Mistä tietää onko 9000 revitetty.
Mistä tietää onko 9000 revitetty.
Joskus täällä keskustelupalstalla on esiintynyt juttua, että esim Saksan Aerot ovat revitettyjä vehkeitä.
Itse olen tuollaista Aeroa etsimässä. Nyt kysyisinkin miten sen 9000:sta näkee, että sitä on revitetty. Normaalin kulumisen voi kyllä tietyista asioista päätellä, mutta itse en keksi mistä näkisi, että auto on saanut mahdollisesti kunnolla kenkää...
Itse olen tuollaista Aeroa etsimässä. Nyt kysyisinkin miten sen 9000:sta näkee, että sitä on revitetty. Normaalin kulumisen voi kyllä tietyista asioista päätellä, mutta itse en keksi mistä näkisi, että auto on saanut mahdollisesti kunnolla kenkää...
-
- "Viggen"
- Viesti:
Yksi helposti havaittava ulkoinen merkki on pakoputken aukko takahelmassa ja lähinnä maalin palaneisuus aste putken yläpuolella. Speedpartsilla käydessä kaverit väittivät että maali ei pala mustaksi ilman useampaa huippunopeus tms testiä.
Tosin mun autossa oli helman maali palanut jo ekan omistajan ajolla.
Jos ostat mustan Aeron niin tästä vinkistä ei ole paljon iloa
Tosin mun autossa oli helman maali palanut jo ekan omistajan ajolla.
Jos ostat mustan Aeron niin tästä vinkistä ei ole paljon iloa

STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Klubi #1812
-
- "Hölösuu"
Aamen. Eiköhän eniten kuluttavaa "revittelyä" ole jatkuvat, lyhytkestoiset stop&go "liikennevalokisat". Tähän kun vielä yhdistetään karvanoppatuunarihenkisen teinin mielenkiinnottomuus säännölliseen auton huoltoon, niin saadaan mielestäni piloille revitetty yksilö...9-5T kirjoitti:Tai sitten ahtimesta on mennyt öljyä läpi. Mielestäni huippunopeutta ajaminen ei ole revittelyä.
Paras tapa varmistua auton kunnosta on käydä se tarkasti läpikotaisin. Jos ei itsellä tiedot siihen riitä, kannattaa ottaa asiasta jotain oikeasti tietävä autoa katsomaan. Esim. http://www.saab9000.com sivuilta löytyy hyvä lontoonkielinen ostajan opas, jossa kerrotaan hyviä vinkkejä ihan ensikertalaisenkin ymmärtämällä kielellä.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viesti:
Jep, kyllähän Talladegan ajot vuosina -86 ja -96 osoitti, että Saabi kestää tolkuttomasti huippunopeudella ajoa. Kirjoitin tosta maalin palamisesta kun kysymys kuului "mistä voi nähdä että autoa on revitetty?" Epäilen, että jokunen prosentti huippunopeutta testaavista kuljettajista syyllistyy myös lyhytkestoisempiin kiihdyttelyihin ja myös ns. revittelyyn
Minäkään en tiedä kuinka havaita Revittelyn jälkiä autoa purkamatta tai osia irrottamatta. Suomen hiihtoliiton suosittelemista eturenkaista voisi tietysti päätellä jotain...

Minäkään en tiedä kuinka havaita Revittelyn jälkiä autoa purkamatta tai osia irrottamatta. Suomen hiihtoliiton suosittelemista eturenkaista voisi tietysti päätellä jotain...

STCF #9
Klubi #1812
Klubi #1812
-
- "Saabisti"
Luotettavin tutkimuskohde on hanskalokero.
Jos se on täynnä maksamattomia ylinopeussakkoja, voit olla varma, että auto on saanut huolettomasti kenkää.
Tämä ei ole ihan tuulesta temmattu juttu. Mulla oli tv & radiohuolto ja erään asiakkaan autossa oli , hanskalokerossa, parikymmentä parkkisakkolappua ja kaksi ylinopeussakkolappua. Chinchilla-turkkinen asiakas haki autonsa, maksoi käteisellä ja katos sinisen kuminkäryn saattelemana.
Renkaat kertovat myös, onko revitetty. Sulanutta kuminöyhtää lokasuojissa.
Ihan vakavissaan sanottuna.
Revittelyä ei voi päätellä, jos vehkeet vielä kunnossa.
Jos se on täynnä maksamattomia ylinopeussakkoja, voit olla varma, että auto on saanut huolettomasti kenkää.

Tämä ei ole ihan tuulesta temmattu juttu. Mulla oli tv & radiohuolto ja erään asiakkaan autossa oli , hanskalokerossa, parikymmentä parkkisakkolappua ja kaksi ylinopeussakkolappua. Chinchilla-turkkinen asiakas haki autonsa, maksoi käteisellä ja katos sinisen kuminkäryn saattelemana.
Renkaat kertovat myös, onko revitetty. Sulanutta kuminöyhtää lokasuojissa.

