luistonesto tonnariin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
luistonesto tonnariin
Onkohan luistoneston jälkiasentaminen tonnariin mahdollista/mielekästä? Onko esimerkiksi AERO:ssa ollut tuollainen vaikka sitten optiona? Autoni on vuosimallia -95 ja alkujaan 2,3t ja siihen on tulossa lisätehoa sen verran että luistonesto houkuttelee.
Varmaan voisit vaihtaa sen päittäin jonkun kanssa, joka haluaa sen itseltään pois. Tosin on ihan mieletön työ ja 9000:n sähköjärjestelmä erinomaisesti tunnettava.
Itselläni on pari tonnaria joista Aerossa TCS ja lisätehoa .
En koe millään tavalla tarpeelliseksi TCS:ää, tosin ei siitä haittaakaan ole. Normaali kuski kyllä pystyy kesät talvet omalla jalallaan säätämään luistoa.
Pahimmillaan luistonesto jarruttaa ja tiputtaa kaasua ilmiö on joskus kiusallisenkin voimakas. Vanhan ajan TCS on tuskin edes niin älykäs, että se optimoisi tehon käytön liukkaalla hyvään kuskiin verrattuna.
Itselläni on pari tonnaria joista Aerossa TCS ja lisätehoa .
En koe millään tavalla tarpeelliseksi TCS:ää, tosin ei siitä haittaakaan ole. Normaali kuski kyllä pystyy kesät talvet omalla jalallaan säätämään luistoa.
Pahimmillaan luistonesto jarruttaa ja tiputtaa kaasua ilmiö on joskus kiusallisenkin voimakas. Vanhan ajan TCS on tuskin edes niin älykäs, että se optimoisi tehon käytön liukkaalla hyvään kuskiin verrattuna.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Ei taida kannattaa
Ei taida olla mielekästä varsinkaan jos sitä ei saa halutessaan pois päältä.
No joo, kyllähän tuo katkaisee vedon aika selvästi kun pito loppuu reippaasti kiihdytettäessä ..
Jos ei harrasta repimistä pienissä nopeuksissa, niin kyllä siitä hyötyäkin on. Kitkarenkaat ja liukkaat olosuhteet, niin tcs on ollut paikallaan maantienopeuksissa. Ohitustilanteet pahimpia, niissä saabo irrottaa tassun herkästi, etenkin jos erehtyy painamaan niin että laatikko pudottaa kolmoselle.
Väittäisin että lisää turvallisuutta. Varmuudella jos kuski on vähänkin kokematon ja myös kokeneen kuskin tapauksessa.
Ehkä kehun siksi että on toiminut aina moitteitta..
t
Mikko L
cse 23TA + tcs
Jos ei harrasta repimistä pienissä nopeuksissa, niin kyllä siitä hyötyäkin on. Kitkarenkaat ja liukkaat olosuhteet, niin tcs on ollut paikallaan maantienopeuksissa. Ohitustilanteet pahimpia, niissä saabo irrottaa tassun herkästi, etenkin jos erehtyy painamaan niin että laatikko pudottaa kolmoselle.
Väittäisin että lisää turvallisuutta. Varmuudella jos kuski on vähänkin kokematon ja myös kokeneen kuskin tapauksessa.
Ehkä kehun siksi että on toiminut aina moitteitta..
t
Mikko L
cse 23TA + tcs
No enpä tiijä. aika kaameita tilanteita tuo on aiheuttanut kun mutkassa alkaa vetopäällä tökkimään. IMHO: jos osaa ajaa ja on tuntuma omaan kulkineeseen niin ei tommosta tarvi.2766 kirjoitti: Väittäisin että lisää turvallisuutta. Varmuudella jos kuski on vähänkin kokematon ja myös kokeneen kuskin tapauksessa.
Kokemattomuudesta en tiä kun oon ikäni ajellut takavetoisia romuja (sekä rallia) joten en osaa sanoa miten se auttaa kokematonta kuskia selviytymään tilanteista tuolla tcs:llä? Foorumia lukeneena aika vähän on positiivista kommenttia kyseisestä vimpaimesta kuulunut. Tuossa mun vectrassa on semmonen mutta onneksi siitä sen saa pois kytkettyä napista.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135