Neuvoja?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
nikke79
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 14:35

Neuvoja?

Viesti Kirjoittaja nikke79 »

Elikkäs kertokaapa viisaammat mulle et sopiiko tuo vm:95 2.3-16 mun oman saabin nokalle heittämällä vai vaatiiko jotakin muutoksia?autoni on vm:92 9000 2.3-16 automaatti kaikilla mausteilla ja kysehän on koneen vaihdosta,ehjän vaihto kipeää saaneen koneen tilalle.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllä siihen kannattaisi katella -93 tai vanhempaa. Moottorityyppi ja moottorinohjaus vaihtui tuossa välillä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
nikke79
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 14:35

Neuvoja?

Viesti Kirjoittaja nikke79 »

Näin ajattelin itsekkin kyllä et ohjaus yms.järjestelmät ovat erinlaisia vm:94 ylös päin,Mutta ilmeisesti sitten vm:93 kone sopii nokalle?sellasen saisin halvalla 190 tkm ajettuna,kolari autosta.Mutta edelleen hyvät neuvot ovat tervetulleita ja kiitän jo nyt clubilaisia hyvistä neuvoista.
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Re: Neuvoja?

Viesti Kirjoittaja Archie »

nikke79 kirjoitti:kysehän on koneen vaihdosta,ehjän vaihto kipeää saaneen koneen tilalle.
Mikä tuli vanhaan myllyyn....
paljonko oli mittarissa :?:
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
nikke79
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 14:35

Neuvoja?

Viesti Kirjoittaja nikke79 »

Ostin auton kone vikasena edelliseltä omistajalta ja se sano et joku tila päinen öljyn saanti ongelma olis ollu ja tän seurauksena kierto kanki poikki ja lohkoon sen seurauksena mahtava reikä.Autolla ajettu 250 tkm ja täys huolto historia auto on kaikilla varusteilla muuten paitsi kattoluukku puuttuu ja mielelläni korjaan auton ku on kuin tehtaan linjalta tullut ulos kunnoltansa muuten.
nikke79
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 14:35

Neuvoja

Viesti Kirjoittaja nikke79 »

Niin ja viä tyhmä kysymys perään taas,turhaan heitän kysymyksen kehiin mutta eihän vm:88 turbo aeron kone sovi autooni ruiskun yms.ohjaus järjestelmien erillaisuuden takia??
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos et aio lähteä koneita pahemmin availemaan, niin kannattaa katsoa nimenomaan vaparin konetta. Turboissa ja vapareissa on erilaset puristussuhteet, joten ainakin männät on sit vissiinkin erilaiset tai jotain näistä: kampiakseli, kiertokanget ja männät. Pelkän lohkonhan varmaan vaihdat, joten ruiskuilla sun muilla ohjauksilla ei ole siis väliä. Riippuen tuosta koneen tuhosta voisi noita osia sopivasti yhdistellä. Tasapainoakselien rattaiden kunto kannattaa tarkastaa ja uusia jos tarpeellista. Ennen asennusta ja varmasti jakopää ja alakerran laakerit kannattaa myös uusia. Reippaasti vaan koneremppaan...ehkä siitä vanhastakin tulee vielä kalu?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsellä on myös mahdollisesti koneenvaihto edessä tuohon -93 2.3i vapariin jossain vaiheessa. Velipojalta löytyy "ylimääräisenä" vm-94 2.3i kone Trionic 5:lla. Ideana oli ottaa vanha kone vaan pois ja tiputtaa toinen tilalle. Jättäen vanhemman mallin moottori ohjauksen. Pitäisikö tuo uudempi kone sopia muuten suoraan. Onko moottorinkumeissa eroa, entä sopiiko tomaatti sama? Entä onko muita mitä tarvii vaihtaa??

Toisaalta olisi mielessä pistää kyllä turbo pata samalla :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

93 oli vielä pitkälohkokone ja laatikko GM-sarjaa. 94 tuli lyhytlohko ja laatikko FM -sarjaa. Askit eivät käy ristiin, kun kiinnitykset liian erilaiset
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ahtopaine kirjoitti:93 oli vielä pitkälohkokone ja laatikko GM-sarjaa. 94 tuli lyhytlohko ja laatikko FM -sarjaa. Askit eivät käy ristiin, kun kiinnitykset liian erilaiset
Tätä vähän pelkäsinkin :evil:

No täytyy varmaan korjata tuo vanhan kansi ja samalla lyödä puhallin kylkeen, kai tuo vaparikin pieniä paineita sietää 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
nikke79
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 14:35

Harmi.

Viesti Kirjoittaja nikke79 »

Sit tää ostamani auto saa lähteä puolestani romuttamoon,koska ei mistään sellasta konetta näköjään saa mikä tähän sopis ton laatikon jatkeeksi,hitto ku tulikin sorruttua ostaan edes koko autoa ny harmittaa koko homma...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

mikäkös siihen koneeseen oikein tuli?

Kyllähän sen saa tiptopkuntoon jos ei ihan lohko ole halki mennyt?

PIkkasen seikkailumieltä, niin eiköhän se siitä! :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No tuollahan esim. olla möllöttää myynnissä yksi 2,3i motti: http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... id=2202000
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ahtopaine kirjoitti:93 oli vielä pitkälohkokone ja laatikko GM-sarjaa. 94 tuli lyhytlohko ja laatikko FM -sarjaa. Askit eivät käy ristiin, kun kiinnitykset liian erilaiset
Muuttuiko tomaattilaatikonkin kiinnitykset?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
nikke79
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 14:35

Vastaus.

Viesti Kirjoittaja nikke79 »

Eli koneesta on yksi kierto kanki mennyt poikki ja samal tuhonnut männän ja lohkossa mahtava reikä.Ja nyt haluaisin tietää käykö mun autooni(vm:92 9000 2.3 cde tomaatti)vm:93 olevasta saabista oleva 2.3 kone ja huomasin senkin et tää vaihto kone on muuten manuaali vaihteisesta autosta,aiheuttaako ongelmia senkin suhteen??????
Vastaa Viestiin