Mistä tietää onko 9000 revitetty.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Mistä tietää onko 9000 revitetty.

Viesti Kirjoittaja pevi »

Joskus täällä keskustelupalstalla on esiintynyt juttua, että esim Saksan Aerot ovat revitettyjä vehkeitä.

Itse olen tuollaista Aeroa etsimässä. Nyt kysyisinkin miten sen 9000:sta näkee, että sitä on revitetty. Normaalin kulumisen voi kyllä tietyista asioista päätellä, mutta itse en keksi mistä näkisi, että auto on saanut mahdollisesti kunnolla kenkää...
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Yksi helposti havaittava ulkoinen merkki on pakoputken aukko takahelmassa ja lähinnä maalin palaneisuus aste putken yläpuolella. Speedpartsilla käydessä kaverit väittivät että maali ei pala mustaksi ilman useampaa huippunopeus tms testiä.
Tosin mun autossa oli helman maali palanut jo ekan omistajan ajolla.

Jos ostat mustan Aeron niin tästä vinkistä ei ole paljon iloa :wink:
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti:Tai sitten ahtimesta on mennyt öljyä läpi. Mielestäni huippunopeutta ajaminen ei ole revittelyä.
Aamen. Eiköhän eniten kuluttavaa "revittelyä" ole jatkuvat, lyhytkestoiset stop&go "liikennevalokisat". Tähän kun vielä yhdistetään karvanoppatuunarihenkisen teinin mielenkiinnottomuus säännölliseen auton huoltoon, niin saadaan mielestäni piloille revitetty yksilö...

Paras tapa varmistua auton kunnosta on käydä se tarkasti läpikotaisin. Jos ei itsellä tiedot siihen riitä, kannattaa ottaa asiasta jotain oikeasti tietävä autoa katsomaan. Esim. http://www.saab9000.com sivuilta löytyy hyvä lontoonkielinen ostajan opas, jossa kerrotaan hyviä vinkkejä ihan ensikertalaisenkin ymmärtämällä kielellä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Jep, kyllähän Talladegan ajot vuosina -86 ja -96 osoitti, että Saabi kestää tolkuttomasti huippunopeudella ajoa. Kirjoitin tosta maalin palamisesta kun kysymys kuului "mistä voi nähdä että autoa on revitetty?" Epäilen, että jokunen prosentti huippunopeutta testaavista kuljettajista syyllistyy myös lyhytkestoisempiin kiihdyttelyihin ja myös ns. revittelyyn :wink:

Minäkään en tiedä kuinka havaita Revittelyn jälkiä autoa purkamatta tai osia irrottamatta. Suomen hiihtoliiton suosittelemista eturenkaista voisi tietysti päätellä jotain... :lol:
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Luotettavin tutkimuskohde on hanskalokero.
Jos se on täynnä maksamattomia ylinopeussakkoja, voit olla varma, että auto on saanut huolettomasti kenkää. :lol: :lol: :lol: :lol:

Tämä ei ole ihan tuulesta temmattu juttu. Mulla oli tv & radiohuolto ja erään asiakkaan autossa oli , hanskalokerossa, parikymmentä parkkisakkolappua ja kaksi ylinopeussakkolappua. Chinchilla-turkkinen asiakas haki autonsa, maksoi käteisellä ja katos sinisen kuminkäryn saattelemana.

Renkaat kertovat myös, onko revitetty. Sulanutta kuminöyhtää lokasuojissa. :lol: :lol:

Ihan vakavissaan sanottuna.
Revittelyä ei voi päätellä, jos vehkeet vielä kunnossa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Myös oikuttelevat vetarit saattaavat olla merkki revittelystä. Vaihteiston kunto on myös varma merkki miten autolla on ajettu. Tehokas ja vääntävä moottori hajottaa väärällä käytöllä helposti vaihteistoa, ääntävät vaihteet ym. oikuttelu laatikossa on monesti merkki kenkimisestä. Eteenkin kakkosvaihde on yleensä se joka ensimmäisenä oikkuikkuilee eli ei esim. mene tai edes pysy kunnolla päällä!
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jarska kirjoitti:Myös oikuttelevat vetarit saattaavat olla merkki revittelystä. Vaihteiston kunto on myös varma merkki miten autolla on ajettu. Tehokas ja vääntävä moottori hajottaa väärällä käytöllä helposti vaihteistoa, ääntävät vaihteet ym. oikuttelu laatikossa on monesti merkki kenkimisestä. Eteenkin kakkosvaihde on yleensä se joka ensimmäisenä oikkuikkuilee eli ei esim. mene tai edes pysy kunnolla päällä!
Periaatteessa kyllä juuri näin, mutta kyllä laatikon rikkoo myös "revittelemättä", eli ajellaan liian suurella vaihteella (laatikon roiskevoitelu ei ole täystehoista liian pienillä kierroksilla, korostuu etenkin kylmäkäynnistyksillä), esim jurnutellaan 5-vaihteella viittäkymppiä koko ajan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Kaikki kumityynyt

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Varsinkin moottorin kumityynyt, mutta myös eturipustuksen kumit.

