Ilmastoinnin kennosta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Rymy
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Ilmastoinnin kennosta

Viesti Kirjoittaja Rymy »

Juu eli nyt kun alkaa oleen kesäiset ilmat niin piti vähän alkaa kattelemaan josko saisi ilmastoinnin toimimaan. No, laitettiin sen verran ainetta systeemiin että lähti käyntiin, ja voitiin todeta että ilmastoinnin kenno vuotaa aineet pihalle. Nyt kysynkin että onko noissa jäähdyttimissä vuosi/korimallien mukana tullut jotain eroja, vai käykö esimerkiksi vuoden -95 CSEstä otettu kenno yhtä hyvin kuin -88 CDstä? Oma auto on 89 CD Turbo-mallinen, 2 litraisella koneella. Jos jollain sattuis olemaan sopivaa ehjää ilmastoinnin kennoa nurkissa niin tarjotkaa ihmeessä. En ole vielä merkkiliikkeestä kyseistä osaa uutena kysellyt, mutta maksaa varmaan mansikoita.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllä noita kennoja on useammanlaista. Pro-CarService Jyväskylässä pystyy järkkäämään Hellan valmistamaa alkuperäistä vastaavaa kennoa sopuhintaan ja toimittaa ympäri Suomea. (http://www.pro-carservice.com)

Kannattaa aloittaa se homma siitä, että irroittaa ne letkut siitä kennosta. Samalla selviää, että lähteekö letkut irti ehjänä vai ei. Todennäköisesti ei. Siinä selviää sitten osien kokonaistarve. Samalla kannattaa sitten hankkia myös kuivain n. 80e ?. Letkut ja muut röörit sitten tietysti teipataan umpeen uusia osia ja kasausta odotellessa. Kun saat uudet osat, niin laita tulpattu kenno ja tulpattu kuivain paikalleen ja ajelet huoltoon, missä laitetaan oikeanlaiset tiivisteet ja tiivisteöljyt paikalleen, ennen letkujen kiinnitystä ja järjestelmän täyttöä.

Hintaa lystille tulee n. 300-600e osioen tarpeesta riipuen.



P.S.:
Mulla on yksi vanhemman tontun ehjä kompuralta kennolle letku.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onko kyseessä keulalla oleva lauhdutin vai tulipellin "kaukalossa" eli akvaariossa oleva höyrystinkenno?

Keulan lauhdutin maksanee n. 200€ suoraan maahantuojan edustajalta hommattuna, vanhemman tontun kenno saattaa mennä paikoilleen, mutta veikkaanpa, että ei lähde parikytävuotias kenno ehjänä irti...

Akvaariokotelon höyrystimen hintaluokasta ei ole tietoa, mutta matalakeulaisen tonnarin ja vanhemman korimallin höyrystimet eivät ole vaihtokelpoisia keskenään ilman isompaa modifikaatiota. Tarkkaan en muista eroja, mutta kolmisen vuotta sitten tuli ihmeteltyä uudempaa ja vanhempaa kennoa vierekkäin ja jotain perustavanlaatuisia eroja niissä oli...

Riippuen kuinka kauan on systeemi ollut toimimattomana, saattaa sitten muitakin vuotoja ja vikoja löytyä...kannattaa varautua, ainakin henkisesti :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rymy
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rymy »

Kiitti neuvoista. Juu se on se keulalla oleva syyläri kyseessä, kun ilmastointi laitettiin käyntiin niin rupes puskemaan helvetisti höyryä sieltä, eli aika selvä tapaus. Muualta ei vielä havaittu ongelmia. En tosin tiedä miten paljon ne aineet ehti kiertää tuolla.
Vastaa Viestiin