Sylinterin sisäosan irrottaminen rikkoo mikrokytkimen, ellei mikrokytkintä ensin irrota. Eiköhän se ole lukkosepän päänsärky ja vastuu jos vie koko kahvan kytkimineen päivineen hoideltavaksi.MHag kirjoitti:Siis toi kytkimen irrotus sylinterin kupeesta on tarpeen sisuskaluja vaihdettaessa? Lukkosepän päänsärky ? (joka ei tietenkään ota vastuuta epäonnistumisesta?)
93-auton kahvassa ei ollut mitään liimavarmistuksia, kytkin sylinterin kyljessä pelkästään omilla klipseillään kiinni.
Haittojen uusiminen auttaa kyllä hyvin todennäköisesti haittojen kulumisesta johtuvaan takelteluun avaimen kääntymisessä. Väittäisin että lukko päädytään korjaamaan ennen kuin muut osat on kuluneet niin paljon että sillä olisi merkitystä avaimen kääntymisen kannalta. Jos muutkin lukkosylinterin osat on kovin kuluneet, lukosta ei tule uudenveroinen (lähinnä väärien avainten sopivuuden/sopimattomuuden kannalta).
Jos avaimen profiilissa sattuu olemaan paljon jyrkkiä harjanteita, haitat kuluvat erityisen nopeasti.
Tonnarin lukkoon sopivia haittoja myydään motonetissa 7 kpl erissä. Kaupan päälle tulee kaksi avainta ja Vectran ovilukkosylinteri.
Ovilukkosylinteri. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48-8581 9.75 eur.
Todennäköisesti kokonaishinta tulee halvemmaksi kun vie lukon lukkosepälle saamaan uudet haitat 20 eurolla, koska ei ole kovin todennäköistä että saisit kaksi lukkosylinteriä ostamalla sopivan setin juuri sinun avaimeesi sopivia haittoja
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)