Auto hyytyi keskn ajon!!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio
Auto hyytyi keskn ajon!!
Autoni 9000 CD -92 hyytyi kesken matkanteon, eikä lähtenyt enään käyntiin. Pyörittää kyllä konetta hyvin. Missä voisi olla vika? ja missä mahdollinen kohde autossa sijaitsee?
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio
DI = Direct Ignition eli suorasytytys. Onko autossa virranjakaja vai ei?Maukka 9000 kirjoitti:Ilman turboa, tuo DI on outo termi. Mitä sillä tarkoitetaan/ mistä sen tunnistaa?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio
Autossa on virranjakaja, eli ei ole DI. Äsken kun ajattelin ottaa sen rele"tarjottimen" haskalokeron alta esille, laitoin myös akun samalla latautumaan. kokeilin laittaa autoa käyntiin ja se lähti. Pääsin n. kilometrin ja taas hyytyi. Käytin akun +navan irti jonka jälkeen auto taas käynnisty ja ajoin kotia. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio
Sytkäpääte vaihdettu uuteen. Nyt on ainakin tämänpäivän aikana auto toiminut OK. Poistettuani vanhan ei siinä ollut minkän laista jälkeä piitahnasta tai vastaavasta. Uuden mukana tuli jotain lillinkiä ja laitoin kaikki siihen liitospintaan.
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio
Ongelma uusii taas. Eli sammui taas kesken ajon. Aikani (n.30 min) odoteltuani lähti käynttin. Toiminut pari päivää taas moitteettomasti. Vaihdettu kesällä myös puola ja virranjakajankansi. Kipinä on hukassa. mikähän olisi seuraava mahdollinen vika paikka?
Volvo 760 tdic -88
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
9000 CD -92 ent.
900 -82 (RIP)
900i -88 (RIP)
#3017
Tuosa -92:ssa on hall-anturi kampiakselin päässä moniurahihnapyörän takana. Se voi olla rikki tai sen liitos. Löytyy seuraamalla johtoa (joka on pitkä...).
Pyörijä kannattaa tarkistaa, vastus muistaakseni 1kOhm. Kansi, pyörijä ja pääte pitäis olla Boschin omaa tuotantoa, vaikkakin pääte on todella suolaisen hintainen. Tarvikemallin päätteet saattaa hajota milloin tahansa ja rikkoa vielä muuta mennessään...![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nim: kokemusta on...![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Pyörijä kannattaa tarkistaa, vastus muistaakseni 1kOhm. Kansi, pyörijä ja pääte pitäis olla Boschin omaa tuotantoa, vaikkakin pääte on todella suolaisen hintainen. Tarvikemallin päätteet saattaa hajota milloin tahansa ja rikkoa vielä muuta mennessään...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nim: kokemusta on...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Heitänpä omia ajatuksiani sekaan:
- puola voi aiheuttaa tuollaisen vian
- relehyllyssä oleva sytkän päätevahvistin hajosi multa. Siitä oli Yksi nastaliitos oli sulanut, syynä oli huono liitin pääteasteen liitoksessa.
Liitin oli nuljahtanut, josta pätki. Suorsan Kimmo sen huonon liitoksen löysi. Minä puusilmä en.
Tuo relevika näkyi, kun otti "releen" kuoren irti. Vika näkyi myös ulkoapäin, sinistyneenä nastana.
Mun nopein vikakorjaus oli matkalla Ahvenistolle. Sammui kuin saunalyhty ohituksen jälkeen.
Auto rullasi vapaalla ja vaihdoin hanskalokeron ylänurkassa olevan bensapumpun sulakkeen.
Ja matka jatkui edes pysähtymättä
Tsemppiä ja malttia![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
- puola voi aiheuttaa tuollaisen vian
- relehyllyssä oleva sytkän päätevahvistin hajosi multa. Siitä oli Yksi nastaliitos oli sulanut, syynä oli huono liitin pääteasteen liitoksessa.
Liitin oli nuljahtanut, josta pätki. Suorsan Kimmo sen huonon liitoksen löysi. Minä puusilmä en.
Tuo relevika näkyi, kun otti "releen" kuoren irti. Vika näkyi myös ulkoapäin, sinistyneenä nastana.
Mun nopein vikakorjaus oli matkalla Ahvenistolle. Sammui kuin saunalyhty ohituksen jälkeen.
Auto rullasi vapaalla ja vaihdoin hanskalokeron ylänurkassa olevan bensapumpun sulakkeen.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Ja matka jatkui edes pysähtymättä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tsemppiä ja malttia
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
olen samaa mieltä tarkista bensapumppu vika vois löytyä sieltä oireet sopii hyvin,omasta meni kerrasta pumppu ja uteliaisuuttani purkasin sen ja toinen hiili oli kulunut niin paljon ettei se enää toiminut.Tannisto kirjoitti:Bensapumppu? Onko koskaan vaihdettu? Ainakin 900:ssa saattaa hajota kahdella tavalla: kerrasta poikki tai sitten juuri kuvailemallasi tavalla. Toimii parhaimmillaan hyvänkin aikaa ilman oireita, kunnes taas...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Heinä 13, 2006 19:27
- Paikkakunta: Tornio