(ei henkilökohtaisesti tarvi siis edes miettiä ostanko seuraavan auton nahoilla
Paukkupakkanen ja 9000
-
Money For Nothing
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Enpä ole vielä huomannut tuota eroa, ihan helvetin kylmät on kangaspenkitkin tällä säällä. tuo ero on mielestäni aivan liioiteltu. Ja aivan sama homma kesäsin... ties kuinka monta kertaa ollut auto tuossa auringossa parkissa, ja aurinko paistanut suoraan etupenkkeihin, ilmastointi hoitaa tuonkin ongelman alle minuuttiin. (ja muistan kyllä vielä myös niitä aikoja kun tuossa pihassa makasi saabi kangaspenkein, ja kuinka helvetin kuumilta ne tuntuivat kun niihin aurinko paistoi, tuntui vain että nehän ei jäähtyneetkään ihan heti.
(ei henkilökohtaisesti tarvi siis edes miettiä ostanko seuraavan auton nahoilla
)
(ei henkilökohtaisesti tarvi siis edes miettiä ostanko seuraavan auton nahoilla
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Joo, siihen malliin pörisee vieläkin, että tais olla yks talvi 3" JT:lle liikaa - mistä lie antautunu suomen laatuteillä nyt kun meno oli normaaliakin krouvimpaa.hma kirjoitti:...Jäykkä ohjaus, jäykkääkin jäykemmät Bilsteinit, jäykät momenttituet ja "hydraulituet", jäykkä kaasupoljin, mahtava pörinä putkesta kaasulla, ... Sääliksi käviMutta sairauttahan se...
Samoin mankkuvenalle tää reissu tais olla liikaa
Eihän tässä mihinkään Kuopion potkiaisiin kehtaa huomenna ilmestyä kun ahtaa vain peruspaineet ja pörisee kuin mikäkin putkiviritetty bemari
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Moi,Meazza kirjoitti:Millaisia jännitelukemia muilla on kun laittaa virrat päälle, entä heti käynnistyksen jälkeen? Millaisista lukemista pitäisi huolestua?
tuossa vm. 90 vaparissa jännitelukema paukkupakkasilla roikasta lähdettäessä on startin jälkeen 10V paikkeilla. Alin lukema, mitä tauluun on tullu startin jälkeen ilman roikkaa, on ollut 9V paikkeilla. Ja lämpösenä lukema on 11-11,5V.
Ennen starttausta olevaa jännitelukemaan en ole muistanu katsoa pitkään aikaan. Joku viikko sitten taisi taulussa vilahtaa 11,8V.
Kun auto oli seissyt kylmässä kuukauden, niin tällöin käynnistyksen jälkeen taulussa "komeili" 7,2V muistaakseni kolmannen yrityksen jälkeen kun moottori suostu käynnistymään
Jännitelukema ajon aikana on 13,6-13,8V, sekin lienee normaali.
Onhan se nahkapenkki eri kylmä kun vertaa kangasverhoiltuun, mutta äkkiää se nahka lämpenee. Nyt kun taas kapusi tonnarin ratin taakse niin alkoi heti jurppimaan kun paita nousi housuista. Muutenkin piti asetella kovasti itseään penkkiin. Nahkajakkaraan sitä vain luiskahtaa perille hyvään asentoon.
Sitten kun nousin autosta pois niin taas jurppi kun sähköiskua tulla räpsähteli oikein kunnolla. Ei ole sähköiskut lähelläkään samaa suuruusluokkaa nahkaisilla penkeillä.
Talvesta huolimatta olen vakuuttunut siitä että jatkossa omissa autoissani on nahkapenkit jos saan ite päättää. Talvella ne lämpenee sähköllä ja kesällä tuuletin pitää persauksen ja selän viileänä. Jälkimäinen tietenkin vain 9-5 mallissa.
Onneksi on kuitenkin kaksi vaihtoaehtoa niin voi jokainen valita mieleisensä.
