sappi kirjoitti:Jees..aikas hyvältä tämä vaikuttaisi. Toisena vaihtoehtona on civic, mutta riisikupit eivät kuitenkaan ole sitä mitä autolta haen..
.
Autot on kuitenkin aika eri koko luokkaa.
Saabissa kannattaa varautua vähän korkeampiin ylläpito kuluihin kuin Japanilaisten kanssa.
Itse pyrin vaihtamaan Saabin pois 250tkm -300tkm tietämissä, jotta vältyn suuremmilta remonteilta.
Vaihdelaatikko on saabbien heikko kohta, varsinkin viritetyissä ja tehokkaimpien mallien yhteydessä.
Yleiset korjaukset 200tkm jälkeen:
-Kytkin
-Lämmityslaitteen puhallin
-Etupään nivelet ja puslat
-DI-kasetti (yleisin syy saabin tielle jäämiselle, punaiset kasetit varoittavat)
-bensapumppu (toiseksi yleisin syy Saabin tielle jääntiin)
-venttiilin nostajien putsaus/vaihto (ei välttämätön ja riippuu käytetyistä öljyistä ja vaihtovälistä)
-Yleensä jarrulevyt (Kuluneet)
-Vaihteisto?, varsinkin turboissa.
-Moottori tukikumit + pakoputken jousto-osa (Turbot)
Jos pystyt tekemään itse, niin auto on kohtuullisen halpa pitää, mutta merkkiliikettä pitää pyrkiä välttämään, jos haluaa yli 200tkm ajetun Saabin kulut pitää kurissa.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)