9000 -98 ohjaus vetelee minne huvittaa...
9000 -98 ohjaus vetelee minne huvittaa...
Nyt olis tieto valttia. Oireilu seuraavanlaista:
Pientä ongelman tynkää oli talvirenkailla jo, eli koko ajan sai ohjata yli 70 vauhdeissa. Aina kun korjaa suuntaa niin joutu korjaamaan taas takas, jne... Eli pientä ohjausliikettä joutu koko ajan tekemään.
Nyt kun vaihdoin kesänakit viime viikolla niin ongelma paheni, nyt auto puoltaa pahasti oikealle jopa jarruttaessa, samaten ohjaus ottaa kaikki tiessä olevat muodostumat, urat jne...
Auto on käynyt 2:ssa eri lasersuuntauksessa talvirenkaiden aikaan tammikuussa ja kulmat on ok.
Aion kokeilla vielä vaihtaa etupyörät päikseen jos se korjaisu menoa yhtään.
Autoon on vaihdettu seuraavat puslat noin 2v sitten:
http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 00diag.gif
Kuvasta numerot: 1,2,4,5,6
Vielä loppuun sellainen huomio että pakkasilla oikealta edestä kuului pauketta aina kun jarruun koski tai muuten eturipustus joutui liikkumaan pystysuunnassa. Syytä tähän ei ole selvinnyt, ansiapuna yritin vaihtaa alapallot mutta vika ei ollut niissä.
Pientä ongelman tynkää oli talvirenkailla jo, eli koko ajan sai ohjata yli 70 vauhdeissa. Aina kun korjaa suuntaa niin joutu korjaamaan taas takas, jne... Eli pientä ohjausliikettä joutu koko ajan tekemään.
Nyt kun vaihdoin kesänakit viime viikolla niin ongelma paheni, nyt auto puoltaa pahasti oikealle jopa jarruttaessa, samaten ohjaus ottaa kaikki tiessä olevat muodostumat, urat jne...
Auto on käynyt 2:ssa eri lasersuuntauksessa talvirenkaiden aikaan tammikuussa ja kulmat on ok.
Aion kokeilla vielä vaihtaa etupyörät päikseen jos se korjaisu menoa yhtään.
Autoon on vaihdettu seuraavat puslat noin 2v sitten:
http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 00diag.gif
Kuvasta numerot: 1,2,4,5,6
Vielä loppuun sellainen huomio että pakkasilla oikealta edestä kuului pauketta aina kun jarruun koski tai muuten eturipustus joutui liikkumaan pystysuunnassa. Syytä tähän ei ole selvinnyt, ansiapuna yritin vaihtaa alapallot mutta vika ei ollut niissä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 -98 ohjaus vetelee minne huvittaa...
Koita napamutterien kireys.9000cst kirjoitti: Vielä loppuun sellainen huomio että pakkasilla oikealta edestä kuului pauketta aina kun jarruun koski tai muuten eturipustus joutui liikkumaan pystysuunnassa. Syytä tähän ei ole selvinnyt, ansiapuna yritin vaihtaa alapallot mutta vika ei ollut niissä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 -98 ohjaus vetelee minne huvittaa...
Kuinkahan ison työkalun tähän tarvitsee + vääntövoimaa varmaan aika paljon ? Onko tiedossa kiristysmomentti jos vaikka saan käsiini jotain CAT työkaluja.V.J.S kirjoitti:Koita napamutterien kireys.9000cst kirjoitti: Vielä loppuun sellainen huomio että pakkasilla oikealta edestä kuului pauketta aina kun jarruun koski tai muuten eturipustus joutui liikkumaan pystysuunnassa. Syytä tähän ei ole selvinnyt, ansiapuna yritin vaihtaa alapallot mutta vika ei ollut niissä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 -98 ohjaus vetelee minne huvittaa...
Oliko se nyt 32mm hylsy, tarpeeksi syvä että ylttää mutterille asti, ja jatkovartta on hyvä olla silleen sopivasti. En nyt muista kiristysmomenttia, mutta 250Nm ainakin.9000cst kirjoitti:
Kuinkahan ison työkalun tähän tarvitsee + vääntövoimaa varmaan aika paljon ? Onko tiedossa kiristysmomentti jos vaikka saan käsiini jotain CAT työkaluja.
Mulla tonttu "veteli" pirusti urissa ja kolahteli ajoittain jarrutuksissa, toinen napamutteri oli löystynyt melkein sormitiukkuudelle...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Ainakin koiranluut + alumiinipalaset alatukivarressa on ehjät molemmin puolin.Tasapaino akseli kirjoitti:ettei olis etutuennan etupään helat syöpyneet vaihtokuntoon.. Itsellä tosin loppui samanlainen vetely yläpään laakereiden vaihdolla.
Autossa on -05 tammikuussa asennettu saschin sportti alusta alla, mutta onhan se mahdollista että laakeri on sanonut poks.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
"vetelyä" myösTasapaino akseli kirjoitti:ettei olis etutuennan etupään helat syöpyneet vaihtokuntoon.. Itsellä tosin loppui samanlainen vetely yläpään laakereiden vaihdolla.

"alapää" pitäisi olla ok... mutta nuo yläpään laakerit??
pitääkö ottaa iskarit pois,että näkee onko ok

9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Millaiset oli muuten ohjauskulmat.. Itsellä olkatapin kallistuma asteen verran yli tehtaan arvojen aiheuttaa hieman vetelyn tunnetta talvirenkailla uraisella tiellä. Ja toinen joka aiheutti saman tunteen voimakkaampana oli löystynyt liitos ohjausakselin alapäässä.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vaihdoin napamutterin tarkistamisen jälkee etupyörät päikseen ja aika hyvin keskitty meno nyt. Ei enää vetele oikealle eikä vasemmalle, mutta edelleen ratti reagoi tien "ominaisuuksiin" voimakkaasti. Pitää varmaan selvittää seuraavaksi ohjauspyörän nivelten kireys että onko löystynyt mistään.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Mulla on tismalleen sama vaiva, vaikka kaikki puslat, tuennat, koiranluut ym. vaihdettu etupäähän.
Ajattelin vaihtaa kesällä jouset, iskarit ja yläpään laakerit. Luulen että tuo kolina tulee iskarin yläpäästä. Samallahan vaihtuu sitten kätevästi jouset ja iskaritkin.
Ja sitten tietysti suuntaukseen.
Ajattelin vaihtaa kesällä jouset, iskarit ja yläpään laakerit. Luulen että tuo kolina tulee iskarin yläpäästä. Samallahan vaihtuu sitten kätevästi jouset ja iskaritkin.
Ja sitten tietysti suuntaukseen.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.