Sitten kun nousin autosta pois niin taas jurppi kun sähköiskua tulla räpsähteli oikein kunnolla. Ei ole sähköiskut lähelläkään samaa suuruusluokkaa nahkaisilla penkeillä.
Talvesta huolimatta olen vakuuttunut siitä että jatkossa omissa autoissani on nahkapenkit jos saan ite päättää. Talvella ne lämpenee sähköllä ja kesällä tuuletin pitää persauksen ja selän viileänä. Jälkimäinen tietenkin vain 9-5 mallissa.
Onneksi on kuitenkin kaksi vaihtoaehtoa niin voi jokainen valita mieleisensä.
AnttiR kirjoitti:Money For Nothing:lle .Usko tai älä niin kangaspäällysteessä ja nahkasellaisessa on huima ero.Ostin nykyisen autoni talvella ja oli kaksi ostettavana kaksi eri penkinpäällisin varustettua vaihtoehtoa. Kangaspenkkien takia päädyin nykyiseen!
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia ja sitä vartenhan on onneksi eri vaihtoehtoja. Olis tosi kurjaa , jos kaikki näyttäis samalta mitä peilistä näen. Itse pidän nahkapenkkejä tosi hyvänäköisinä , mutta...
Toi sähköisku on kankaisissa helvetinmoinen ongelma ja oon saanut selkeen trauman siitä. Keväästä lähtien olen naputelut avaimella lukkoa , tuleeko säkäri. Vaikka viime säkäristä on reilut 8 kuukautta, niin joka päivä varoo sitä. Viime talvi kun oli ton suhteen hirvee. Vaimo on ottanut säkäreitä tänäkin talvena , mutta itse oon säästynyt niiltä ( kumikalsarit,
)
Toi sähköisku on kankaisissa helvetinmoinen ongelma ja oon saanut selkeen trauman siitä. Keväästä lähtien olen naputelut avaimella lukkoa , tuleeko säkäri. Vaikka viime säkäristä on reilut 8 kuukautta, niin joka päivä varoo sitä. Viime talvi kun oli ton suhteen hirvee. Vaimo on ottanut säkäreitä tänäkin talvena , mutta itse oon säästynyt niiltä ( kumikalsarit,
Penkkien pesu kuulemma vähentää tuota staattista sähköä paljon.AnttiR kirjoitti:Onneksi meitä ihmisiä on erilaisia ja sitä vartenhan on onneksi eri vaihtoehtoja. Olis tosi kurjaa , jos kaikki näyttäis samalta mitä peilistä näen. Itse pidän nahkapenkkejä tosi hyvänäköisinä , mutta...
Toi sähköisku on kankaisissa helvetinmoinen ongelma ja oon saanut selkeen trauman siitä. Keväästä lähtien olen naputelut avaimella lukkoa , tuleeko säkäri. Vaikka viime säkäristä on reilut 8 kuukautta, niin joka päivä varoo sitä. Viime talvi kun oli ton suhteen hirvee. Vaimo on ottanut säkäreitä tänäkin talvena , mutta itse oon säästynyt niiltä ( kumikalsarit,)
Minkäsmoisilla pesuaineilla ootta penkkejä putsailleet?
Vaimo melkein alko jo vihaamaan saabia ku se saa aina niitä kovia sähköiskuja. Ei ole parin käden sormissa ne kerrat kun se on kuuluvasti kironnut parkkipaikalla autosta noustessa ja manannut tonnarin alimpaan helvettiin.
Nyt nahkojen myötä on jupinat vaimentuneet, eli 9-5 on paljon hiljaisempi auto kuin tonnari!
Muuten kyllä täytyy sanoa että jotenkin saan tuossa tonnarissa paremman ajoasennon ja onhan siinä paljon paremmat tilat mitä 9-5:ssä. Penkitkin on paremmat varsinkin takana.
Hienon näkönen on kyllä tuo villakangasverhoilu ja kyseinen auto muutenkin.
