
jäähdytys järjestelmän tyhjennys
jäähdytys järjestelmän tyhjennys
alfamer korjausopas ei kertonut missä sijaitsee 2,3i tontun koneessa veden tyhjennys tulpat , kuulemma 2 kappaletta sijaitsee jossain moottori lohkossa mistä vois katella ettei avais vääriä tulppia ,jäähdyttäjän tyhjennys hanan löysin jäähdyttimen alta 

-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Juuri kun oli kansi irti (ja on vieläkin
), niin oli myös vesipumppu, ja vesitila jatkuu pumpun aukosta ja lohkon propuista vielä alaspäin, eli syylarin tyhjennystulpasta ja alavesiletkusta ei tule ihan kaikki neste pihalle.. En siinä muun häslingin ohella ehtinyt tutkailemaan onko lohkossa vielä alempana tyhjennyspaikkaa, mutta huomenna olen viisaampi.

tulppia kylkeen
B 202 koneessa on kuulema 1 tulppa ja muissa malleissa 2 moottorilohkossa
näin kirjoittaa ei lapin-kansa vaan alfa mer .korjaus opas 


Juu alfamer löytyy kyllä mutta en käsitä että missä ne proput voivat olla, olin meinaan tänään koneen alla ja päällä, ja kansi oli pois tieltä. Öljypohjaa irroittaessani pidin silmän kovana mutta ei näkynyt.
Muuten tuo Alfamer väitti että öljypohjan irroituksessa pitää apurunko irroittaa oikeasta etukulmasta ja kiilata 3:n sentin puupalikka väliin että saa ölppökaukalon pois. Eipä tarvinnut vaan pelkkä etummaisen hydraulituen löysytys ja konetta taljalla ylös riitti.
Samainen Alfamer käski myös irroittaa Turbon kantta poistettaessa, enkä irrottanut kun en käsittänyt miksi, eikä sitä tarvinnutkaan..
Muuten tuo Alfamer väitti että öljypohjan irroituksessa pitää apurunko irroittaa oikeasta etukulmasta ja kiilata 3:n sentin puupalikka väliin että saa ölppökaukalon pois. Eipä tarvinnut vaan pelkkä etummaisen hydraulituen löysytys ja konetta taljalla ylös riitti.
Samainen Alfamer käski myös irroittaa Turbon kantta poistettaessa, enkä irrottanut kun en käsittänyt miksi, eikä sitä tarvinnutkaan..
Ne varmaan meinas, että ei tarttis väännellä niitä muita kumeja epäedullisiin asentoihin, kun laskee sitä apurunkoa. En ole itsekään kokeillut tuota apurungon laskemista, muuten kuin lootan puolelta lootan vaihdon yhteydessä. Siellä kyllä riitti kaiken kokoista ja mittaista pulttia ämpärinpohjallinen. Pitää järjestää toimintailtapäivä ja kokeilla tuota jakopään puoleista apurungon laskua joskusMinuteman kirjoitti: Muuten tuo Alfamer väitti että öljypohjan irroituksessa pitää apurunko irroittaa oikeasta etukulmasta ja kiilata 3:n sentin puupalikka väliin että saa ölppökaukalon pois. Eipä tarvinnut vaan pelkkä etummaisen hydraulituen löysytys ja konetta taljalla ylös riitti.

Helpoinhan se DP on irroittaa, varsinkin kun ylemmät pultit on yleensä niin ruosteessa, että ne saa poikki kumminkin. Ehkäpä nuo Alfamernin pojat meinasivat, että jos vie sen kannen samalla koneistettavaksi, niin sitä on pikkasen kivempi pyöritellä kun ei ole turbo siinä kiinni.Minuteman kirjoitti:Samainen Alfamer käski myös irroittaa Turbon kantta poistettaessa, enkä irrottanut kun en käsittänyt miksi, eikä sitä tarvinnutkaan..
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11