lampunpesimen asento
lampunpesimen asento
oikea pesuri jää palaamatta kotiin.näin joskus aiemmin jutun,ossa oli myös kuva liittimestä johtoineen.asia koski muistaakseni juuri kotiintulo-ongelmaa.yhteen johdoista oli laitettu diodi,joka korjasi ongelman.nyt en löydä kyseistä juttua,niin voisiko joku auttaa?pedantti kun olen,niin tuollainen epäjärjestys harmittaa.
Ettei tää säie mene ihan jaaritteluksi ja uuden tulokkaan mollamiseksi, niin tästä vähän asiaa kehiin:
Kuten Mimmi jo kirjoitti vika ei ole diodissa - mikäli diodi olisi oikosulussa viskaisi sulla koko ajan vettä lasille jne.
Kyse on 4.9% epä.tod. näköisyydellä siitä että ko. moottori jumittaa ja siksi sulka ei jaksa palata kotiinsa. Jumittaminen johtuu siitä että ne vaseliinit siellä pyyhkijämekanismin sisällä on "erottuneet". Suunnittelija on suunnitellut tuon oikean puolen mekanismin asennon kännissä päin just sitä, eli se on väärässä asennossa ja siksi kaikki eroittunut öljy ja mahdollinen sisään tihkunut vesi on nyt siellä piskuisessa sähkömoottorissa ja estää hiilien ja kollektorin toiminnan ja täten vääntö loppuu.
Pura siis mekanismi, taistele se piskuinen motti auki ja puhdista se, uudet vaseliinit sisälle, mekanismin asemointi ja testaus ja sit se toimiee seuraavat 10-15 vuotta.
Enemmän asiasta esim vanhassa säikeessä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=346842
Ps. EVVK = Ei Voi Vähempää Kiinnostaa,, ei siis mitää tekemistä tiedon hakemisen kanssa
Kuten Mimmi jo kirjoitti vika ei ole diodissa - mikäli diodi olisi oikosulussa viskaisi sulla koko ajan vettä lasille jne.
Kyse on 4.9% epä.tod. näköisyydellä siitä että ko. moottori jumittaa ja siksi sulka ei jaksa palata kotiinsa. Jumittaminen johtuu siitä että ne vaseliinit siellä pyyhkijämekanismin sisällä on "erottuneet". Suunnittelija on suunnitellut tuon oikean puolen mekanismin asennon kännissä päin just sitä, eli se on väärässä asennossa ja siksi kaikki eroittunut öljy ja mahdollinen sisään tihkunut vesi on nyt siellä piskuisessa sähkömoottorissa ja estää hiilien ja kollektorin toiminnan ja täten vääntö loppuu.
Pura siis mekanismi, taistele se piskuinen motti auki ja puhdista se, uudet vaseliinit sisälle, mekanismin asemointi ja testaus ja sit se toimiee seuraavat 10-15 vuotta.
Enemmän asiasta esim vanhassa säikeessä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=346842
Ps. EVVK = Ei Voi Vähempää Kiinnostaa,, ei siis mitää tekemistä tiedon hakemisen kanssa
