jäähdytys järjestelmän tyhjennys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

jäähdytys järjestelmän tyhjennys

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

alfamer korjausopas ei kertonut missä sijaitsee 2,3i tontun koneessa veden tyhjennys tulpat , kuulemma 2 kappaletta sijaitsee jossain moottori lohkossa mistä vois katella ettei avais vääriä tulppia ,jäähdyttäjän tyhjennys hanan löysin jäähdyttimen alta :D
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Samaa olen miettinyt itsekki 2.0 koneen kohdalla......
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

alavesiletku irti. Kyllä tyhjenee joka kolo.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Itse tyhjensin alavesiletkusta ja uutta nestettä mahtui n. 8 litraa, eli jäi sinne vähän vanhaakin.. Tosin haittaako tuo...
9-5 2,3t -98
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Minä tyhjensin jäähdyttäjän ropusta...
Eikä aavistustakaan tuliko kaikki, oli kiirus vaihtaa pientä vatia alle ettei mene lattialle..
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

mulla kans tyhjentelyt tapahtunut syylärin ropusta. luulen että sieltä tulee ainesta pihalle ihan yhtä paljon ku alavesiletkustakin?
Yamaha FZ1-N -08
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juuri kun oli kansi irti (ja on vieläkin :oops: ), niin oli myös vesipumppu, ja vesitila jatkuu pumpun aukosta ja lohkon propuista vielä alaspäin, eli syylarin tyhjennystulpasta ja alavesiletkusta ei tule ihan kaikki neste pihalle.. En siinä muun häslingin ohella ehtinyt tutkailemaan onko lohkossa vielä alempana tyhjennyspaikkaa, mutta huomenna olen viisaampi.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

jos olet huomenna Minuteman viisaampi,niin kerrothan meille mistä kaikki nesteet saadaan ulos!?
Yamaha FZ1-N -08
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Jees, tuskin viisaampi mutta menen kasaamaan konetta ja katselen tarkemmin lohkoa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Nyt vasta pääsin tallilta pois ja vastaamaan, eli: vaikka kuinka rankasti koitin silmäillä, niin mitään tyhjennystulppia en lohkossa havainnut, näin siis ainakin tuossa b234:ssä. Täytynee hyväksyä se että lohkoa ei täysin kuivaksi saa ottamatta sitä irti ja kääntämällä ylösalaisin..
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

tulppia kylkeen

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

B 202 koneessa on kuulema 1 tulppa ja muissa malleissa 2 moottorilohkossa :o näin kirjoittaa ei lapin-kansa vaan alfa mer .korjaus opas 8O
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu alfamer löytyy kyllä mutta en käsitä että missä ne proput voivat olla, olin meinaan tänään koneen alla ja päällä, ja kansi oli pois tieltä. Öljypohjaa irroittaessani pidin silmän kovana mutta ei näkynyt.

Muuten tuo Alfamer väitti että öljypohjan irroituksessa pitää apurunko irroittaa oikeasta etukulmasta ja kiilata 3:n sentin puupalikka väliin että saa ölppökaukalon pois. Eipä tarvinnut vaan pelkkä etummaisen hydraulituen löysytys ja konetta taljalla ylös riitti.

Samainen Alfamer käski myös irroittaa Turbon kantta poistettaessa, enkä irrottanut kun en käsittänyt miksi, eikä sitä tarvinnutkaan..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Minuteman kirjoitti: Muuten tuo Alfamer väitti että öljypohjan irroituksessa pitää apurunko irroittaa oikeasta etukulmasta ja kiilata 3:n sentin puupalikka väliin että saa ölppökaukalon pois. Eipä tarvinnut vaan pelkkä etummaisen hydraulituen löysytys ja konetta taljalla ylös riitti.
Ne varmaan meinas, että ei tarttis väännellä niitä muita kumeja epäedullisiin asentoihin, kun laskee sitä apurunkoa. En ole itsekään kokeillut tuota apurungon laskemista, muuten kuin lootan puolelta lootan vaihdon yhteydessä. Siellä kyllä riitti kaiken kokoista ja mittaista pulttia ämpärinpohjallinen. Pitää järjestää toimintailtapäivä ja kokeilla tuota jakopään puoleista apurungon laskua joskus :)
Minuteman kirjoitti:Samainen Alfamer käski myös irroittaa Turbon kantta poistettaessa, enkä irrottanut kun en käsittänyt miksi, eikä sitä tarvinnutkaan..
Helpoinhan se DP on irroittaa, varsinkin kun ylemmät pultit on yleensä niin ruosteessa, että ne saa poikki kumminkin. Ehkäpä nuo Alfamernin pojat meinasivat, että jos vie sen kannen samalla koneistettavaksi, niin sitä on pikkasen kivempi pyöritellä kun ei ole turbo siinä kiinni.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin