9000 Aero, tyylikäs, nopea, helv.. hyvä auto hintaisekseen..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joni Tervalahti kirjoitti:Ei toistaiseksi mikään, turbo kyllä on aika valmis mutta ajossa tuo auto taas on.. Paukahdus tuli ilmeisesti pakoputkesta kun jousto halkesi..
Putki tukossa? Oliskos se myös syyllinen tuohon koneen vaurioon?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Joni Tervalahti kirjoitti:Ei toistaiseksi mikään, turbo kyllä on aika valmis mutta ajossa tuo auto taas on.. Paukahdus tuli ilmeisesti pakoputkesta kun jousto halkesi..
Oolraidi, hyvä niin. Oliko mahtollisesti JT:n laadukas 3" DP, josta jousto halkesi? Pitää kyllä mukavaa pörinää, kun jousto-osa on 50% poikki (nimim. kokemusta löytyy).
Pitäähän se turbotonnarin tapaisessa M, S, RS etc. etuliitteillä varustettujen autojen nöyryyttäjässä toisaalta olla kunnon ralliäänet :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

En sitten muistanut vastailla tähän, no putki on alkuperäinen ja hain motonetista uuden siihen tilalle kun mitään isompia virityssuunnitelmia ei tuohon autoon ole. Moottorin hajoaminen siis johtui hajonneesta magneettiventtillistä joka ei aukaissut hukkaporttia.

Tänää sitten kyseinen aero jätti taas tielle. Hain uuden DI-kasetin mutta ei auttanut -> huomenna b-pumpun kimppuun.. Eli täältä saattaisi pian löytyä uusi punainen di-kasetti 2 vuoden takuulla mikäli tuo vanha on ehjä.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

No sain auton edellisen jättämisen jälkeen toimimaan bensapumpun vaihdon jälkeen.

No auto jätti sitten viime maanantaina uudemman kerran kun pumpussa oleva uusi letku lähti irti. Onneksi pääsin silloin työntämällä kotiin..

No tänään noin 20:55 tonnari taas sammui keskellä tietä, onnesta tällä kertaa pääsen kävelemällä kotiin.

Iskenyt maanantaikappale mulle vai? No olkaa onnellisia ne joilla tuollainen toimii..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti:
Iskenyt maanantaikappale mulle vai? No olkaa onnellisia ne joilla tuollainen toimii..
Jaa-a... :) Ettei sulla ole siinä pumpun letkussa sitten vieläkin jotain? Varmasti bensaa kestävä letku..?
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Tri-Lo kirjoitti: Jaa-a... :) Ettei sulla ole siinä pumpun letkussa sitten vieläkin jotain? Varmasti bensaa kestävä letku..?
Juu no letku ainakin on ostettu polttoaineletkun nimella joten luulisin sen kestävän. Hinaan aamulla auton kotiin niin pääsen taas vaihteeksi purkamaan sitä.. Epäilen vahvasti että on taas lähtenyt letku irti pumpun ja t-liittimen välistä.. Onko jollakin muuten tietoa millä tuon letkun voisi kiristää? Tavallinen letkuklemmari?
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Joni Tervalahti kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Jaa-a... :) Ettei sulla ole siinä pumpun letkussa sitten vieläkin jotain? Varmasti bensaa kestävä letku..?
Juu no letku ainakin on ostettu polttoaineletkun nimella joten luulisin sen kestävän. Hinaan aamulla auton kotiin niin pääsen taas vaihteeksi purkamaan sitä.. Epäilen vahvasti että on taas lähtenyt letku irti pumpun ja t-liittimen välistä.. Onko jollakin muuten tietoa millä tuon letkun voisi kiristää? Tavallinen letkuklemmari?
Siis ootko laittanut letkun sinne ilman klemmareita..? :?
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Tri-Lo kirjoitti:
Joni Tervalahti kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Jaa-a... :) Ettei sulla ole siinä pumpun letkussa sitten vieläkin jotain? Varmasti bensaa kestävä letku..?
Juu no letku ainakin on ostettu polttoaineletkun nimella joten luulisin sen kestävän. Hinaan aamulla auton kotiin niin pääsen taas vaihteeksi purkamaan sitä.. Epäilen vahvasti että on taas lähtenyt letku irti pumpun ja t-liittimen välistä.. Onko jollakin muuten tietoa millä tuon letkun voisi kiristää? Tavallinen letkuklemmari?
Siis ootko laittanut letkun sinne ilman klemmareita..? :?
En, laitoin kyllä tavalliset metalliset letkuklemmarit sinne mutta mietin että kestääkö ne sielle bensan seassa..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Noissa bensaletkuissakin on eroja, toiset kestävät sisäpinnaltaan bensaa, mutta upotettuna sulavat alta aikakaksikon. Eli varmista, että tuo sinun letkusi kestää upotettuna bensaa, sitten ollaan jo paremmilla vesillä. Ja ihan mikä tahansa metalliklemmari käy sinne tankkiin, mutta saahan sinne toki hapokkaatkin laittaa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Selvä, yritän tarkistaa asian. Kohta pääsee hinaan aeroa taas omalle tontille..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

G-mies kirjoitti:Noissa bensaletkuissakin on eroja, toiset kestävät sisäpinnaltaan bensaa, mutta upotettuna sulavat alta aikakaksikon. Eli varmista, että tuo sinun letkusi kestää upotettuna bensaa, sitten ollaan jo paremmilla vesillä. Ja ihan mikä tahansa metalliklemmari käy sinne tankkiin, mutta saahan sinne toki hapokkaatkin laittaa.

Matti
Kestää suunnilleen päivästä toiseen, kokeiltu on sekin.. :oops: :D
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Jep no letkut oli kaikki ihan kunnossa.

Pumppu taas rikki, ehtihän se olla tasan viikon kiinni ja ajossa.

Onko kohdalle sattunut vain tehtaalta valmiiksi viallinen pumppu joka kesti viikon, vai voiko jokin muu hajottaa polttoainepumppuja tälläin?
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Eikös ne pumput tuppaa hajoamaan herkästi jos tankin tyhjäksi asti ajaa? Mut siitä ei kai nyt tässä tapauksessa ole kyse, huonoa säkää vaan rutkasti jos ja kun maanantaikappale on käsiin sattunut.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Juu mut ainakin nytte oli tankki melkein puolellaan ja en ole kertaakaan tankkia tyhjäksi asti ajanut.

Taitaa olla huonoa tuuria vaan.. No pitää hakea motonetista uusi pumppu.. Ainii ja pumppu oli sitten aito walbro..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Joni Tervalahti kirjoitti:Jep no letkut oli kaikki ihan kunnossa.

Pumppu taas rikki, ehtihän se olla tasan viikon kiinni ja ajossa.

Onko kohdalle sattunut vain tehtaalta valmiiksi viallinen pumppu joka kesti viikon, vai voiko jokin muu hajottaa polttoainepumppuja tälläin?
Tossa joitain syitä lontooks:

Leading causes of Walbro Fuel Pump Death

Debris, normally in the form of fine silt that can make its way past the 30 micron filter sock. When no filter-sock is used or if it is not installed properly, it is not unheard of to find pieces of sand, string, metal shavings, and rubber bits. This is what kills 99% of all Walbro Fuel pumps.

Water present in tank (corrosion of the pump gears)

Dropping of the pump, can break off the nipple at the very least. Dropping the fuel pump can also knock off the cam ring causing the fuel pump to bind and either decrease flow or completely bind up the fuel pump. Dropping the pump can also break the internal magnets and weaken or destroy the magnetic field cause decreased output or no output.

Operating the fuel pump without fuel; this melts some of the internal gears.

Using the fuel pump in a returnless (pulse width modulated) fuel system. (Late model Mustang, RSX, etc...)
Vastaa Viestiin