Paukkupakkanen ja 9000
Molemmat
Molemmat tonnarit ongelmitta käyntiin ja mittarissa -32. Automaatti tosin vaatii normaalia enemmän kierroksia ja lämppärin puhallin vetelee viimeisiään (288tkm).
Sääli on sairautta, mutta molemmat olivat piuhan perässä pari tuntia säälistä .
Sääli on sairautta, mutta molemmat olivat piuhan perässä pari tuntia säälistä .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mutta mitäs kävikään tänäaamuna..Jope kirjoitti:Pesetin äsken CSE:n, lämpöä ulkona -20 astetta. Käytiin kahvilla sisällä (1h) ja palasin autolle, kakesta lukot auki ja hyppäsin sisään, käynnistin ja ajoin kotiin.
Ovet auki kakesta, laukku takapenkille, mies kuskin penkille, startti ekalla ja lähdin ajelemaan töihin.
Kaikki toimi edelleen. ;-)
Älkää pidätelkö henkeänne, jos odotatte raportteja tulevien päivien käyttökokemuksista. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ihan yhtä kylmä niissä kangaspenkeissä olis istua
Oli vähän nihkeessä käynnistyminen aamulla kun ihan kylmiltään joutu nyppään , mutta jakso se. Pakkasta oli.....paljon
Oli vähän nihkeessä käynnistyminen aamulla kun ihan kylmiltään joutu nyppään , mutta jakso se. Pakkasta oli.....paljon
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ei ole ollut pulmia pakkasilla, kiitos lämpimän kotitallin
Työpaikan pihasta on lähtenyt vielä hyvin, vaikkei aina tolppapaikkaa ole vapaana ollutkaan. Ei tuo akku ihan huipputikissä kyllä ole. Millaisia jännitelukemia muilla on kun laittaa virrat päälle, entä heti käynnistyksen jälkeen? Voiko noista lukemista päätellä jotain? Millaisista lukemista pitäisi huolestua?
Iskipä kyselyikä tarttui lastenhuoneesta
Työpaikan pihasta on lähtenyt vielä hyvin, vaikkei aina tolppapaikkaa ole vapaana ollutkaan. Ei tuo akku ihan huipputikissä kyllä ole. Millaisia jännitelukemia muilla on kun laittaa virrat päälle, entä heti käynnistyksen jälkeen? Voiko noista lukemista päätellä jotain? Millaisista lukemista pitäisi huolestua?
Iskipä kyselyikä tarttui lastenhuoneesta
Hyvin
on vanha 9000TA -91 pelannut napapiirin pohjoispuolella ajettu koko talvi keskuslukko pelaa hyvin lukot syksyisin huollettu,ainut on tuo takakontti tarvii hiukan enempi voimaa.Konessa on ympärivuoden 0-40 öljyt vaihtoväli 10t, automaattilaatikko pelaa todella hyvin lähemmäs on ollut 40- laatikkoöljyt vaihdan noin 40t välein.Manuaalilaatikot on olleet näillä kylmillä vaikeuksissa.Anteenikin pelaa kun muistaa välillä pakkasnesteellä voidella.Tuo termari näyttäis olevan aika hupaa tavaraa parivuotta sitten vaihdoin meni hyvin edellisen talven nyt pitää keularitilän alle laittaa pahvi koko keulan leveydelle sen jälkeen lämmöt normaalit.Autossa on automaatti ilmastointi,sitä olen vähän pohtinut miten pirulauta sen saa päälle,että sais kierrättää aineet ympäri ettei ryytys noi kompuran tiivisteet.
Re: Hyvin
Aja auto lämpimään talliin ja anna pyöriä. Pakkaskelissä kompura ei käynnisty.rami191 kirjoitti:Autossa on automaatti ilmastointi,sitä olen vähän pohtinut miten pirulauta sen saa päälle,että sais kierrättää aineet ympäri ettei ryytys noi kompuran tiivisteet.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Pitkästä aikaa tonnarin rattiin pakkasaamuna ja startatessa kävi ikäänkuin virrat poissa ja starttaus kuitenkin jatkui heti perään ja auto käynnistyi. Mutta mutta... bensamittari heilui villisti ylös alas, ajotieturissa vilkkui kaikki mahdolliset valot ja tekstit miten sattuu. Automaattivaihteisen vaihdkuviotkin paloi vaikka auto on manuaali. Tätä villiä valoshowta jatkui 30 km, minkä jälkeen sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Nyt kaikki sitten pelasikin taas aivan normaalisti.
Mikä lie aiheutti moisen häiriön mutta muuten kaikki toimi normaalisti ajon aikana.
Kyllä se vaan on silti hyvä talviauto tuo tonnari ja automaatti-ilmastointi toimii hienosti kovallakin pakkasella. Ei kyllä kalpene toiminnallaan tuon 14 vuotta uudemman 9-5:n rinnalla.
Mikä lie aiheutti moisen häiriön mutta muuten kaikki toimi normaalisti ajon aikana.
Kyllä se vaan on silti hyvä talviauto tuo tonnari ja automaatti-ilmastointi toimii hienosti kovallakin pakkasella. Ei kyllä kalpene toiminnallaan tuon 14 vuotta uudemman 9-5:n rinnalla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Eilen illalla tuli ajeltua 290km Oulusta Kuopioon. Noin 150km meni mukavasti kunhan kone oli lämmennyt, mutta sitten alkoi ulkoilman -27 - -30 -lukemat hieman ennen Iisalmea tekemään tehtävänsä ja meno muuttui loppumatkan ajaksi melko rouheaksi
Jäykkä ohjaus, jäykkääkin jäykemmät Bilsteinit, jäykät momenttituet ja "hydraulituet", jäykkä kaasupoljin, mahtava pörinä putkesta kaasulla, ... Sääliksi kävi Mutta sairauttahan se...
Jäykkä ohjaus, jäykkääkin jäykemmät Bilsteinit, jäykät momenttituet ja "hydraulituet", jäykkä kaasupoljin, mahtava pörinä putkesta kaasulla, ... Sääliksi kävi Mutta sairauttahan se...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)