kokemuksia saksantuonneista kiitos.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

tontut

Viesti Kirjoittaja mestari »

kokemusta on "muutamasta" tonnarista etelä saksasta, kaikki ostettu yksityisiltä. hinnat alkaneet 500€ ja ylöspäin ja voin sanoa että vähillä on leimaan menneet täällä yleensä. jotain pakoputken hitsausta ja jarruletkun vaihtoa on ollut. yleensä jarrut ja iskarit ja jouset jo vaihdettu saksan maalla.
mut sitten erehdyin tuomaan itselleni 6x kalliimman MB dieselin ja siinä kyllä riitti remonttia yli indeksin. ei menny edes ekalla katsastuksesta.
kokonaisarvioni on että vaikka halavalla saa niin kannattaa aina käydä stekkaamassa huoltokirjat vaikka lähimmässä saab pisteessä.

tossa viimeksi kun tulin sieltä niin paikallisella saab kauppiaalla oli nurkan takana piilossa 9000 94 cse ml 248 sekä 96 mallin cs ajettu 158tkm ja kysyessä miksi ne tuolla on niin sanoivat että ei kukaan osta enää noin vanhoja autoja, hinnat eivät ehkä olisi olleet kalliita. uutta osaa näkyi olevan esim alla mukavasti esim takasatulat,iskarit pakoputki ymm ym
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Ite tuonut 2 tonnaria sekä vanhemmilleni 9-5:sen saksasta ja ei voi moittia. Mutta on toki muistettava, että onhan sielläkin monenlaisia autonpitäjiä. Uusimman tulokkaan laitoin jo myyntiin ja seuraavankin meinasin Saksasta hakea.
Viimeisimmän tonnarin hain saappeihin erikoistuneelta kaverilta http://www.heuschmid.de ja olen kyllä autoon tyytyväinen.
Niinkuin jo tuolla aiemmin mainittiin, yleensä halvalla ei saa hyvää!
Ne turkkilaiset ja muut ählämi jobbarit kannattaa yleensä kiertää kaukaa, mutta toki voihan niissäkin poikkeuksia olla....
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Taitaa melko yleinen vika olla tuo laakeri/turbo osio...veikkaan että öljyjä ei hirveesti vaihdella ku autoja saa pikkurahalla!
Saab 9-5 2,0t -1999
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kopote12 kirjoitti:Taitaa melko yleinen vika olla tuo laakeri/turbo osio...veikkaan että öljyjä ei hirveesti vaihdella ku autoja saa pikkurahalla!
Omassa ex2.3TA:ssa oli täysi huoltokirja ja kaikki huollot tehty ajoissa merkkiliikkeessä (+ monella tonnilla ylimääräisiä remontteja, mm. kansipahvi, syyläri, turbo, automaattilaatikko, ilmastoinnin täysremontti kompuroineen jne),
ajettu ostettaessa reilut 230tkm, 1 omistaja. Mutta tp-akselin ratas oli hioutunut öljyn sekaan ja kone oli täten remontointikunnossa. Eli aika vaikea noista on tietää kun ei tuossakaan ketju mitään ääntä pitänyt vaan nätisti lipui pyörimättömän akselin yli.

Varmaan fiksuinta olisi ostaa merkkiliikkeestä vuoden takuulla oleva peli niin ei pitäisi olla kummempia riskejä?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
viiksi
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 16:41

Viesti Kirjoittaja viiksi »

Kyllä nämä suomen jobbaritkin osaavat huonon auton myydä hyvänä! Että sillei, vaikka en olekkaan mikään natsiystävä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

viiksi kirjoitti:Kyllä nämä suomen jobbaritkin osaavat huonon auton myydä hyvänä! Että sillei, vaikka en olekkaan mikään natsiystävä.
Aivan totta, en itse ainakaan halua morkata saksantuonteja, on vaan ollut muutamia Saksasta uitettuja konerikkotapauksia, mutta eikait se maasta riipu jos kansi halkeaa tai tp-akselien rattaat menevät.
Kuitenkin koneet on siellä paljon lujemmilla kuin täällä skandinaviassa, omakin puimurini osoittautui konevammaiseksi, ja yllätys yllätys, Saksasta sekin. Eli olen onnitunut ostamaan lähiaikoina yhteensä kolme konerikkoista tuontipeliä (joista yksi olli Italiasta, 2 Saksasta) :D

Yksinomaan pidosta kiinni, meidän 900 cabbe taas pelaa kuin unelma, ei kertaakaan ole ollut mitään oikuttelua. Tuuripeliä vanhojen kanssa, vaikea tietää tarkkaa kuntoa millään.

Jos nyt ostaisin auton ulkomailta, ostaisin sen merkkiliikkeestä ja takuulla, kuten Mimmikin tuossa kirjoitteli (tai oikeastaan tuo meidän cabbe onkin merkkiliikkeestä ja siinä pitäisi olla 6kk:n takuu, mutta eipä mitään reklamoitavaa ole löytynyt).
Toisaalta voi olla jo hankalaa löytää tonnareita merkkiliikkeistä, alkavat olla jo sen ikäisiä että siirtyvät häkkikauppiasosastolle.

Kannattaa kurkkia myös Viron tarjontaa, hakureissu menee päivässä muutaman satasen kustannuksilla, ja Saabeja näyttää olevan jatkuvasti ihan kivasti tarjolla sielläkin. Edellinen tonnarini olikin sieltä, ja kone oli ehjä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla on 2 autoa Saksanmaalta. Molemmat löytyy tuosta viestin alareunasta. Tuuri käynyt tasan 50/50.

Tuo 9-3 on ollut mulla kohta 4 vuotta ja olen vieläkin siitä ihan tohkeissani. Sen verran maittava auto. Toki siinä on melkein kaikki varusteet ja vähän tehtaan jäljiltä paranneltu.

