virittämisestä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

virittämisestä

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tilasin speedpartsin stage 4:n palikat. Turbo on modifioitu muualla, mutta muuten auto on viritettty PCS:n kautta tulleilla osilla. Onko muilla kokemuksia siitä miten voimasiirto kestää tuon tehon 309 hv ja muistaakseni noin 450 Nm:n väännön?
Onko tietoa kuinka hyvin pitää paikkansa nuo lukemat, vai jääkö alle? Täällähän oli joskus vakio AEROsta juttua, jossa sen suorituskyky oli jopa parempi kuin tehdas lupasi.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: virittämisestä

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

JiiVee kirjoitti: Onko tietoa kuinka hyvin pitää paikkansa nuo lukemat, vai jääkö alle? Täällähän oli joskus vakio AEROsta juttua, jossa sen suorituskyky oli jopa parempi kuin tehdas lupasi.
Jep, mutta nuo viriosathan ei tule Saabin tehtaalta. :wink: Eiköhän nuo viripajojen lukemat yleensä pidä kutinsa aika hyvin..ja laatikon/muun voimansiiron kesto yleensä riippuu eniten käyttäjästä. Oli sitten vakio tai ei..
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Meni JiiVee antamaan pirulle pikkusormensa.Osat kestää riippuen siitä miten kuski käskee. Jos laukee niin vahvempaa peliin ( alkuperäinenhän ei kestänyt).
Mukavia ajonautintoja toivoo kätensä paholaiselle menettänyt.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Mukavaa tulee varmasti

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Täytyy varmaan alkaa etsimään valmiiksi vahvempaa, mutta mitä? AEROn laatikko ei kuulemma ole sen kestävämpi kun muutkan, vain eri välitykset. Kestäviähän nuo kyllä ovat nykyiselläänkin.

Tämä paholainen alkoi jo kajakkia virittäessä kiusaamaan , jossa on nyt (ennen jatkotoimenpiteitä) reilut 100 hv. Ei tuo kajakinkaan laatikko varmaan ikuisesti kestä.

Virittäminen jatkuu molempien autojen kanssa.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

AnttiR kirjoitti:Meni JiiVee antamaan pirulle pikkusormensa.Osat kestää riippuen siitä miten kuski käskee. Jos laukee niin vahvempaa peliin ( alkuperäinenhän ei kestänyt).
Mukavia ajonautintoja toivoo kätensä paholaiselle menettänyt.
Näin teki, mutta eipä mikään turhan nuukailija ykköstegettejä vaan suoraan neloseen! :lol: Sillä lailla..

- nimim. käsi ois kans jo lähteny, mut onneks toi tomaatti vähän rajottanu riemua8) -
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Laitetaanpa samaan ketjuun tälläinen...
Suunnittelin vm 94-96 220-270tkm ajetun manuaali 9000 2.0t:n ostoa ja pientä virittämistä maptunin steg 1 sarjalla mutta alkoi mietityttämään onko järkevää jos ei käytännössä osaa autolle muuta tehdä kuin öljyt vaihtaa? Tarkoitus siis olisi ettei suuria menoeriä auton ja ohjelmiston jälkeen enää tulisi. Tähän varmaankin vaikuttaa paljon se, kuinka autolla on ajettu ja miten sitä on huollettu mutta silti saattaa 150->225hp:n tehon nousu laittaa joitain osia tiukille..? :roll:
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Suunnittelin vm 94-96 220-270tkm ajetun manuaali 9000 2.0t:n
Voisiko paremman potkun antaa 2,0T (iso Tee --> korkeapaineturbo)
2,0t <-- matalapaineturbo.
Saab 9-5 2,0t -1999
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Hmm käsitin ettei tuosta uudemmasta 2.0 versiosta ole muita kuin tuo 110kw malli ja 2.3:sta sitten matala ja korkeapaineturbo. Mutta en sitten tiedä...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

cealdyn kirjoitti:Hmm käsitin ettei tuosta uudemmasta 2.0 versiosta ole muita kuin tuo 110kw malli ja 2.3:sta sitten matala ja korkeapaineturbo. Mutta en sitten tiedä...
Käsitit ihan oikein. Italiassa on myyty jotain überharvinaista "Aeroa" 2.0T koneella ja CS-korilla.
Osta pois vaan matalapaineturbo, siihen sitten stege ja sen mukana tuleva mankkuvena kiinni, niin hyvä tulee. Matalapaineessa vakion ja steg1:n välinen suorituskykyero on oikeasti huomattava.
Porsii noi autot vakionakin, käytöstä se on suurimmaksi osaksi kiinni.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin