Imu- ja pakosarjan tiivisteiden yhteensopivuus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
mjp78
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 11:00

Imu- ja pakosarjan tiivisteiden yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja mjp78 »

Niinkuin jotkin kirjoitteluani aikaisemmin seuranneet tietävätkin, olen vaihtamassa -91 vuosimallin Saab 9000 2.3i CC automaattiin uutta moottoria. Moottori on jo tulossa ja vaihto sille on suht pian. Vaihdon yhteydessä ainakin imu- ja pakosarjan tiivisteet menevät uusiksi ja jäinkin ihmettelemään Motonetin hinnastosta seuraavaa asiaa.

Motonetin hinnastossa:
PAKOSARJAN TIIVISTE SAAB 9000 --98
2,0/2,3-16V myös Turbot. . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-2279 8.80 ???

Tämä pitäisi olla sopiva omaani, mutta ongelmaa tuottaa:

IMUSARJAN TIIVISTE SAAB 9000 --98
2,0/2,0-Turbo-16V. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-2280 3.00 ???
2,3-Turbo-16V. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-2285 3.00 ???

Eli käykö tämä 2.3 tarkotettu tiiviste myös vapariin? Mitään muita imusarjan tiivisteitä ei tunnu motonetistä löytyvän.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Käy se. Sensijaan tuo turbollekin muka yhteensopiva pakopuolen tiiviste kannatta kiertää kaukaa ja hankkia turbolle Saabin alkuperäinen tiiviste.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

motonetissa marraskuussa totesin että 3:lla eri osanumerolla haetuissa imusarjan tiivisteissä oli kaikissa reiät tasan samoilla kohdilla ja saman kokoisia.

Veistelin sitten reikiä isommiksi ettei tullut kuristinta kun olivat pienempiä kuin 2.1 kannen (ja "kevennetyn" imusarjan) aukot..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
mjp78
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 11:00

Viesti Kirjoittaja mjp78 »

G-mies kirjoitti:Käy se. Sensijaan tuo turbollekin muka yhteensopiva pakopuolen tiiviste kannatta kiertää kaukaa ja hankkia turbolle Saabin alkuperäinen tiiviste.

Matti
Ok. Jäi tästä vielä vähän epäselväksi, kun mullahan on nimenomaan 2.3 vapari eikä turbo. Eli onko silloin ihan sama jos haen Motonetistä noi tiivisteet? Jos ei niin mitkä paikat pk-seudulla myy noita alkuperäisosia hyllystä?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

mjp78 kirjoitti:Ok. Jäi tästä vielä vähän epäselväksi, kun mullahan on nimenomaan 2.3 vapari eikä turbo. Eli onko silloin ihan sama jos haen Motonetistä noi tiivisteet? Jos ei niin mitkä paikat pk-seudulla myy noita alkuperäisosia hyllystä?
Joo, ymmärsin kyllä, että autosi on vapari ja käy se tarviketiiviste siihen. Mutta varaudu pieneen askarteluun, kuten tuossa edellä jo todettiin. Alkuperäistä tiivistettä eivät myy muut, kuin merkkiliikkeet kaikkialla Suomessa ja PCS(Pro Car Service) Jyväskylässä, josta klubilaiset saavat alennusta. Taisi muutamasta merkkiliikkeestäkin saada hieman alennusta, mutta siitä on oma informaationsa tuolla klubiosiossa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin