luistonesto tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

luistonesto tonnariin

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Onkohan luistoneston jälkiasentaminen tonnariin mahdollista/mielekästä? Onko esimerkiksi AERO:ssa ollut tuollainen vaikka sitten optiona? Autoni on vuosimallia -95 ja alkujaan 2,3t ja siihen on tulossa lisätehoa sen verran että luistonesto houkuttelee.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kannattaa ensiksi lukea TCS:stä aikaisempia tarinoita ja sen jälkeen tehdä ratkaisuja...
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Yleisempi kysymys lienee voisko sen jotenkin poistaa :wink:
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Varmaan voisit vaihtaa sen päittäin jonkun kanssa, joka haluaa sen itseltään pois. Tosin on ihan mieletön työ ja 9000:n sähköjärjestelmä erinomaisesti tunnettava.
Itselläni on pari tonnaria joista Aerossa TCS ja lisätehoa :wink: .
En koe millään tavalla tarpeelliseksi TCS:ää, tosin ei siitä haittaakaan ole. Normaali kuski kyllä pystyy kesät talvet omalla jalallaan säätämään luistoa.
Pahimmillaan luistonesto jarruttaa ja tiputtaa kaasua ilmiö on joskus kiusallisenkin voimakas. Vanhan ajan TCS on tuskin edes niin älykäs, että se optimoisi tehon käytön liukkaalla hyvään kuskiin verrattuna.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Minä voin antaa omani sulle kuhan keksin miten saan sen pois :D
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Ei taida kannattaa

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ei taida olla mielekästä varsinkaan jos sitä ei saa halutessaan pois päältä.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mihin sitä edes tarvii? Sehän toimii niin että pyörimistä hidastetaan jarrulla. Sinne ne viri hepat sitten katoaakin. :roll:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

V-M kirjoitti:Mihin sitä edes tarvii? Sehän toimii niin että pyörimistä hidastetaan jarrulla. Sinne ne viri hepat sitten katoaakin.
Aivan, jos pitoa tarvittee lisää niin laittaa sitten tasauspyörästön lukon.
2766
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 22:49
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja 2766 »

No joo, kyllähän tuo katkaisee vedon aika selvästi kun pito loppuu reippaasti kiihdytettäessä ..

Jos ei harrasta repimistä pienissä nopeuksissa, niin kyllä siitä hyötyäkin on. Kitkarenkaat ja liukkaat olosuhteet, niin tcs on ollut paikallaan maantienopeuksissa. Ohitustilanteet pahimpia, niissä saabo irrottaa tassun herkästi, etenkin jos erehtyy painamaan niin että laatikko pudottaa kolmoselle.

Väittäisin että lisää turvallisuutta. Varmuudella jos kuski on vähänkin kokematon ja myös kokeneen kuskin tapauksessa.

Ehkä kehun siksi että on toiminut aina moitteitta..;)

t
Mikko L
cse 23TA + tcs
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

2766 kirjoitti: Väittäisin että lisää turvallisuutta. Varmuudella jos kuski on vähänkin kokematon ja myös kokeneen kuskin tapauksessa.
No enpä tiijä. aika kaameita tilanteita tuo on aiheuttanut kun mutkassa alkaa vetopäällä tökkimään. IMHO: jos osaa ajaa ja on tuntuma omaan kulkineeseen niin ei tommosta tarvi.
Kokemattomuudesta en tiä kun oon ikäni ajellut takavetoisia romuja (sekä rallia) joten en osaa sanoa miten se auttaa kokematonta kuskia selviytymään tilanteista tuolla tcs:llä? Foorumia lukeneena aika vähän on positiivista kommenttia kyseisestä vimpaimesta kuulunut. Tuossa mun vectrassa on semmonen mutta onneksi siitä sen saa pois kytkettyä napista.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kyllä tosta mielestäni enemmän haittaa on ku hyötyä kun ajo tosiaan on kovin tökkiväistä välillä näinkin "pienillä" tehoilla kun aika helpoosti jo sutia ottaa...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin