Ohjaustehostin pois pelistä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
reko
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 14:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Ohjaustehostin pois pelistä

Viesti Kirjoittaja reko »

Näin tapahtui: ilman ennakoivia oireita alkoi ohjaus kangerrella kaarteessa (normaali-jäykähkö ja taas normaali). Kokeilin ohjausta suoralla ja sama ilmiö. Parissa seuraavassa kadunkulmassa oire paheni, ja sitten ohjaus tuli todella jäykäksi pysyvästi. Noin 5min ajon jälkeen olin kotipihassa. Katsoin konepellin alle ja huomasin, että ohjaustehostimen säiliö oli tyhjä.
Laiton säiliöön noin puolet sen tilavuudesta ao. nestettä, pyörittelin ohjausta ja käynnistin moottorin. Mitään erityistä ääntä ei kuulunut, mutta öljy valui nopeasti ulos jostakin pumpun seutuvilta eikä tehostusta tuntunut lainkaan. Pumppu on laturin alla, eikä sinne oikein päältä katsoen mitään näe.

Auto on SAAB 9000CDE 2,3t -96. Ajettu noin 260000km. Minkäs sanoisitte dignoosiksi. Jos pumpppu olisi pettänyt, niin mikä sieltä? -Eli voisiko korjata vai meneekö uusiksi?
Voisikohan autolla ajaa noin 20min matkan korjaamolle, vai uhkaisiko siitä jotain pahempaa?
Katselin Motonetin sivuilta pumppua. Siellä oli ko. malliin sopivaksi esitetty pumppu noin 150e hintaisena. Mitäs siitä tuumaatte?
Vastaa Viestiin