Katsastus
Ei riemulla rajaa
kun leimatulla tonnarilla ajaa.
Koska ketjussa jutellaan aineesta niin:
Kaveri käytti tonttuani tavalliseen tapaan leimalla, itsellä kun ei enää pokka pidä ko. tilaisuudessa.
Hylsyhän sieltä, mutta ei onneksi niistä mitä pelkäsin.
- pissapojasta ei tule vettä
- oikea jarruletku pullistunut
- vasen irti kiinnityksistä
- oikealla edessä tunkinkorvakon kohdalla reikä
Viiksi irti ja puhdistusainetta sisään, sitä ei kuulemma kannata aukaista?
Jarruletku kiinni ja toinen vaihtoon.
Hitsauksessa paljastui että reikä on ja kuskin jalkatila aika lohduttomassa kunnossa, eli se sauma kotelon välissä rakoilee. Reikä umpeen ja saumaan massaa.
Täytyy kesällä katsella josko laitetaan kylkeä siitä kohdin uusiksi.
Siitä täytyy vielä mainita että onhan se viheliäinen homma että vanhat autot ruostuu, muuten niin hyvässä/uudessa maalissa, mutta ne oven helmat ja muutenkin kyljet. On siinä vielä fiksaamista jos jaksaa.
mutta siis taas tuli leima!
Koska ketjussa jutellaan aineesta niin:
Kaveri käytti tonttuani tavalliseen tapaan leimalla, itsellä kun ei enää pokka pidä ko. tilaisuudessa.
Hylsyhän sieltä, mutta ei onneksi niistä mitä pelkäsin.
- pissapojasta ei tule vettä
- oikea jarruletku pullistunut
- vasen irti kiinnityksistä
- oikealla edessä tunkinkorvakon kohdalla reikä
Viiksi irti ja puhdistusainetta sisään, sitä ei kuulemma kannata aukaista?
Jarruletku kiinni ja toinen vaihtoon.
Hitsauksessa paljastui että reikä on ja kuskin jalkatila aika lohduttomassa kunnossa, eli se sauma kotelon välissä rakoilee. Reikä umpeen ja saumaan massaa.
Täytyy kesällä katsella josko laitetaan kylkeä siitä kohdin uusiksi.
Siitä täytyy vielä mainita että onhan se viheliäinen homma että vanhat autot ruostuu, muuten niin hyvässä/uudessa maalissa, mutta ne oven helmat ja muutenkin kyljet. On siinä vielä fiksaamista jos jaksaa.
mutta siis taas tuli leima!
9000 CD T16 -88 A 315k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
9000 CSE 2.3T -95 M 380k
Kaveri erehtyi viikolla Turussa näyttämään autoaan entiselle valtion konttorille. Katsastus oli päivän myöhässä ja inssi alkoi kettuilemaan asiasta ja muusta: jarruista yms. Totesi lopuksi: "Autosi on nyt sitten ajokiellossa ja klo xx asti saat ajaa sen korjaamolle korjattavaksi"
Hyvä asenne. Mulla oli viimeksi katsastus vajaa 2 viikkoa myöhässä. En ollut edes huomannut juttua, kunnes leimaa antaessa yksityisen inssi huomautti, että tuoppa ensi vuonna pari viikkoa aiemmin leimalle.
Virkamiestä pahempi on vain entinen virkamies.
Hyvä asenne. Mulla oli viimeksi katsastus vajaa 2 viikkoa myöhässä. En ollut edes huomannut juttua, kunnes leimaa antaessa yksityisen inssi huomautti, että tuoppa ensi vuonna pari viikkoa aiemmin leimalle.
Virkamiestä pahempi on vain entinen virkamies.
Vaan paremmat ne ilmaisen sorvarin pyöräyttämät on, kuin tarvike vastaavat.jus kirjoitti:Jos ei sattumalta tunne sorvaria, joka tekisi työn lähes ilmaiseksi, lienee halvinta laittaa uudet jarrulevyt, ovat sen verran halpoja.
Eli tarvikkeilla muutama jarrutus +200-0 ja laikat punaisena, Ja sen jälkeen kun sorvissa pyöräyttää niin a wot.
Kävinpä näyttämässä katsastusasemalla "kylmiltään" vm -89 tonnaria ja hylättyhän sieltä tulla paukahti.
Oikealta edestä alapallonivel liian väljä ja lisäksi etujarrujen tasoero liian suuri (2,3/1,1).. Huomautus öljyvuodosta moottoritilassa, oikean takarenkaan iskari ilmeisesti jäässä ja vaihdelaatikossa oli joku pultti noussut vähän ylös.
Edit: Ja oululaisille tiedoksi, että Konetien katsastusasemalla hinta oli 42e+12e päästöjen mittaus.
Oikealta edestä alapallonivel liian väljä ja lisäksi etujarrujen tasoero liian suuri (2,3/1,1).. Huomautus öljyvuodosta moottoritilassa, oikean takarenkaan iskari ilmeisesti jäässä ja vaihdelaatikossa oli joku pultti noussut vähän ylös.
Edit: Ja oululaisille tiedoksi, että Konetien katsastusasemalla hinta oli 42e+12e päästöjen mittaus.
