Teoreettista pohdiskelua...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Teoreettista pohdiskelua...

Viesti Kirjoittaja east »

...nimittäin että osaisikohan joku kertoa miten kaasulla ajo lyhentää/pidentää/ei tee mitään koneen kestolle. Asiahan on minulle periaatteessa ihan sama, kaasuvehkeet rapsittiin pois jo syksyllä, mutta joskus sitä tulee pohdittua kummallisia asioita.
micke74
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: La Joulu 23, 2006 21:21
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja micke74 »

? :?
9000 T16 -87
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Millä kaasulla ajelet? Laivoissa ajelevat esim. LNG boiloff kaasulla suoraan kuormasta. 8O
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

micke74 kirjoitti:? :?
Euroopassa yleistä settiä ajella ns. LPG (liquid petroleum gas) konversiokiteillä, eli alunperin bensamoottorinen auto kulkee myös kaasulla. Suomessa ei ole kannattavaa hommaa, koska joutuu maksamaan käyttövoimaveroa (=dieselvero) ja tankkauspaikkojakin melkoisen niukalti...

Siitä miten kaasulla ajelu vaikuttaa koneen kestoon, ei ole kyllä meikäläisellä mitn. perusteltua käsitystä. Tod.näk ei kuitenkaan vaikuta mitään. :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
east
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 11:49

Viesti Kirjoittaja east »

Tarkennus: kinneri on tuotu Belgiasta, jossa sillä on ajettu paikalliseen tyyliin "jollakin" kaasulla 200000 km. Peräkontista löytyi kontin levyinen alumiininen? säiliö ja tankkausventtiili on takapuskurissa.
Vastaa Viestiin