Paukkupakkanen ja 9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Aamulla näytti SID komeat -30, ja vieläkin lähti vanhalla Vartalla. :) Sisäilmahaistelijan flekti vaan piti ääntä muutaman minuutin, ei muuta.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Molemmat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Molemmat tonnarit ongelmitta käyntiin ja mittarissa -32. Automaatti tosin vaatii normaalia enemmän kierroksia ja lämppärin puhallin vetelee viimeisiään (288tkm).

Sääli on sairautta, mutta molemmat olivat piuhan perässä pari tuntia säälistä :oops: .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jope kirjoitti:Pesetin äsken CSE:n, lämpöä ulkona -20 astetta. Käytiin kahvilla sisällä (1h) ja palasin autolle, kakesta lukot auki ja hyppäsin sisään, käynnistin ja ajoin kotiin.
Mutta mitäs kävikään tänäaamuna..

Ovet auki kakesta, laukku takapenkille, mies kuskin penkille, startti ekalla ja lähdin ajelemaan töihin.

Kaikki toimi edelleen. ;-)

Älkää pidätelkö henkeänne, jos odotatte raportteja tulevien päivien käyttökokemuksista. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Muuten OK, vaan ympäristökeskus ei varmaan tykkää. :(
Ja nuo nahat on tänäkin tavena ihan s**tanan kylmät, jos ei muista laittaa lämppäriä päälle. :?
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ihan yhtä kylmä niissä kangaspenkeissä olis istua :wink:
Oli vähän nihkeessä käynnistyminen aamulla kun ihan kylmiltään joutu nyppään :x , mutta jakso se. Pakkasta oli.....paljon
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Meazza
"Aero"
Viestit: 344
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 08:50
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Meazza »

Ei ole ollut pulmia pakkasilla, kiitos lämpimän kotitallin :)
Työpaikan pihasta on lähtenyt vielä hyvin, vaikkei aina tolppapaikkaa ole vapaana ollutkaan. Ei tuo akku ihan huipputikissä kyllä ole. Millaisia jännitelukemia muilla on kun laittaa virrat päälle, entä heti käynnistyksen jälkeen? Voiko noista lukemista päätellä jotain? Millaisista lukemista pitäisi huolestua?
Iskipä kyselyikä :roll: tarttui lastenhuoneesta :?:
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Hyvin pelaa, mutta ei tarkene sisällä....

Laitoin pahvilla keulan tukkoon, mutta ei puhettakaan että
saisi hanskat ottaa pois, edes maantieajossa :cry:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Archie kirjoitti:Hyvin pelaa, mutta ei tarkene sisällä....

Laitoin pahvilla keulan tukkoon, mutta ei puhettakaan että
saisi hanskat ottaa pois, edes maantieajossa :cry:
Silloin ei todellakaan ole kaikki kunnossa.
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Hyvin

Viesti Kirjoittaja rami191 »

on vanha 9000TA -91 pelannut napapiirin pohjoispuolella ajettu koko talvi keskuslukko pelaa hyvin lukot syksyisin huollettu,ainut on tuo takakontti tarvii hiukan enempi voimaa.Konessa on ympärivuoden 0-40 öljyt vaihtoväli 10t, automaattilaatikko pelaa todella hyvin lähemmäs on ollut 40- laatikkoöljyt vaihdan noin 40t välein.Manuaalilaatikot on olleet näillä kylmillä vaikeuksissa.Anteenikin pelaa kun muistaa välillä pakkasnesteellä voidella.Tuo termari näyttäis olevan aika hupaa tavaraa parivuotta sitten vaihdoin meni hyvin edellisen talven nyt pitää keularitilän alle laittaa pahvi koko keulan leveydelle sen jälkeen lämmöt normaalit.Autossa on automaatti ilmastointi,sitä olen vähän pohtinut miten pirulauta sen saa päälle,että sais kierrättää aineet ympäri ettei ryytys noi kompuran tiivisteet.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Hyvin

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

rami191 kirjoitti:Autossa on automaatti ilmastointi,sitä olen vähän pohtinut miten pirulauta sen saa päälle,että sais kierrättää aineet ympäri ettei ryytys noi kompuran tiivisteet.
Aja auto lämpimään talliin ja anna pyöriä. Pakkaskelissä kompura ei käynnisty.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

ja asetat siellä lämpösessä tallissa viel ilmastoinnin LOW-asentoon ni alkaa paahtaa viileetä...ja kompura pörisee...
Yamaha FZ1-N -08
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Pitkästä aikaa tonnarin rattiin pakkasaamuna ja startatessa kävi ikäänkuin virrat poissa ja starttaus kuitenkin jatkui heti perään ja auto käynnistyi. Mutta mutta... bensamittari heilui villisti ylös alas, ajotieturissa vilkkui kaikki mahdolliset valot ja tekstit miten sattuu. Automaattivaihteisen vaihdkuviotkin paloi vaikka auto on manuaali. Tätä villiä valoshowta jatkui 30 km, minkä jälkeen sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Nyt kaikki sitten pelasikin taas aivan normaalisti.

Mikä lie aiheutti moisen häiriön mutta muuten kaikki toimi normaalisti ajon aikana.

Kyllä se vaan on silti hyvä talviauto tuo tonnari ja automaatti-ilmastointi toimii hienosti kovallakin pakkasella. Ei kyllä kalpene toiminnallaan tuon 14 vuotta uudemman 9-5:n rinnalla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

Eilen illalla tuli ajeltua 290km Oulusta Kuopioon. Noin 150km meni mukavasti kunhan kone oli lämmennyt, mutta sitten alkoi ulkoilman -27 - -30 -lukemat hieman ennen Iisalmea tekemään tehtävänsä ja meno muuttui loppumatkan ajaksi melko rouheaksi :D

Jäykkä ohjaus, jäykkääkin jäykemmät Bilsteinit, jäykät momenttituet ja "hydraulituet", jäykkä kaasupoljin, mahtava pörinä putkesta kaasulla, ... Sääliksi kävi ;) Mutta sairauttahan se...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Mimmi kirjoitti:Ei kuullosta ehjältä tontulta.
Niin.... olisikohan syy termostaatissa, lämpömittarin neula
nousee n. 1/4 alareunasta.
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Money For Nothing:lle .Usko tai älä niin kangaspäällysteessä ja nahkasellaisessa on huima ero.Ostin nykyisen autoni talvella ja oli kaksi ostettavana kaksi eri penkinpäällisin varustettua vaihtoehtoa. Kangaspenkkien takia päädyin nykyiseen!
Vastaa Viestiin