Vaimo melkein alko jo vihaamaan saabia ku se saa aina niitä kovia sähköiskuja. Ei ole parin käden sormissa ne kerrat kun se on kuuluvasti kironnut parkkipaikalla autosta noustessa ja manannut tonnarin alimpaan helvettiin.
Nyt nahkojen myötä on jupinat vaimentuneet, eli 9-5 on paljon hiljaisempi auto kuin tonnari!
Muuten kyllä täytyy sanoa että jotenkin saan tuossa tonnarissa paremman ajoasennon ja onhan siinä paljon paremmat tilat mitä 9-5:ssä. Penkitkin on paremmat varsinkin takana.
Hienon näkönen on kyllä tuo villakangasverhoilu ja kyseinen auto muutenkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
jänniteet?
en ole ennen starttausta olevaan jännitteeseen kiinnittäny huomiota mut starttauksen jälkeen näissä pakkasissa on ollu siellä 9-10. akkuna joku bilteman halvin? jo ties kuinka monetta talvea...6 taitaa olla? raapasin sen vanhasta tonnisesta tähän nykyiseen ku nykyisessä ollut varta paukahti melkein heti, ja bilteema vaan jaksaa...
mut mua on ihmetyttänyt nyt kovilla pakkasilla ajon aikana olevat jännitteet, koko ajan 14,5-14,7? sit ku pakkanen vähän hellittää ni arvot normaalit noin 14. samat hilavitkuttimet on päällä kovilla pakkasilla ja ei niin kovilla pakkasilla. onks muilla samaa? vai onko odotettavissa jotain hajoomista?
en ole ennen starttausta olevaan jännitteeseen kiinnittäny huomiota mut starttauksen jälkeen näissä pakkasissa on ollu siellä 9-10. akkuna joku bilteman halvin? jo ties kuinka monetta talvea...6 taitaa olla? raapasin sen vanhasta tonnisesta tähän nykyiseen ku nykyisessä ollut varta paukahti melkein heti, ja bilteema vaan jaksaa...
mut mua on ihmetyttänyt nyt kovilla pakkasilla ajon aikana olevat jännitteet, koko ajan 14,5-14,7? sit ku pakkanen vähän hellittää ni arvot normaalit noin 14. samat hilavitkuttimet on päällä kovilla pakkasilla ja ei niin kovilla pakkasilla. onks muilla samaa? vai onko odotettavissa jotain hajoomista?
Yamaha FZ1-N -08
Nii..i
api kirjoitti:jep, toivotaan että johtuu akusta!
noihin ominaisiin piirteisiin kuuluu vielä se, että jännite ei siis vaeltele mitenkään vaan on tasaisesti sen 14,5-14,7, mikä on tietysti hyvä juttu!
Mulla pyörii tuossa 13.6-13.8v
Banner 55 ja 480kylmäkäynnistys
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........
-
Hitain Pohjois-Suomessa
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Riivatun kylmä autohan tuo cse nahoilla on verrattuna tuohon vanhempaan karvalakki cd:n. Taitaa olla termostaatissa vikaa (toivottavasti). Mikäli en saa tuohon lämpöjä kohalleen niin taidan vaihtaa sen johonkin missä ei ole tuota acc härpäkettä. 
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Hiki...
Minun vm-91 vapari Tonnarissa tulloo hiki jos haluaapi....Ihanne lämpö eli +21 saavutettaan tuossa n.2-3Ajokilometrin kohdillaHitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Riivatun kylmä autohan tuo cse nahoilla on verrattuna tuohon vanhempaan karvalakki cd:n. Taitaa olla termostaatissa vikaa (toivottavasti). Mikäli en saa tuohon lämpöjä kohalleen niin taidan vaihtaa sen johonkin missä ei ole tuota acc härpäkettä.
Perse edellä puuhun.......Ja vauvan lusikalla velliä Suuhun........

