Pakoputki: Orig. vs. Motonet tms
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Pakoputki: Orig. vs. Motonet tms
Moron,
Eli tonnarista (CDE 2,3t) keskipönttö sökö ja uusi orig. maksaa yli 300 egee. Motonetin vastaava 74,68.
Onko muilla kokemuksia motonetin putkista, nimittäin säästäis vaan tukun rahaa ostamalla tarvike?
Terv Sami R. ja mureaääninen tonnari
Eli tonnarista (CDE 2,3t) keskipönttö sökö ja uusi orig. maksaa yli 300 egee. Motonetin vastaava 74,68.
Onko muilla kokemuksia motonetin putkista, nimittäin säästäis vaan tukun rahaa ostamalla tarvike?
Terv Sami R. ja mureaääninen tonnari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Motonetin pöntöt taitaa pääsääntöisesti olla Walkerin tekeleitä, eli siis orkkiksen veroisia. Toki jos sijoitta haluaa, niin kyllä nuo rosterisatsit on aika päteviä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Motonet-pöntöistä
Motonethan hankkii spesifikaation mukaiset kamat sieltä, mistä halvimmalla saa. Jos pöntössä ei lue jossain kohtaa Walkeria, ei se välttämättä sellainen sitten edes ole. Mukavaahan se olisi merkkituotteeseen törmätä, mutta ainakin omalla kohdalla näin ei käynyt ja alla on nyt Muflexin tuote joka toivottavasti säilyy yhtä kauan edellinen Walkerkin (alkup. vuodelta -90?).
Oma kokemukseni on, että tarvikeputki kestää ihan hyvin. Ei välttämättä yhtä pitkään kuin orkkis, mutta yleensä tarvikeputkia kestää vaihtaa vaikka pariinkin kertaan ja siltikin selviää halvemmalla kuin ostaessa orginaaliputken
Minulle on joskus annettu sellainen ohje, että vuotokohdasta taaksepäin kannattaa vaihtaa koko putkisto. Tämä on minun osaltani pitänyt aika hyvin paikkaansa. Nykyisen tonnarini kohdalla ainakin.
Ensin hajosi kallein pätkä, eli joustoputki etupäästä katkesi. Vaihdoin pelkän etuputken. Ei aikaakaan, niin taas alkoi pörinä. Tällä kertaa katin jälkeinen keskiputki rupes vuotamaan. Taas vaihdettiin pätkä putkea, jolloin enää takapönttö jätettiin vanhasta putkistosta. Meni pari kuukautta ja sit taas rupes tuttu pörinä. Takapönttö todettiin sököksi. Ei muuta ku taas auton alle putkea vaihtamaan. Nyt alla ei ole muuta vanhaa ku katti.
Alla on vissiin joku Mufflexi tai joku muu tarvikeputki. Aikas kumeat äänet on autossa, eli alkuperäiseen verrattuna melutaso on kovempi
Hintaa koko putkistolle tuli: etuputki n 110 euroa, keskiputki n 50 euroa ja takapönttö n 60 euroa, eli about 220 euroa koko hoito. Nämä siis vapariin.
Minulle on joskus annettu sellainen ohje, että vuotokohdasta taaksepäin kannattaa vaihtaa koko putkisto. Tämä on minun osaltani pitänyt aika hyvin paikkaansa. Nykyisen tonnarini kohdalla ainakin.
Ensin hajosi kallein pätkä, eli joustoputki etupäästä katkesi. Vaihdoin pelkän etuputken. Ei aikaakaan, niin taas alkoi pörinä. Tällä kertaa katin jälkeinen keskiputki rupes vuotamaan. Taas vaihdettiin pätkä putkea, jolloin enää takapönttö jätettiin vanhasta putkistosta. Meni pari kuukautta ja sit taas rupes tuttu pörinä. Takapönttö todettiin sököksi. Ei muuta ku taas auton alle putkea vaihtamaan. Nyt alla ei ole muuta vanhaa ku katti.
