Kampiakselin asentoanturiko vai mikä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Kampiakselin asentoanturiko vai mikä?

Viesti Kirjoittaja Jnz »

-94 2.3t kanssa taas vaihteex ongelmia :(
Just vaihdoin rikkinäisen bensapumpun niin eiköhän sitten tule muita ongelmia. Eli pumpun vaihdoin jälkeen (yllättäen sain paluuupuolen liittimen rikki) auto toimii ihan ok kunnes seuraavana päivänä piti lähteä duuniin.
Startates auto lupaa lupaa muttei käynnisty ja pakoputkes paukkuu (onneksi ei ole kattia kiinni) . Ensimmäisenä tuli mieleen että di-kasetti finaalis. Kasetin kanssa korjaamolle ja koitettiin toiseen saabbiin niin mällistä käyntiin. No sitten hinattiin saabbi korjaamolle. Korjaamolla laittoivat akun lataukseen ja iltapäivällä olivat koittaneet uudestaan käyntiin niin heti oli käynnistynyt samalla olivat koittaneet vanhaa kasettia niin ei ongelmia. Auto yöksi pihalle ja seuraavana päivänä taas sama homma lupaa muttei käynnisty kummallakaan kasetilla.

Voisiko kampiakselin asentoanturi tehdä moista kiusaa?
Tulpat on vaihdettu, bensanpaineet ok ja koitettu toisella trionic boksilla.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Sen perusteella että pakoputkessa paukkuu, niinvoisi olla asentoanturi. En tiedä, onko niillä kuinka monia tapoja kyrvähtää, mutta rikkinäisellä anturilla auton voi saada käymään muutama kymmenen sek. nätistikin, mutta heti kun anturi hiukan lämpeää, sekoaa käynti, alkaa pauke ja auto sammuu omaan mahdottomuuteensa. Näin itellä kun oli anturista vain jousi poikki. Joku toinenkin on täällä postaillut anturista, joka toimi hetken kun sitä jäähdytti vedellä tjsp.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Suomik kirjoitti: Joku toinenkin on täällä postaillut anturista, joka toimi hetken kun sitä jäähdytti vedellä tjsp.
Jaag mää vai? :)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... entoanturi
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

No just sää! :wink:

Helmi threadi muuten; hauska, ennakkoluuloton ja opettavainen... :lol:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Suomik kirjoitti: En tiedä, onko niillä kuinka monia tapoja kyrvähtää, mutta rikkinäisellä anturilla auton voi saada käymään muutama kymmenen sek. nätistikin, mutta heti kun anturi hiukan lämpeää, sekoaa käynti, alkaa pauke ja auto sammuu omaan mahdottomuuteensa.
Mutta kun auto lähtee käymään niin se käy kunnolla ja voi ajella ihan huoletta. Kunnes taas kone jäähtyy kunnolla niin alkaa starttaus ongelmat.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Hmm... joo, ei tuo anturi sitten oikein stemmaa tähän.

Ootko ehtinyt tutkimaan tulppia epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen? Onko märät? Boschilaisissa ruiskuissa epäilisin ruiskun lämpöanturia, mutta en ole varma miten tuo veden lämpö / rikastuksen tarve Trionicissa haistellaan...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Kyllä tulpat kastuu
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

No siihenkin on oikeastaan (ainakin) kaksi syytä:

-bensaa tulee kylmään koneeseen jostain syystä liikaa (ruisku/lämpöanturihäikkä siis), ja toimiva sytkäpuoli ei pysty tehtäväänsä. TAI
-bensaa tulee ihan sopivasti, mutta kipuna on hukassa.

Seuraavan kerran kun auto jättää käynnistymättä, pitäisi sytkäpuoli testata maadoitetulla irtokasetilla ja kuivilla tulpilla (ks. V.J.S.:n linkki ylempää). Jos kipinää tulee, sitten voisi liika aineen saanti olla syynä. Jos ei tule, on tuolla sytkäpuolella muitakin vikamahdollisuuksia kuin DI-kasetti ja asentoanturi, ne tosin lienevät yleisimmät.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Suomik kirjoitti: Seuraavan kerran kun auto jättää käynnistymättä, pitäisi sytkäpuoli testata maadoitetulla irtokasetilla ja kuivilla tulpilla (ks. V.J.S.:n linkki ylempää). Jos kipinää tulee, sitten voisi liika aineen saanti olla syynä. Jos ei tule, on tuolla sytkäpuolella muitakin vikamahdollisuuksia kuin DI-kasetti ja asentoanturi, ne tosin lienevät yleisimmät.
Saabas saanu muutaman päivän levätä rauhassa..
Tuli tuossa kokeeltua tuota kipinä juttua niin aluksi tulee heikko kipinä mutta voimistuu kyllä ku starttailee.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Onko vika selvinny?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Juu ei ole vikaa löytynyt. Kampiakselin asentoanturikin tuli vaihdetua mutta ei vaikutusta.
Vastaa Viestiin