Bensapumpusta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Bensapumpusta

Viesti Kirjoittaja Tafter »

9000 -98, bensapumpun irroituksesta ja vaihdosta löytyi haulla tarpeeksi
tietoja, mutta miten pumppupaketin päälle tulevat kaksi letkua muovikulmilla irroitetaan ilmat että saan ne rikki.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Bensapumpusta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tafter kirjoitti:9000 -98, bensapumpun irroituksesta ja vaihdosta löytyi haulla tarpeeksi
tietoja, mutta miten pumppupaketin päälle tulevat kaksi letkua muovikulmilla irroitetaan ilmat että saan ne rikki.
Vetämällä SUORAAN ylöspäin voimakkaasti mutta rauhallisesti, niin saattaa irrota ehjänä. Ne kulmaventtiilit on pelkillä O-renkailla kiinni. Saattaa auttaa jämähtäneen O-renkaan liukastamiseen/pehmentämiseen, jos ruittaa silikonispraytä isolla kädellä liitokseen ja antaa "valua" hetken.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Ainakin itselle sanottiin pcs:llä että pikkuhiljaa nytkyttää niin saa irti ehjänä, kerran olen niin jo tehnyt ja tänään pitäisi ottaa toisen kerran irti :evil:

Ei sitten kannata rikkoa niitä liittimiä, menopuolen liitin maksaa 20e ja paluuletkun 114e kun siinä tulee mukana koko letku.

Onneksi tuon paluuletkun liittimen saa tehtyä siitä menopuolen kun ottaa takaiskun pois.

Mutta on sitten pirunmoinen homma saada ne uudet liittimet paikalleen vanhoihin letkuihin.

Joten suosittelen liittimen hajotessa uuden letkun laittamista, ainakin itsestä tuntui helpommalta vaihtoehdolta kun liittimen laittaminen paikalleen vei noin 10 tuntia..

Edit: pitää kokeilla tuota silikonispreytä
Viimeksi muokannut Joni Tervalahti, Ma Maalis 12, 2007 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Suuret kiitokset tosi nopeasta vastauksesta, pääsee heti purkamaan.
Tai ainakin yrittämään.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tafter kirjoitti:Suuret kiitokset tosi nopeasta vastauksesta, pääsee heti purkamaan.
Tai ainakin yrittämään.
Kuten Joni sanoi, jos paluupuolen liitin menee rikki, niin poistamalla lähtöpuolen venttiilistä takaiskun (helppo homma!) saa siitä kelpo korvikkeen. Nitkuttamalla tai miten vaan, olennaista on, että ei siitä "kulmasta" yritä väännellä/nostaa, saman tien räksähtää poikki...

Onnea matkaan :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Varovasti heiluttelemalla ja samalla nostamalla liittimet irtosivat.
Jopa EHJÄNÄ.
Sain myös ison muovimutterin pyöriteltyä auki.
Hohtimet nurinpäin ja putken pätkä oli hyvä yhdistelmä.

Nyt ongelmana miten ämpäri tulee ulos.
Pitäisikö sen jossain asennossa vain tulla nostamalla vai onko tuohonkin jotain vippaskonsteja.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tafter kirjoitti:Nyt ongelmana miten ämpäri tulee ulos.
Pitäisikö sen jossain asennossa vain tulla nostamalla vai onko tuohonkin jotain vippaskonsteja.
Siellä on se bensapinnantasoanturin rautalankavarsi, joka ahdistaa "helppoa" ämpärin ulostamista. Varovasti vaan hivuttamalla mahtuu kyllä koko ämpärihässäkkä tulemaan pois tankista.
Viimeksi muokannut V.J.S, Ma Maalis 12, 2007 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Tafter kirjoitti:Nyt ongelmana miten ämpäri tulee ulos.
Pitäisikö sen jossain asennossa vain tulla nostamalla vai onko tuohonkin jotain vippaskonsteja.
ämpäri tulee kyllä siitä reiästä pois tietyssä asennossa, joutuu nostamaan hieman vinossa jotta suodatin ja anturi tulevat myös mukana..

Itse sain kans juuri otettua irti nuo letkut.. pikkusen ruokaa suuhun ja sitten taas jatkamaan ämpärin irroittamisella. Eihän tuo ole vasta kuin kolmas kerta 1,5 viikon sisällä..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Tafter
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Huhti 19, 2004 12:30

Viesti Kirjoittaja Tafter »

Nyt on pumppu irti. meinasi jo tilata uuden 8mm lähdöllä mutta tossa (cs ilman turboo) olikin letkulähtö 6 mm.
Olisi varmaan usko loppunut jollei täältä olisi saanut neuvoja että kyllä se sieltä tulee. Nyt aikansa kun pyöritteli niin tulihan se sieltä.

Pitikö uuden letkun olla NBR-materiaalia vai jotakin muuta.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...täytyy kestää pensaan upotuksen. Joittenkin letkujen ulkokuoret eivät tuota kestä vaan sulavat tod. nopeasti.

Serkun CSE -turbon pumppu kun vaihettiin viime kesänä, niin ei kyllä huomattu mitn. ihmeellistä tuossa ämpärin poisnostossa. Nostettihin vaan yles ja nätisti tuli... :)

Tuo hohtimet/putkiyhdistelmä onkin hyvä keksintö pannan irrotukseen... ei tartte mint. erikoistyökalua alkaa välttämättä värkkään.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jarrikka
"Aero"
Viestit: 350
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 14:27
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja jarrikka »

Ahtopaine kirjoitti: Tuo hohtimet/putkiyhdistelmä onkin hyvä keksintö pannan irrotukseen... ei tartte mint. erikoistyökalua alkaa välttämättä värkkään.
Aikanaan omasta CD:stä pumpun "mutterin" kolautin irti "tylsällä" ruuvarilla ja vasaralla. Ei siitä lyönnistä syntyvät jäljet näkyviin jää... :oops:
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Vastaa Viestiin