Tonnarissa nyt on kahteen vuoteen korjattu/vaihdettu vasta kone, vaihdelaatikko, turbo, puolet ilmastoinnin osista tms. pientä osaa. Silti se on kyllä mahtiauto aina kun liikkuu. Tänään tulin Tahkolta ja pitää melkein kehasta. Mennen tullen porukka valitti käsittämättömän huonoista ajokeleistä, mutta mä en huomannut mitään. Maanantaina pitäis tontulla poiketa Inkoossa ja ottaa kyytiin työpaikan kolme liisariautoilijaa. Tonttu tarjoaa laatukyydit :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ng900aero kirjoitti:
viiksi kirjoitti:Kyllä nämä suomen jobbaritkin osaavat huonon auton myydä hyvänä! Että sillei, vaikka en olekkaan mikään natsiystävä.
Aivan totta, en itse ainakaan halua morkata saksantuonteja, on vaan ollut muutamia Saksasta uitettuja konerikkotapauksia, mutta eikait se maasta riipu jos kansi halkeaa tai tp-akselien rattaat menevät.
Kuitenkin koneet on siellä paljon lujemmilla kuin täällä skandinaviassa, omakin puimurini osoittautui konevammaiseksi, ja yllätys yllätys, Saksasta sekin. Eli olen onnitunut ostamaan lähiaikoina yhteensä kolme konerikkoista tuontipeliä (joista yksi olli Italiasta, 2 Saksasta) :D

Yksinomaan pidosta kiinni, meidän 900 cabbe taas pelaa kuin unelma, ei kertaakaan ole ollut mitään oikuttelua. Tuuripeliä vanhojen kanssa, vaikea tietää tarkkaa kuntoa millään.

Jos nyt ostaisin auton ulkomailta, ostaisin sen merkkiliikkeestä ja takuulla, kuten Mimmikin tuossa kirjoitteli (tai oikeastaan tuo meidän cabbe onkin merkkiliikkeestä ja siinä pitäisi olla 6kk:n takuu, mutta eipä mitään reklamoitavaa ole löytynyt).
Toisaalta voi olla jo hankalaa löytää tonnareita merkkiliikkeistä, alkavat olla jo sen ikäisiä että siirtyvät häkkikauppiasosastolle.

Kannattaa kurkkia myös Viron tarjontaa, hakureissu menee päivässä muutaman satasen kustannuksilla, ja Saabeja näyttää olevan jatkuvasti ihan kivasti tarjolla sielläkin. Edellinen tonnarini olikin sieltä, ja kone oli ehjä ;)
Taisi tuokin tonnari olla tuontiauto keskieuroopasta viroon ?? niinkuin suurin osa viron tonnareista. Silloin kun uusien tonnareiden myynti oli ajankohtaista ei virossa vissiin myyty montaakaan tonnaria vaan ladoja :wink:

Edelleen ...... autot on yksilöitä ja niiden kunto on suoraan verrannollinen siihen miten niitä on hoidettu oli ne sitten ostettu mistä vaan.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

valtteri kirjoitti:
Taisi tuokin tonnari olla tuontiauto keskieuroopasta viroon ?? niinkuin suurin osa viron tonnareista. Silloin kun uusien tonnareiden myynti oli ajankohtaista ei virossa vissiin myyty montaakaan tonnaria vaan ladoja :wink:

Edelleen ...... autot on yksilöitä ja niiden kunto on suoraan verrannollinen siihen miten niitä on hoidettu oli ne sitten ostettu mistä vaan.
Joo tietty, oli Virossa vuodesta 2004, oli tuotu Sveitsistä. Sveitsi vaikuttaisi järkevältä tuontimaalta, autoissa täysi varustus eikä ole ruostetta tai kiveniskujakaan juuri nimeksikään. Eikait siellä vuoristoissa edes kovin lujaa ajetakaan.
Autojen vaan pitää olla käytetty välissä jonkin toisen maan kilvissä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
2766
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 22:49
Paikkakunta: helsinki

tuntitonnarit

Viesti Kirjoittaja 2766 »

Yksi suomi- ja saksa-tonnareiden ero on tietenkin sekin, että suomiautossa on tyytyminen vähempiin varusteisiin ja 'vähäisempään' moottoriin. Alkuperäsiä suomalaisia 2,3T -malleja saatikka aeroja on mitättömän vähän. Niitä ei lamavuosina 90-luvun alussa ollut juuri kenelläkään varaa ostaa, eikä uudempiakaan isoja täyspaineturboja ole sen kummemmin. Tarjolla olevilla on yleensä ajettu paljon, ja varusteissa on lähes pakko tyytyä vähempään.

Tuo tasapainoketju arveluttaa kyllä.. Ei rohise, ei oireile. Reippaassa kiihdytyksessä koneen ääni aika raaka mutta kai sen pitää ollakin..

t
Mikko L
hki
Cse 23TA
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mimmi kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Joo tietty, oli Virossa vuodesta 2004, oli tuotu Sveitsistä. Sveitsi vaikuttaisi järkevältä tuontimaalta, autoissa täysi varustus eikä ole ruostetta tai kiveniskujakaan juuri nimeksikään. Eikait siellä vuoristoissa edes kovin lujaa ajetakaan.
Autojen vaan pitää olla käytetty välissä jonkin toisen maan kilvissä.
Pelkkä kilvissäolo ei riitä, vaan auton on täytettävä senaikaiset (käyttöönottopäivän) EU/Suomi vaatimukset.
totta. Mutta tuo EU-kilvissä käyttäminen tarkoittaa sitä, että koko autosta ei tartte maksaa enää ALVia, kuten EU:n ulkopuolelta tuotavista muuten.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin