9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
heto
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 12:27
Paikkakunta: tampere

9000

Viesti Kirjoittaja heto »

9 tonnarissa ei nouse ahtopaineet yli 0,4 eli aattelin ohittaa mankkuvenan ja säätää mekaanisesti venasta mittasin kelat ok. pitäs olla steg2 mutta mistähän senkin selvittäs? 900 ennen ja kaikki ok! eli ei kauheesti tietoo tonnarista mut kilosta alkaa ilo. :?
vesku
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

kone, vuosimalli?
Saab 9-5 Aero -00
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ota kuitenkin selvää miksi ei paineet nouse, ennenkuin alat ohittamaan APC-systeemiä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Kuten jo mainittiin niin mainitsen myös itse että APC:n ohittaminen "ei viisasta". Eli jossain on jokin häikkä ja se kannattaa etsiä. Voi vaikuttaa myös johonkin muuhunkin auton toimintaan. :o
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
heto
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 12:27
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja heto »

eli kaks litranen -89. eli mankkuvenassa kolme letkua päällekkäin ja kun keskimmäisen ottaa irti niin ahdot nousee. täytyy viä mitata ne kelat. :?
vesku
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

heto kirjoitti:eli kaks litranen -89. eli mankkuvenassa kolme letkua päällekkäin ja kun keskimmäisen ottaa irti niin ahdot nousee. täytyy viä mitata ne kelat. :?
Eli keskimmäinen menee turbon hukkaportin painekellolle, joten ei ihme että ahdot nousee, kokeile hitunen jotain öljyä (en tiedä mitä merkkiä tai laatua) tai paineilmaa varovasti mankkuun (omalla vastuulla tietenkin). Jos on epäilys että mankku rikki niin kannattaa romiksilta etsiä tilalle koska uudet maksaa liki 300€ :S... Toinen syy voi olla sähkövika.

Tarkista myös jarrupolkimen sähkökytkin joka kytkee jarruvalot päälle poljinta painaessa. Jos tämä on rikki niin sen takia kulkee koko ajan 0,4 ahdoilla.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
heto
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 12:27
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja heto »

totta kai ahdot nousee ku keskiletkun irrottaa mut näiltä sivuilta luin et sillain voi testata venttiilin mut kun kelat on ehjät. no torstaina tuun reisusta ja viä tutkin ja ihmettelen jos ei niin ohitan siitä sitten lisää. 8)
vesku
Vastaa Viestiin