Antoipa katsuri äsken minunkin Saabivanhukselleni jälleen vuoden armonaikaa . En edes viitsinyt tehdä mitään ennakkotarkastusta tai -huoltoa, vaan kävin vain aamulla säätämässä käsijarrun ja lähdin katsomaan, millainen vikalista paperiin lyödään.
Katsastusmies väänteli niveliä, koputteli pohjaa ja tutki moottoritilaa vielä melko pitkään ja hartaasti, koska auton ulkonäkö muun auton värityksestä poikkeavine ovineen ja ruosteisine etukaarineen ei ilmeisesti antanut ajokista kovin vakuuttavaa vaikutelmaa. Lopputulemana huomautus tuli vain yhdestä etupyörän laakerista ja muuten täysin puhdas paperi .
Sinänsä outoa, koska laakeri on vaihdettu viime kesänä. On tosin Bilteman laakeri, mutta silti luulisi pidempään kestävän. Pitää katsella joskus, jos sille jaksaisi jotain tehdä.
Katsastusmies väänteli niveliä, koputteli pohjaa ja tutki moottoritilaa vielä melko pitkään ja hartaasti, koska auton ulkonäkö muun auton värityksestä poikkeavine ovineen ja ruosteisine etukaarineen ei ilmeisesti antanut ajokista kovin vakuuttavaa vaikutelmaa. Lopputulemana huomautus tuli vain yhdestä etupyörän laakerista ja muuten täysin puhdas paperi .
Sinänsä outoa, koska laakeri on vaihdettu viime kesänä. On tosin Bilteman laakeri, mutta silti luulisi pidempään kestävän. Pitää katsella joskus, jos sille jaksaisi jotain tehdä.
#1970
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mahdoitko viime torstaina ajella Vihdintiellä alkuillasta?ah79 kirjoitti:
..koska auton ulkonäkö muun auton värityksestä poikkeavine ovineen ja ruosteisine etukaarineen ei ilmeisesti antanut ajokista kovin vakuuttavaa vaikutelmaa..
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Missä päin ja milloin tarkemmin ottaen? Ihan Vihdintiellä asti en liikkunut, mutta kävin kylläkin klo 21 jälkeen pyörähtämässä pk-seudun välipotkiaisissa Pitäjänmäen liikenneympyrän nurkalla, tulosuunta Huopalahdesta päin .Henkka #2283 kirjoitti:Mahdoitko viime torstaina ajella Vihdintiellä alkuillasta?ah79 kirjoitti:
..koska auton ulkonäkö muun auton värityksestä poikkeavine ovineen ja ruosteisine etukaarineen ei ilmeisesti antanut ajokista kovin vakuuttavaa vaikutelmaa..
Väriyhdistelmä on siis hopeanvärinen auto ja kullanväriset ovet ja jos tämä täsmää näkemääsi, erehtymisen vaaraa tuskin on .
#1970
Täällä vähän huonompaa tuuria katsastuksen kanssa.
Tuossa -88 tonnarissa seuraavanlaisia vikoja.
-tuulilasi uusittava (tiedossa oli, suuri halkeama keskellä lasia)
-liikaa happea pakokaasussa (pakoputki vuotaa ?)
-vilkkujen polttimot vaihdettava keltaisiksi
-pohjasta löytyi 2 reikää, muovien alta helmasta sekä tunkin nostokorvakkeen kohdalta kummaltakin puolelta.
Tuossa -88 tonnarissa seuraavanlaisia vikoja.
-tuulilasi uusittava (tiedossa oli, suuri halkeama keskellä lasia)
-liikaa happea pakokaasussa (pakoputki vuotaa ?)
-vilkkujen polttimot vaihdettava keltaisiksi
-pohjasta löytyi 2 reikää, muovien alta helmasta sekä tunkin nostokorvakkeen kohdalta kummaltakin puolelta.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
-91 Kawasaki ZZR 1100
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Okeiah79 kirjoitti:Missä päin ja milloin tarkemmin ottaen? Ihan Vihdintiellä asti en liikkunut, mutta kävin kylläkin klo 21 jälkeen pyörähtämässä pk-seudun välipotkiaisissa Pitäjänmäen liikenneympyrän nurkalla, tulosuunta Huopalahdesta päin .Henkka #2283 kirjoitti:Mahdoitko viime torstaina ajella Vihdintiellä alkuillasta?ah79 kirjoitti:
..koska auton ulkonäkö muun auton värityksestä poikkeavine ovineen ja ruosteisine etukaarineen ei ilmeisesti antanut ajokista kovin vakuuttavaa vaikutelmaa..
Väriyhdistelmä on siis hopeanvärinen auto ja kullanväriset ovet ja jos tämä täsmää näkemääsi, erehtymisen vaaraa tuskin on .
Muistaakseni oli vähän Malminkartanon risteyksen jälkeen kaupunkiin päin tultaessa. Oiskohan väriyhdistelmä ollut valkoinen/punainen. Mutta tuon kuvailemasi yhdistelmän olen nähnyt ainakin Otaniemessä (yllärri ylläri)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87