nen, joka ei käynnistynyt. Mä en tiedä osan nimeä, mutta venakoppaan tuli sellainen y haarainen kumitutti, josta lähti kaksi letkua kohti kaasaria / kurkkua. Mitäs ne tekevätkään? Kuitenkin, kun hankin uuden sellaisen vehje toimi kuin kello. Tossa tonnarissa on samanlainen, joka on hieman löysähkö ja lisäksi siinä on jonkunasteisia omia virityksiä. Mikä osa tämä siis on ja mitä se tekee? Kannattanee vaihtaa uuteen?
Neuvokaa, jotta päästään turbon pauloihin...pian... hehe.
KIITOS!
ZF