Saattaa olla vaihdettu uusiin joten ei aina niistäkään. Saabin moottori kestää yleisesti revitykset, mutta voimansiirto on lujilla. Jos vaihteisto ja vetonivelet on kunnossa, niin yleensä myös muut palikat ovat kohtuu kunnossa. :?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Näin juuri...Kone kyllä kestää yleensä melkein mitä tahansa mutta voimansiirto on kovilla, eteenkin vaihteisto on omasta mielestäni ainakin vanhemmassa tonnarissa se heikoin lenkki.
Turbo Saabs never die, they just run faster...

Omega 3000tic
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Saab 9000 Aero "450 hk" -96

Kuva

http://www2.blocket.se/view/2518808.htm?l=0&c=1&city=0



Ei varmaan koskaan ole saanut happea :wink:
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Varmasti on ajeltu nätisti, ihan vaan satunnaisten ohitusten nopeuttamiseksi hiukan on koneesta tehoja kutiteltu :D

Olenkos ihan puusilmä vai mainitaanko auton hintapyyntö jossain.
Maptunille on kaveri tehnyt asiaa 60000Sek edestä, mut mä en nähny kaverin määritelmää autonsa arvosta.
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

saabracing kirjoitti:Saab 9000 Aero "450 hk" -96

Kuva

http://www2.blocket.se/view/2518808.htm?l=0&c=1&city=0



Ei varmaan koskaan ole saanut happea :wink:
Eikä varmaan kenkääkään. :lol: 8O

Oliskohan tuossa suuntaviivoja Firgesin ulkonäön kohentamiseen. :?: 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
900cm
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 11:21

koneen laakerit

Viesti Kirjoittaja 900cm »

Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin alla :) ja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.

Tutkailin neljä autoa: -97 2.3 t, -96 2.0i, -96 2.0 t, ja sen mihin sitten päädyin -92 2.3i jossa laakerit ilmeisen kunnossa, mitä nyt automaattiloota vähän kaipaa uutta öljyä & suodatinta :)

K
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: koneen laakerit

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Niin, ja se laatikko oli sitten se heikoin lenkki... korjattu liikkeen toimesta 2 kertaa. Nyt kulkee taas :)
900cm kirjoitti:Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin alla :) ja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.

Tutkailin neljä autoa: -97 2.3 t, -96 2.0i, -96 2.0 t, ja sen mihin sitten päädyin -92 2.3i jossa laakerit ilmeisen kunnossa, mitä nyt automaattiloota vähän kaipaa uutta öljyä & suodatinta :)

K
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: koneen laakerit

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

900cm kirjoitti:Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin alla :) ja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.

Tutkailin neljä autoa: -97 2.3 t, -96 2.0i, -96 2.0 t, ja sen mihin sitten päädyin -92 2.3i jossa laakerit ilmeisen kunnossa, mitä nyt automaattiloota vähän kaipaa uutta öljyä & suodatinta :)

K
Tota niinku ihan uteliaisuudesta, mitkä laakerit? Saa kyllä melkonen sankari olla että saa esim kiertokangen laakerit saabissa pilalle (ajelee ilman öljyjä), tai mittarissa on sillon reilusti +500 000km. Jakopään ketju saattaa alkaa rallatteleen ja samoin ne tasapainoakselin systeemit. Eli jos itte lähtisin ostaan käytettyä tonttua nyt niin tärkeimmät mitä kattoisin:
-Ei ruostetta, maalipinta hyvässä kunnossa
-Sähköhärvelit toiminnassa
-Sisältä siisti ja verhoilut ehjät, muutenkin yleisilmeen tulisi olla siisti
-kaikenlaisten jäähdyttimien ja lauhduttimien kennot ehjiä
-vaihdelaatikko toimii ja öljyt vaihdettu edes joskus
-koneen öjyvuodot
-alustan kunto (jousitus, vetarit)

2 ensimmäistä on semmosia että kyseessä on fataali vika, ei kelpaa. Jos sähkövempaimet ei toimi niin mielestäni se kuvastaa jonkinasteista huolimattomuutta joten syytä epäillä että ylläreitä olis odotettavissa lisää.
Ruoste on loputon suo, sen tietää kaikki.
Vastaa Viestiin