Mitä on tapahtunut ( liittyy AC-kompuraan )
Mitä on tapahtunut ( liittyy AC-kompuraan )
Kirottu saappi hajoaa käsiin. Avasin konepellin ottaakseni akkukaapelin irti, jotta trionic resetoisi itsensä, niin huomasin sitten moottoritilan etuosan olevan yltäpäältä vihreänä....
Katsokaas arvon raati kuvia ja kertokaa sitten, mitä on tapahtunut ja mitä pitäisi seuraavaksi tehdä.
http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... C00453.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... C00454.jpg
Katsokaas arvon raati kuvia ja kertokaa sitten, mitä on tapahtunut ja mitä pitäisi seuraavaksi tehdä.
http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... C00453.jpg
http://i165.photobucket.com/albums/u52/ ... C00454.jpg
#2568
9000 CS 2.0t -97
9000 CS 2.0t -97
Linee liitin korkannut tuosta kompurasta. Seuraavaksi ilmastointihuoltoon, uus kuivain ja liittimet, koeponnistus typellä, evakuointi ja jos pitää ni täyttö. Kuivainta ei kande vaihtaa itte - sillä on hyvin rajallinen "avoin aika".
Ja jos on niin vanha auto, että onpi R12 systeemi niin sitten konversio uudempiin sotkuihin. En o saabiin tehnyt, mutta Rangessa riitti kompuran (Sanden) öljyjen vaihto, tuo mainittu kuivain ja sit uusin höyrystinventtiilin R134a mömmölle kalibroiduksi. On lauhdutin sen verran isoksi mitoitettu, että hyvin riittää - ja hyvin toimii, mettässä tulee jääkylmää.....
Tapsa
Ja jos on niin vanha auto, että onpi R12 systeemi niin sitten konversio uudempiin sotkuihin. En o saabiin tehnyt, mutta Rangessa riitti kompuran (Sanden) öljyjen vaihto, tuo mainittu kuivain ja sit uusin höyrystinventtiilin R134a mömmölle kalibroiduksi. On lauhdutin sen verran isoksi mitoitettu, että hyvin riittää - ja hyvin toimii, mettässä tulee jääkylmää.....
Tapsa
Ilmastoinnissa
Ilmastoisnnissa on ilmeisesti väriaineet, koska sylkäissyt ylipainetta pihalle. Oma tonnari tekee tuota samaa ja sylkee ilmastoinnin aineita silloin tällöin pihalle. Syytä en tiedä, mutta vielä ainakin toimii. Jotakin häiriötä kompurassa tai ilmastoinnin piirissä, mutta mitä?
Nippa, joka on eka kuvassa on järjestelmän ylipaineen purkausta varten.
Nippa, joka on eka kuvassa on järjestelmän ylipaineen purkausta varten.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ilmastoinnissa
Painekytkimen tai sen johdotuksen vikaa epäilen. Painekytkin on kuivaimen yhteydessä ainakin uudemmissa, jossa kuivain on lokasuojan tienoilla.9000LPT kirjoitti:Oma tonnari tekee tuota samaa ja sylkee ilmastoinnin aineita silloin tällöin pihalle. Syytä en tiedä, mutta vielä ainakin toimii. Jotakin häiriötä kompurassa tai ilmastoinnin piirissä, mutta mitä?
Nippa, joka on eka kuvassa on järjestelmän ylipaineen purkausta varten.
Pyöriikö flekti ilmastoinnin ohjaamana, vaiko vain silloin kun koneen lämmöt nousee? Painekytkimen homma on käynnistää flekti, kun ilmastoinnin järjestelmäpaine nousee tietyn rajan yli ja loppupeleissä katkaista kompuran pyöriminen, jos korkeampi painearvo ylittyy. Jos ei flekti pyöri ja kompura vaan jauhaa, niin pihauttelee ylipaineet pois tuosta ekan kuvan nipasta. Kylmäkone saattaa toimia rikkinäisellä painekytkimellä ihan OK matka-ajossa ajoviiman jäähdyttäessä riittävästi, mutta kunhan helteet saapuu ja aletaan matelemaan ruuhkassa.....