Ihan vakavissaan sanottuna.
Revittelyä ei voi päätellä, jos vehkeet vielä kunnossa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Myös oikuttelevat vetarit saattaavat olla merkki revittelystä. Vaihteiston kunto on myös varma merkki miten autolla on ajettu. Tehokas ja vääntävä moottori hajottaa väärällä käytöllä helposti vaihteistoa, ääntävät vaihteet ym. oikuttelu laatikossa on monesti merkki kenkimisestä. Eteenkin kakkosvaihde on yleensä se joka ensimmäisenä oikkuikkuilee eli ei esim. mene tai edes pysy kunnolla päällä!
Turbo Saabs never die, they just run faster...
Omega 3000tic
Omega 3000tic
-
- "Hölösuu"
Periaatteessa kyllä juuri näin, mutta kyllä laatikon rikkoo myös "revittelemättä", eli ajellaan liian suurella vaihteella (laatikon roiskevoitelu ei ole täystehoista liian pienillä kierroksilla, korostuu etenkin kylmäkäynnistyksillä), esim jurnutellaan 5-vaihteella viittäkymppiä koko ajan...jarska kirjoitti:Myös oikuttelevat vetarit saattaavat olla merkki revittelystä. Vaihteiston kunto on myös varma merkki miten autolla on ajettu. Tehokas ja vääntävä moottori hajottaa väärällä käytöllä helposti vaihteistoa, ääntävät vaihteet ym. oikuttelu laatikossa on monesti merkki kenkimisestä. Eteenkin kakkosvaihde on yleensä se joka ensimmäisenä oikkuikkuilee eli ei esim. mene tai edes pysy kunnolla päällä!
-Sähkövatkain model Y -24
Kaikki kumityynyt
Varsinkin moottorin kumityynyt, mutta myös eturipustuksen kumit.
Saattaa olla vaihdettu uusiin joten ei aina niistäkään. Saabin moottori kestää yleisesti revitykset, mutta voimansiirto on lujilla. Jos vaihteisto ja vetonivelet on kunnossa, niin yleensä myös muut palikat ovat kohtuu kunnossa.
Saattaa olla vaihdettu uusiin joten ei aina niistäkään. Saabin moottori kestää yleisesti revitykset, mutta voimansiirto on lujilla. Jos vaihteisto ja vetonivelet on kunnossa, niin yleensä myös muut palikat ovat kohtuu kunnossa.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
Saab 9000 Aero "450 hk" -96

http://www2.blocket.se/view/2518808.htm?l=0&c=1&city=0
Ei varmaan koskaan ole saanut happea

-
- "Viggen"
- Viesti:
Varmasti on ajeltu nätisti, ihan vaan satunnaisten ohitusten nopeuttamiseksi hiukan on koneesta tehoja kutiteltu
Olenkos ihan puusilmä vai mainitaanko auton hintapyyntö jossain.
Maptunille on kaveri tehnyt asiaa 60000Sek edestä, mut mä en nähny kaverin määritelmää autonsa arvosta.

Olenkos ihan puusilmä vai mainitaanko auton hintapyyntö jossain.
Maptunille on kaveri tehnyt asiaa 60000Sek edestä, mut mä en nähny kaverin määritelmää autonsa arvosta.
STCF #9
Klubi #1812
Klubi #1812
-
- "Saabisti"
Eikä varmaan kenkääkään.saabracing kirjoitti:Saab 9000 Aero "450 hk" -96

Oliskohan tuossa suuntaviivoja Firgesin ulkonäön kohentamiseen.

Jäsen 1124
koneen laakerit
Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin alla
ja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.
Tutkailin neljä autoa: -97 2.3 t, -96 2.0i, -96 2.0 t, ja sen mihin sitten päädyin -92 2.3i jossa laakerit ilmeisen kunnossa, mitä nyt automaattiloota vähän kaipaa uutta öljyä & suodatinta
K

Tutkailin neljä autoa: -97 2.3 t, -96 2.0i, -96 2.0 t, ja sen mihin sitten päädyin -92 2.3i jossa laakerit ilmeisen kunnossa, mitä nyt automaattiloota vähän kaipaa uutta öljyä & suodatinta

K
Re: koneen laakerit
Niin, ja se laatikko oli sitten se heikoin lenkki... korjattu liikkeen toimesta 2 kertaa. Nyt kulkee taas 

900cm kirjoitti:Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin allaja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.
K
Re: koneen laakerit
Tota niinku ihan uteliaisuudesta, mitkä laakerit? Saa kyllä melkonen sankari olla että saa esim kiertokangen laakerit saabissa pilalle (ajelee ilman öljyjä), tai mittarissa on sillon reilusti +500 000km. Jakopään ketju saattaa alkaa rallatteleen ja samoin ne tasapainoakselin systeemit. Eli jos itte lähtisin ostaan käytettyä tonttua nyt niin tärkeimmät mitä kattoisin:900cm kirjoitti:Itse kuuntelin tonnaria ostaessa ihan perinteisesti koneen laakeriston ääntelyä - käsi kaasulle (siis konepellin allaja kierroksia jonnekin neljään - viiteen tonniin. Jos rääkäisee ikävästi niin silloin ainakaan laakerit ei ole parhaassa iskussa, revitetty tai ei.
K
-Ei ruostetta, maalipinta hyvässä kunnossa
-Sähköhärvelit toiminnassa
-Sisältä siisti ja verhoilut ehjät, muutenkin yleisilmeen tulisi olla siisti
-kaikenlaisten jäähdyttimien ja lauhduttimien kennot ehjiä
-vaihdelaatikko toimii ja öljyt vaihdettu edes joskus
-koneen öjyvuodot
-alustan kunto (jousitus, vetarit)
2 ensimmäistä on semmosia että kyseessä on fataali vika, ei kelpaa. Jos sähkövempaimet ei toimi niin mielestäni se kuvastaa jonkinasteista huolimattomuutta joten syytä epäillä että ylläreitä olis odotettavissa lisää.
Ruoste on loputon suo, sen tietää kaikki.