Alla on vissiin joku Mufflexi tai joku muu tarvikeputki. Aikas kumeat äänet on autossa, eli alkuperäiseen verrattuna melutaso on kovempi
Hintaa koko putkistolle tuli: etuputki n 110 euroa, keskiputki n 50 euroa ja takapönttö n 60 euroa, eli about 220 euroa koko hoito. Nämä siis vapariin.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Pönttö vaihdettu - Walkeri tilalle
Moron,
Noudatin kultaista keskitietä ja asennutin walkerin keskipöntön.
Kyllä se tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus tämä 5 vuoden välein vaihdettava putki.
Mulla oli muuten metallinen katalysaattori, jota asentaja ihmetteli ja totesi että näissä on yleensä keraaminen
Terv Sami R ja miellyttävän ääninen 9000CDE 2,3t -95
Noudatin kultaista keskitietä ja asennutin walkerin keskipöntön.
Kyllä se tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus tämä 5 vuoden välein vaihdettava putki.
Mulla oli muuten metallinen katalysaattori, jota asentaja ihmetteli ja totesi että näissä on yleensä keraaminen
Terv Sami R ja miellyttävän ääninen 9000CDE 2,3t -95
Ostettiinpa tuossa paikallisesta varaosaliikkeestä etuputki ja en muista oliko walker vai mufflex, mutta suhteellisen perseestä se oli.
Putki oli huomattavasti pitempi ennen ensimmäistä mutkaa kuin alkuperäinen. Oli siinä ja siinä että mahtui paikalleen.
Ne korvat mistä se ripustetaan kumilenkkeihin oli hitsattu ihan päin **ttua, sitä ei nimittäin saa niihin kiinni.
Ja kaiken hyvän päälle se ottaa lämpimänä öljypohjaan kiinni ja resonoi todella ärsyttävästi.
Putki oli huomattavasti pitempi ennen ensimmäistä mutkaa kuin alkuperäinen. Oli siinä ja siinä että mahtui paikalleen.
Ne korvat mistä se ripustetaan kumilenkkeihin oli hitsattu ihan päin **ttua, sitä ei nimittäin saa niihin kiinni.
Ja kaiken hyvän päälle se ottaa lämpimänä öljypohjaan kiinni ja resonoi todella ärsyttävästi.
Tuttu homma... Joskus käynyt näinkin. Edelliseen ysisatkuun joutui jonkin verran lämmittämään ja taivuttelemaan putkea (silloinkin Mufflex) ennenkun sen sai asettumaan paikoilleen Pyrki väkisilläkin hakkaamaan taka-akseliin ja resonoi pohjaan alussa.rälläkkä kirjoitti:Ostettiinpa tuossa paikallisesta varaosaliikkeestä etuputki ja en muista oliko walker vai mufflex, mutta suhteellisen perseestä se oli.
Putki oli huomattavasti pitempi ennen ensimmäistä mutkaa kuin alkuperäinen. Oli siinä ja siinä että mahtui paikalleen.
Ne korvat mistä se ripustetaan kumilenkkeihin oli hitsattu ihan päin **ttua, sitä ei nimittäin saa niihin kiinni.
Ja kaiken hyvän päälle se ottaa lämpimänä öljypohjaan kiinni ja resonoi todella ärsyttävästi.
Nykyiseen autoon Mufflex istui alkuperäisen tavoin - NO PROBLEM
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Motonetistä olen yhden putken hakenut satkuun, ja pari vuotta se on roikkunut auton alla, ja edelleen pysyy kasassa
Yritin säästää, olin yhden kesän ajanut aerolla niin viimeinen pätkä (häntäputki) oli tavalla tai toisella tiensä päässä, en nyt muista miksi, mutta oli kuitenkin. Marssin motonettiin ja hommasin ko. palikan, jonka asensin. Kaksi päivää myöhemmin marssin motonettiin ostamaan seuraavan osan eteenpäin, eli takimmaisen pöntön sillä putki tietenkin katkes juuri takimmaisen pöntön jälkeen. Arvatkaa olinko iloinen. Vielä kun takimmaisen pöntön ulostulo oli riittävän tiukassa siinä häntäputkessa...
