miten rajoitetaan tehoa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

miten rajoitetaan tehoa

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Autooni on tulossa stage 4 nykyisen ykkösen tilalle. Seuraava katsastus mietityttää kun teho on noussut melko paljon vakioon nähden. Pystyykö tuollaisen 2,3 matalapaineturbon sitten muutoskatsastamaan yli 300hv ilman suurempia muutoksia, vain pitääkö muutoskatsastusta edes tehdä? Alustasarja autossa on jo, mutta ei siitäkään ole missään merkintää. Nykyisellään olen katsastanut auton neljä kertaa.

Mietin että voisihan autoon laittaa päiväksi vuodessa vaikka rikkinäinen bypassin, vai mikä se oli se imuputken kyljessä oleva mötikkä nimeltään? Sehän laskisi ahtopaineita eikä tehoa olisi niin paljon.
Onko ihan älytön ajatus?
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Miksi alkaa muutoskatsastamaan? Katsastus on kerran vuodessa niin itse ainakin vaihdan vakioputken paikoilleen ja lasken ahdot nollaan! Ei siitä kukaan mitään sano.

Ja eikös sulla steg 4 kanssa tulis ongelmia päästöissä? Vaihdat vaan vakiolastun takas ja konttorille.
Saab 9-5 2,0t -1999
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Mankkuvenan liitin irti ennen leimaa, niin ei oo ropleemaa. Tämä tietysti vain, jos peruspaineet on suht vakiot. Muuten sitten löysempi hukkiksen kello paikalleen.
Foxbody turbo
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

päästöistä

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

En tiedä miten päästöjen kanssa käy. Olen aina laittanut katalysaattorin leimalle. Vaikuttaako isommat suuttimet sitten päästöihin tyhjäkäynnillä kun päästöt mitataan? Hiukan alkaa olla jo työlästä, jos vaihtaa katin ja suuttimet leimalle.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onkohan se sporttikatti nyt niin kirpaiseva sijoitus.. :?:
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

seuraava investointi

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Race-katalysaattori on ostoslistalla seuraavana, ehkä jo ennen seuraavaa leimaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: seuraava investointi

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

JiiVee kirjoitti:Race-katalysaattori on ostoslistalla seuraavana, ehkä jo ennen seuraavaa leimaa.
Hyvä, meinaan silloin ei tarvitse ruuvata leimalle eikä huolestua päästöistäkään.

Ja ajaahan Saab jo niin vahvasti Biopower linjaansa että voitaisiinhan me edes noita katteja pitää siinä, sen verran toimivia vehkeitä kun kuitenkin ovat.. :wink:
Vastaa Viestiin