Lämmityslaitteen puhallin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
antti76
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 23:50
Paikkakunta: KAARINA

Lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja antti76 »

Voiko mottoriin vaihtaa hiilet? Taitavat olla loppu, kun koputtamalla lähtee pyörimään. Voiko moottorin yleensä avata tarkastusta varten?
pete74
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 18:01
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja pete74 »

hiilien vaihdosta en tiedä mutta itse puhallin on aika työläs vaihtaa, itse olen sen omaan raatooni vaihtanut ....... jos kiinnostaa voin luopua asevelihintaan paikallaolevasta

ilmoittele privana jos kiinnostaa
Kukaan ei ole täydellinen jopa minussa on virheitä ..... ainoa virheeni on liika vaatimattomuus
emaijala
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: To Joulu 25, 2003 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja emaijala »

Työläyttä vähentää melkoisesti, kun leikkaa ihan sovinnolla puhaltimen kotelon auki esim. pikakolvilla. Lisää juttua ja oman innoitukseni lähde tuolla: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=.

--Ere
antti76
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 23:50
Paikkakunta: KAARINA

Viesti Kirjoittaja antti76 »

Jos nyt kuitenkin vaihdan hiilet, mistä niitä voisi ostaa?
tapsak4
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 11:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tapsak4 »

Motonetistä saa Boschin moottorin alle kahdeksalla kympillä. Osta se. Mulla toiminut taas jo monta vuotta.

Vaihto ei ollut ihan niin hirveä talkoo kuin saattaa joistakin jutuista ymmärtää. Akvaarion kautta onnistuu mitään rikkomatta, mutta muutama tunti kyllä ekal kerral menee.

Tapsa
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Hiilien mitta on ( lev 8mm paks 8mm ja korkeus n.15mm ) jos joku kaipaa
tällaista tietoa, mm..citroen käyttää samanlaista moottoria kuin SAAB.
Sähköpistokkeet ovat erilaiset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

DIY jätkähän tekee hiilet vaikka vanhoista 180Megasesen genun magnetointi hiilistä. :D

Vaan paras ratkaisu on tuo uuden moottorin osto esim: m-net 69.90€ jottei joudu ensi talvena taas avamaan jumiutuneiden laakereiden tai puhki kuluneen kommutaattorin takia.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja jos tontusta löytyy ilmastointi, niin homma ei kun vaikeutuu,
Varo niitä muoviklipsejä siinä kotelon alareunassa, ne menee poikki
yllättävän helposti, ja sitten sen kotelon tiiveys on paha korjata.
Tuo ehdotus että ostat koko moottorin, on helpoin tie.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... et&start=0
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Itse vaihdoin omaan tonttuun viime vuoden kesäkuussa.....ja voin sanoa että ilmastointi vaikeuttaa ihan mukavasti :(

Itse mietin kanssa hiilien vaihtoa mutta onneks tuli hankkittua neuvojen mukaan uusi moottori motonetistä. Hiilet oli loppu mutta niin olisi aika pian ollut myös ankkurikin. Taidettu mitoittaa saman ikäisiksi....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
antti76
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 23:50
Paikkakunta: KAARINA

Viesti Kirjoittaja antti76 »

Taidanpa uskoa kokeneempien puheita ja ostaa kerralla uuden. Voihan tuota vanhaa sitten purkaa ja tarkastella.
Vastaa Viestiin