Neuvoja?
Neuvoja?
Elikkäs kertokaapa viisaammat mulle et sopiiko tuo vm:95 2.3-16 mun oman saabin nokalle heittämällä vai vaatiiko jotakin muutoksia?autoni on vm:92 9000 2.3-16 automaatti kaikilla mausteilla ja kysehän on koneen vaihdosta,ehjän vaihto kipeää saaneen koneen tilalle.
Neuvoja?
Näin ajattelin itsekkin kyllä et ohjaus yms.järjestelmät ovat erinlaisia vm:94 ylös päin,Mutta ilmeisesti sitten vm:93 kone sopii nokalle?sellasen saisin halvalla 190 tkm ajettuna,kolari autosta.Mutta edelleen hyvät neuvot ovat tervetulleita ja kiitän jo nyt clubilaisia hyvistä neuvoista.
Re: Neuvoja?
Mikä tuli vanhaan myllyyn....nikke79 kirjoitti:kysehän on koneen vaihdosta,ehjän vaihto kipeää saaneen koneen tilalle.
paljonko oli mittarissa
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Neuvoja?
Ostin auton kone vikasena edelliseltä omistajalta ja se sano et joku tila päinen öljyn saanti ongelma olis ollu ja tän seurauksena kierto kanki poikki ja lohkoon sen seurauksena mahtava reikä.Autolla ajettu 250 tkm ja täys huolto historia auto on kaikilla varusteilla muuten paitsi kattoluukku puuttuu ja mielelläni korjaan auton ku on kuin tehtaan linjalta tullut ulos kunnoltansa muuten.
Jos et aio lähteä koneita pahemmin availemaan, niin kannattaa katsoa nimenomaan vaparin konetta. Turboissa ja vapareissa on erilaset puristussuhteet, joten ainakin männät on sit vissiinkin erilaiset tai jotain näistä: kampiakseli, kiertokanget ja männät. Pelkän lohkonhan varmaan vaihdat, joten ruiskuilla sun muilla ohjauksilla ei ole siis väliä. Riippuen tuosta koneen tuhosta voisi noita osia sopivasti yhdistellä. Tasapainoakselien rattaiden kunto kannattaa tarkastaa ja uusia jos tarpeellista. Ennen asennusta ja varmasti jakopää ja alakerran laakerit kannattaa myös uusia. Reippaasti vaan koneremppaan...ehkä siitä vanhastakin tulee vielä kalu?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Itsellä on myös mahdollisesti koneenvaihto edessä tuohon -93 2.3i vapariin jossain vaiheessa. Velipojalta löytyy "ylimääräisenä" vm-94 2.3i kone Trionic 5:lla. Ideana oli ottaa vanha kone vaan pois ja tiputtaa toinen tilalle. Jättäen vanhemman mallin moottori ohjauksen. Pitäisikö tuo uudempi kone sopia muuten suoraan. Onko moottorinkumeissa eroa, entä sopiiko tomaatti sama? Entä onko muita mitä tarvii vaihtaa??
Toisaalta olisi mielessä pistää kyllä turbo pata samalla
Toisaalta olisi mielessä pistää kyllä turbo pata samalla
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
93 oli vielä pitkälohkokone ja laatikko GM-sarjaa. 94 tuli lyhytlohko ja laatikko FM -sarjaa. Askit eivät käy ristiin, kun kiinnitykset liian erilaiset
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tätä vähän pelkäsinkinAhtopaine kirjoitti:93 oli vielä pitkälohkokone ja laatikko GM-sarjaa. 94 tuli lyhytlohko ja laatikko FM -sarjaa. Askit eivät käy ristiin, kun kiinnitykset liian erilaiset
No täytyy varmaan korjata tuo vanhan kansi ja samalla lyödä puhallin kylkeen, kai tuo vaparikin pieniä paineita sietää
Saab 9-3 TTID Vector 2008
mikäkös siihen koneeseen oikein tuli?
Kyllähän sen saa tiptopkuntoon jos ei ihan lohko ole halki mennyt?
PIkkasen seikkailumieltä, niin eiköhän se siitä!
Kyllähän sen saa tiptopkuntoon jos ei ihan lohko ole halki mennyt?
PIkkasen seikkailumieltä, niin eiköhän se siitä!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No tuollahan esim. olla möllöttää myynnissä yksi 2,3i motti: http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=2202000
Vastaus.
Eli koneesta on yksi kierto kanki mennyt poikki ja samal tuhonnut männän ja lohkossa mahtava reikä.Ja nyt haluaisin tietää käykö mun autooni(vm:92 9000 2.3 cde tomaatti)vm:93 olevasta saabista oleva 2.3 kone ja huomasin senkin et tää vaihto kone on muuten manuaali vaihteisesta autosta,aiheuttaako ongelmia senkin suhteen??????