tyhjäkäynti ja kierrokset
tyhjäkäynti ja kierrokset
mikähän mahtaa olla vaivana kun ajossa vaihteen vaihdon välissä kun kytkimen painaa pohjaan ni kierrokset jää liian pitkäksi aikaa päälle kunnes alkavat pikku hiljaa laskea.
ja tyhjäkäynti on 1300-1500 lämpösellä koneella.
tk moottori? ja kovemmilla pakkasilla kiekkamittari ei herää heti auton käynnistyksen jälkeen vaan on nollilla hetken
ja autohan on 2.0T 89
ja tyhjäkäynti on 1300-1500 lämpösellä koneella.
tk moottori? ja kovemmilla pakkasilla kiekkamittari ei herää heti auton käynnistyksen jälkeen vaan on nollilla hetken
ja autohan on 2.0T 89
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Taitaa olla kaasuläpän palautus "iskari" väärin säädetty, se pyöreä "kello"
kylessä ja vipu mihin kaasuvaijeri tulee, vastaa siihen...
Itse en käytä sitä..
Voi kans olla tyhjäkäyntimoottori, jos käynti korkealla niin koppauta
vaikka ruuvimeisselin kahvaosalla ja huomaa jos käynti laskee, teki mulla pari kuukautta sit, irrotin ja huuhtelin wurtin puhdistus spraylla, annoin kuivaa ja vähän crc:tä/wd40 sinne ja taas pelitti...
kylessä ja vipu mihin kaasuvaijeri tulee, vastaa siihen...
Itse en käytä sitä..
Voi kans olla tyhjäkäyntimoottori, jos käynti korkealla niin koppauta
vaikka ruuvimeisselin kahvaosalla ja huomaa jos käynti laskee, teki mulla pari kuukautta sit, irrotin ja huuhtelin wurtin puhdistus spraylla, annoin kuivaa ja vähän crc:tä/wd40 sinne ja taas pelitti...
9000 T16 -87
tyhjäkäynti pelasi hetken aikaa normaalisti tk-moottorin putsauksella.
kunnes..eräs aamu auto käyntiin ja kierrokset 2000 paremmalle puolelle
kierrokset laskee ku tk-moottorin letkun litistää.
hommasin toimivan moottorin ja sama homma, putsasin sen ei vaikutusta
sen verran huomasin et ku piuhan laittaa kiinni ni luisti menee kokonaan auki asentoon ja moottori ei edes yritä säätää käyntiä. kuuluuko moottorin täristä virrat päällä? minkälaisia jännitteitä pitäisi tulla piuhaan virrat päällä? 3-napainen liitin.
kaasuläpän asento anturi vaihdettu ja säädetty.
ja kaikki alipaine letkut vaidettu
by-bass venttiili vaihdettu
kaasuläppä putsattu ja egr tukittu (sokea tiiviste)
ja ruiskun lämpöanturi
kunnes..eräs aamu auto käyntiin ja kierrokset 2000 paremmalle puolelle
kierrokset laskee ku tk-moottorin letkun litistää.
hommasin toimivan moottorin ja sama homma, putsasin sen ei vaikutusta
sen verran huomasin et ku piuhan laittaa kiinni ni luisti menee kokonaan auki asentoon ja moottori ei edes yritä säätää käyntiä. kuuluuko moottorin täristä virrat päällä? minkälaisia jännitteitä pitäisi tulla piuhaan virrat päällä? 3-napainen liitin.
kaasuläpän asento anturi vaihdettu ja säädetty.
ja kaikki alipaine letkut vaidettu
by-bass venttiili vaihdettu
kaasuläppä putsattu ja egr tukittu (sokea tiiviste)
ja ruiskun lämpöanturi
Tyhjäkäyntiasennossa keskimmäinen ja toinen reunimmaisista nastoista oikosulussa, täyskaasuasennossa keskimmäinen ja toisen reunan nasta oikosulussa. omassani oli kytkimen sisällä kylmäjuotos täyskaasuasennon johdinkiskossa, sama vika pystyy tulemaan tyhjäkäynnin kytkimen puolellekin, vaikka itse kytkimet onkin erilaiset (thjäkäynnille mikrokytkin, täyskaasulle isot kosketinliuskat.

viewtopic.php?p=308937#308937

viewtopic.php?p=308937#308937
Viimeksi muokannut jus, Pe Elo 16, 2019 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
säädin kaasuläpän asentoanturin antamiesi ohjeitten mukaan. tyhjäkäynti asennossa mikrokytkimen nastat on oikosulussa ja täyskaasulla ne pitemmät liuskat mut tyhjäkäynti vaan huutaa...
löytyskö keltään sähkökaaviota lh2.2 ruiskuun? vois seuraavaks kattella minne ne piuhat menee ja tarkistaa ettei oo matkalt poikki.
voiko ruiskun ohjaus boksi yrittää korottaa tyhjäkäyntiä vaikka ilmastointi laitteessa ei ole nesteitä? (automaatti ilmastointi)
löytyskö keltään sähkökaaviota lh2.2 ruiskuun? vois seuraavaks kattella minne ne piuhat menee ja tarkistaa ettei oo matkalt poikki.
voiko ruiskun ohjaus boksi yrittää korottaa tyhjäkäyntiä vaikka ilmastointi laitteessa ei ole nesteitä? (automaatti ilmastointi)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä. Tuossa tod. näk. on "ongelmasi". Koitappa ajella ilmastointi "ECON" asennossa.poppis kirjoitti: voiko ruiskun ohjaus boksi yrittää korottaa tyhjäkäyntiä vaikka ilmastointi laitteessa ei ole nesteitä? (automaatti ilmastointi)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kompressorin rele on reletaulussa hanskalokeron takana paikassa E.poppis kirjoitti:mikähän on ilmastoinnin rele? jos varmuudeks nappais senkin irti
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 372#100372
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/reletaulu.JPG
Kompressorin releen irrottamalla saat varmistettua ettei releessä oleva tyhjäkäynnin korotustoiminnon viive ole "jumittunut". Rele nimittäin antaa ruiskuboksille tyhjäkäynninkorotussignaalin 0,6 sekuntia ennen kuin käskee kompressorin päälle. Samassa releessä on myös viive, joka estää kompressorin pyörittämisen ennen kuin 10 sekuntia käynnistämisestä on kulunut. Jos releen irrottamisen jälkeenkin käy kovaa, kompressorinreleen kannalta ruiskuboksille menevä johto on oikosulussa akkujännitteeseen, tai vika ei liity mitenkään tyhjäkäyntikorotukseen.
Esiintyykö kova tyhjäkäynti aina, heti kylmäkäynnistyksen jälkeenkin, vai ainoastaan esim. lämpimällä koneella.
Omassani kovaa tyhjäkäyntiä aiheutti viallinen ruiskun lämpöanturi imusarjan juuressa. Vika esiintyi ainoastaan kunnolla lämpimäksi ajetulla koneella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00