En kerennyt kuin auton alle alkaen irroittamaan takimmaista pönttöän (sen jälkeen kun olin tuntikaupalla kaivanut sen takimmaisen pöntön osat häntäputkesta) ennen kun tajusin mitä olin tekemässä, kasasin kampeet ja ajoin taas motonettiin, ostamaan ne loputkin putkenpätkät. Päätin nimittäin juuri sinä hetkenä että en koskaan ikinä enää edes yritä vaihtaa vain osan putkistosta, vaan vaihdan koko paletin samalla...
Eri juttu on tietysti nämä katilliset putkistot, jolloin ei välttämättä kannata uutta katalysaattoria hankkia vain ruostuneen takapöntön takia
Yritin säästää, olin yhden kesän ajanut aerolla niin viimeinen pätkä (häntäputki) oli tavalla tai toisella tiensä päässä, en nyt muista miksi, mutta oli kuitenkin. Marssin motonettiin ja hommasin ko. palikan, jonka asensin. Kaksi päivää myöhemmin marssin motonettiin ostamaan seuraavan osan eteenpäin, eli takimmaisen pöntön sillä putki tietenkin katkes juuri takimmaisen pöntön jälkeen. Arvatkaa olinko iloinen. Vielä kun takimmaisen pöntön ulostulo oli riittävän tiukassa siinä häntäputkessa...
En kerennyt kuin auton alle alkaen irroittamaan takimmaista pönttöän (sen jälkeen kun olin tuntikaupalla kaivanut sen takimmaisen pöntön osat häntäputkesta) ennen kun tajusin mitä olin tekemässä, kasasin kampeet ja ajoin taas motonettiin, ostamaan ne loputkin putkenpätkät. Päätin nimittäin juuri sinä hetkenä että en koskaan ikinä enää edes yritä vaihtaa vain osan putkistosta, vaan vaihdan koko paletin samalla...
Eri juttu on tietysti nämä katilliset putkistot, jolloin ei välttämättä kannata uutta katalysaattoria hankkia vain ruostuneen takapöntön takia
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Vanhahko viesti mutta niin ajankohtainen...ainakin mulle.
Rupesi kans viime viikolla röpöttään putki ja katilta asti taakse joutuu vaihtaan. Alkuperäisestä ne kehtaa kyniä n. 500 eskoo. Motonetin putket kiinnostaisi, mutta viimeksi kun sellaisen 900:n alle laitoin niin kirosin, että ei enää koskaan harakiri putkea. Hinta vaan houkuttais.
Eli onko viime hetken päivitystä siihen, kuinka Motonetin putket on 9000:ssa pelittänyt? Tuo mun kulkine on CS:ssä, 2,0t ja vm-97.
Kiitokset vastaajille!
Rupesi kans viime viikolla röpöttään putki ja katilta asti taakse joutuu vaihtaan. Alkuperäisestä ne kehtaa kyniä n. 500 eskoo. Motonetin putket kiinnostaisi, mutta viimeksi kun sellaisen 900:n alle laitoin niin kirosin, että ei enää koskaan harakiri putkea. Hinta vaan houkuttais.
Eli onko viime hetken päivitystä siihen, kuinka Motonetin putket on 9000:ssa pelittänyt? Tuo mun kulkine on CS:ssä, 2,0t ja vm-97.
Kiitokset vastaajille!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
^ Itse hain Aeroon putken Vaasasta siitä Akku Alangon takaa (kellosepänkatu)... katista taa päin + joustopala, pieni mehupilli, erittäin hiljainen, tehot ei toivottavasti laskeneet. Hintaa jouston kanssa 300e.
Alla tuo nyt ei ole ollut kuin n. 2kk
Alla tuo nyt ei ole ollut kuin n. 2kk
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Laitoin NG900:een hiljattain Walker-putkiston katista taaksepäin, ja se sopi todella hienosti paikoilleen. Alkuperäistä varovaisesti kyselin Turun Autohallista, mutta hinta olisi ollut kaksinkertainen, joten valinta ei ollut vaikea. Aikaisempiin tarvike putkistoihin verrattuna tämän sopivuus oli ylivoimaisesti paras (ainakin kyseiseen automalliin). Tehohävikeistä en tiedä, eikä vanhaa yli kolmesataatuhatta ajettua enää parane kiusatakaan...