Laturin laakereiden vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kersti91
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 18:58
Paikkakunta: Kouvola

Laturin laakereiden vaihto

Viesti Kirjoittaja Kersti91 »

Minkä tyyppiset laakerit ovat 9000 CD 2.0i '96:ssa ja miten niiden vaihto tapahtuu kotikonstein? Tarvitaanko muutakin kuin normaali ulosvetäjä? Löytyiskö räjäytyskuvia?
Kersti91
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 18:58
Paikkakunta: Kouvola

SAAB 9000 CD vm 1996 Laturi

Viesti Kirjoittaja Kersti91 »

:cry: Tarvitsisi tietää irtoaako laturi ylä vai ala kautta. Samoin voisi varustautua etukäteen oikeilla laakerella ja hiilisillalla mikä lienee Motonetin luettelosta osa 11-3100 . Foorumissa on ollut puhetta mutta vanhemmista versioista. Mylly on 2.0l B204i ja laturi BOSCH 0123 320 011 14v 45-90 A.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mistä päättelet, että ko laakerit ovat vaihtotarpeessa? Ittellä on alkanut kuulumaan tuolta suunnalta jotain viheltävää ääntä kierroksilla... saattaa tosin hyvin olla moniurahihnan rullasta tuo. Varahihna ja rullat odottavat tuossa hyllyssä asennusta... saa nähdä sitten poistuuko ko ääni.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: SAAB 9000 CD vm 1996 Laturi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kersti91 kirjoitti::cry: Tarvitsisi tietää irtoaako laturi ylä vai ala kautta.
Eikös se ollut niin että itse laturin voi irrottaa mitä kautta haluaa, mutta vaatii kuitenkin moniurahihnan löysyttämisen erikoistyökalulla, eli käytännössä sisälokasuojan irroituksen jolloin laturiinkin pääsee käsiksi alakautta?
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kyllä se hihna löystyy ja sen "erikoislattaraudan" pultteineen saa paikalleen ilman sisäloksua irroittamattakin kertovat... toki enemmän tilaa ja todnäk näin helpompi ilman lokaria.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Minulla ei ole noin uudesta laturista kokemuksia, mutta tässä jotain:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 034#282034
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32869

Hakusanalla laturi* löytyy tonnarifoorumista muitakin tätä käsitteleviä aiheita.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Laturin laakerit voi kopasta kun löystyttää moniurahihnan ja näppipelillä veivaa sitä laturin pyörää. Josson klappia, niin laakerit väljät. Se että ujeltaako, niin eriasia. :)
99T-museopeli
Vastaa Viestiin