Kulutuksen näyttö
Kulutuksen näyttö
Polttoaineen keskikulutusta näyttävä mittari sekoaa 8 l. kohdalla, hetken näyttää 7 sen jälkeen tulee lukemia 60-40 l. Lede näyttöinen palkki toimii moitteettomasti vieressä. Mitan kalibroidaan? Olen kokeillut sammuttaa molemmat, mutta takas kytkettäessä edelleen, esim. keskikulutus 45,5 l.
Saab 9-5 Aero (-00), ei enää haaveena...
Kulutusmittarin näytteenottoaika
(Kysynpä tässä kun on ihan riittävän lähelle aiheeseen liittyvä ketjunalku.)
Kuinka pitkältä ajalta/matkalta keskikulutusmittari laskee kulutuksen?
Auto on 9000 turbo vm -85. Ensimmäisellä tankkausvälillä, ajetusta matkasta, 550 km, ja kulutetusta polttoaineesta, 60.5 l, laskettu kulutus oli 11 l / 100 km ja kulutusmittari näytti alussa (yllättäen) 11-14 litran lukemia. Sitten kun polttoainemittari alkoi huidella parin päivän ajojen jälkeen alle puolessa lopetin jarrun käytön ja kulutusmittarin lukema tippui tuonne 8-9 litran lukemiin ollen tankatessa 8.5.
Kuinka pitkältä ajalta/matkalta keskikulutusmittari laskee kulutuksen?
Auto on 9000 turbo vm -85. Ensimmäisellä tankkausvälillä, ajetusta matkasta, 550 km, ja kulutetusta polttoaineesta, 60.5 l, laskettu kulutus oli 11 l / 100 km ja kulutusmittari näytti alussa (yllättäen) 11-14 litran lukemia. Sitten kun polttoainemittari alkoi huidella parin päivän ajojen jälkeen alle puolessa lopetin jarrun käytön ja kulutusmittarin lukema tippui tuonne 8-9 litran lukemiin ollen tankatessa 8.5.
On aamuja jolloin joutsenetkin näyttävät kurjilta.
Re: Kulutusmittarin näytteenottoaika
Keskikulutus lasketaan koko matkalta, joka on ajettu ajotietokoneen nollauksen jälkeen. EDU2:ssa laskentaan ei mahdu mukaan kuin max 1342 litraa ja 10480 km, sen jälkeen nollautuu automaattisesti.RPekka kirjoitti:Kuinka pitkältä ajalta/matkalta keskikulutusmittari laskee kulutuksen?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 867#120867
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 997#127997
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Moro kaikille,
Omassa rakkaassa tonnarissani on kanssa tuo EDU alkanut poikimaan varmaan.
keskikulutus lukema näyttää tällä hetkellä 0.6L/ 100km. Olisipa tuo totta =)
Se kulutus nousee koko ajan vähitellen, mutta kun sen pitäisi olla siellä kasin kohdilla. Miksi se yhtäkkiä napsahti nollille melkein?
R- napukkaa painettu ja silti onpi väärät lukemat.
Muuten numerotaulu näyttää oikeita lukuja, kun vaihtaa lämpötilalle, volttimäärälle tai kokonaismatkalle. Ei ole palanut mitään "viivoja" numeronäytöstä.
Jos tarvitsee EDU uusia, niin mikäs se minun autossa olisi? Tonnari on CSE ja vm -92 Trionicilla.
Terkuin
-Hessu-
Omassa rakkaassa tonnarissani on kanssa tuo EDU alkanut poikimaan varmaan.
keskikulutus lukema näyttää tällä hetkellä 0.6L/ 100km. Olisipa tuo totta =)
Se kulutus nousee koko ajan vähitellen, mutta kun sen pitäisi olla siellä kasin kohdilla. Miksi se yhtäkkiä napsahti nollille melkein?
R- napukkaa painettu ja silti onpi väärät lukemat.
Muuten numerotaulu näyttää oikeita lukuja, kun vaihtaa lämpötilalle, volttimäärälle tai kokonaismatkalle. Ei ole palanut mitään "viivoja" numeronäytöstä.
Jos tarvitsee EDU uusia, niin mikäs se minun autossa olisi? Tonnari on CSE ja vm -92 Trionicilla.
Terkuin
-Hessu-
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Ihan mielenkiinnosta, kun sivuaa omakin ongelmani hieman samaa aihetta.. Pesun jälkeen ajotietokone sekoaa. (On kolmen viimeisen pesun jälkeen tehnyt ainakin näin) Eli bensamittari alkaa heittelehtiä, näyttöön tulee näkyville P,R,N,D,1,2.. (Auto on manuaali..?) Kaikki lukemat ajotietokoneessa hyppivät missä sattuu ja nollaus ei auta. Seuraavalla startilla ongelmat poistuvat. Voiko jonnekin ei-toivottuun paikkaan päästä vettä?
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
EDU tekee noin (siis sekoaa) kun akkujännite romahtaa startatessa liian alas (eli huonolla akulla, tyhjällä akulla, pakkasella tai huonolla kontaktilla paikassa x...). Jos sinulla käy noin vain pesun jälkeen, lienee vettä tosiaankin väärässä paikassa, ja virtaa purkautuu johonkin ei-toivottuun paikkaan.
EDUn jäädessä startin jälkeen huitomaan, voi auton "buutata" vauhdissa sammuttamalla sen kytkin pohjassa rullatessa. Käynnistys sitten joko päästämällä kytkin ylös, tai vääntämällä avaimesta, riippuen onko kattia vai ei... Yleensä tuossa kohtaa virtaa riittää paremin kuin paikaltaan lähtiessä. Jos buuttaus ei auta, jossain on varmaan reilummin vettä.
Akun/kenkien päälle tuskin pääsee vettä pesussa, mutta tarkista nyt akkukenkien kontaktit, sekä akulta lähtevien isojen kaapeleiden kiinnitykset. Seuraavaksi aletaan varmaan tiirailemaan akvaariokoteloon...
EDUn jäädessä startin jälkeen huitomaan, voi auton "buutata" vauhdissa sammuttamalla sen kytkin pohjassa rullatessa. Käynnistys sitten joko päästämällä kytkin ylös, tai vääntämällä avaimesta, riippuen onko kattia vai ei... Yleensä tuossa kohtaa virtaa riittää paremin kuin paikaltaan lähtiessä. Jos buuttaus ei auta, jossain on varmaan reilummin vettä.
Akun/kenkien päälle tuskin pääsee vettä pesussa, mutta tarkista nyt akkukenkien kontaktit, sekä akulta lähtevien isojen kaapeleiden kiinnitykset. Seuraavaksi aletaan varmaan tiirailemaan akvaariokoteloon...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)