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ilmastoinnissa
Paine kytkin toimii OK. "Sylkäisy" tapahtuu omassani ainakin kompuran lähtiessä pyörimään.V.J.S kirjoitti:Painekytkimen tai sen johdotuksen vikaa epäilen. Painekytkin on kuivaimen yhteydessä ainakin uudemmissa, jossa kuivain on lokasuojan tienoilla.9000LPT kirjoitti:Oma tonnari tekee tuota samaa ja sylkee ilmastoinnin aineita silloin tällöin pihalle. Syytä en tiedä, mutta vielä ainakin toimii. Jotakin häiriötä kompurassa tai ilmastoinnin piirissä, mutta mitä?
Nippa, joka on eka kuvassa on järjestelmän ylipaineen purkausta varten.
Pyöriikö flekti ilmastoinnin ohjaamana, vaiko vain silloin kun koneen lämmöt nousee? Painekytkimen homma on käynnistää flekti, kun ilmastoinnin järjestelmäpaine nousee tietyn rajan yli ja loppupeleissä katkaista kompuran pyöriminen, jos korkeampi painearvo ylittyy. Jos ei flekti pyöri ja kompura vaan jauhaa, niin pihauttelee ylipaineet pois tuosta ekan kuvan nipasta. Kylmäkone saattaa toimia rikkinäisellä painekytkimellä ihan OK matka-ajossa ajoviiman jäähdyttäessä riittävästi, mutta kunhan helteet saapuu ja aletaan matelemaan ruuhkassa.....
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Tuossa ensimmäisessä kuvassa näkyy hyvin selvästi tuo ylipaine
venttiili, tämän venttiilin tehtävä on päästää järjestelmässä mahdollisesti
syntyvä ylipaine pois.
Yleensä tuon venttiilin päässä on myös "sinetti" kuvassa näkyvästä
venttiilistä tämä sinetti on hävinnyt.
Eli järjestelmään on tullut jostain syystä ylipainetta, ja varoventtiili on
hoitanut hommansa.
Yleensä näiden paineiden kanssa joutuu tappelemaan vasta kun ulkoilma
huitelee siellä +30 asteen pinnassa.
( mitä lämpöisempi ulkona on niin sitä kovempi paine järjestelmässä on )
Sinuna kyllä uusisin tuon ylipaineventtiilin, nämä kun on tarkoitettu
kertakäyttöiseksi, vuodon vaara.
Eihän sähkökytkimelle ole vaan tehty "virityksiä"...?
venttiili, tämän venttiilin tehtävä on päästää järjestelmässä mahdollisesti
syntyvä ylipaine pois.
Yleensä tuon venttiilin päässä on myös "sinetti" kuvassa näkyvästä
venttiilistä tämä sinetti on hävinnyt.
Eli järjestelmään on tullut jostain syystä ylipainetta, ja varoventtiili on
hoitanut hommansa.
Yleensä näiden paineiden kanssa joutuu tappelemaan vasta kun ulkoilma
huitelee siellä +30 asteen pinnassa.
( mitä lämpöisempi ulkona on niin sitä kovempi paine järjestelmässä on )
Sinuna kyllä uusisin tuon ylipaineventtiilin, nämä kun on tarkoitettu
kertakäyttöiseksi, vuodon vaara.
Eihän sähkökytkimelle ole vaan tehty "virityksiä"...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Sitä minäkin, että kyllä siinä venttiilin päässä ennen on jotakin ollut.9000CD23T kirjoitti: Yleensä tuon venttiilin päässä on myös "sinetti" kuvassa näkyvästä
venttiilistä tämä sinetti on hävinnyt.
Eli järjestelmään on tullut jostain syystä ylipainetta, ja varoventtiili on
hoitanut hommansa.
Ei ole virityksiä. Pitää viedä auto pajalle, ei ole meinaan tämä nyt ainoa harmi. Taisi tonnari ottaa nokkiinsa kun harkitsin 9-5:n ostoa....9000CD23T kirjoitti: Sinuna kyllä uusisin tuon ylipaineventtiilin, nämä kun on tarkoitettu
kertakäyttöiseksi, vuodon vaara.
Eihän sähkökytkimelle ole vaan tehty "virityksiä"...?
#2568
9000 CS 2.0t -97
9000 CS 2.0t -97
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7570
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Niinpä...sellasia nuo tontut tuppaa olemaan.Ei ole virityksiä. Pitää viedä auto pajalle, ei ole meinaan tämä nyt ainoa harmi. Taisi tonnari ottaa nokkiinsa kun harkitsin 9-5:n ostoa....
Puhu seuraavaksi autonvaihdosta nurkan takana....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#