Mistä aloitan (liittyy kytkimeen)
Mistä aloitan (liittyy kytkimeen)
Tänään aamulla huomasin, että kytkin piru rupesi ottamaan melkein pohjasta. Mistä päin aloitan vian etsinnän ja korjauksen? Pää vai työsylinteristä ja missä kyseiset vermeet sijaitsee vm 88 tonnarissa? onnistuuko korjaus aloittelijalta silä olen päättänyt opetella korjailemaan saabini itse. Haulla löytyi jotain, mutta ei suoraa vastausta ongelmaani
- JiiVee
- "Hölösuu"
Pääsylinterin korjaus
Veikkaan että vika on pääsylinterissä. Eiköhän se löydy polkimen juuresta, kuten uudemmassakin tonnarissa.
Kumien tai koko sylinterin vaihto ei ole paha homma. Itse vaihdoin ensin pelkät kumit, mutta melkein saman tien jouduin ostamaan koko sylinterin. Ehkä sylinterin olisi voinut hoonata, mutta en viitsinut kokeilla koska en usko että se olisi auttanut.
Ilmaaminen vaatii kärsivällisyyttä. Omassani ainakaan ei onnistunut muuten kuin ilmausruuvista (työsylinterissä) isolla injektioruiskulla "vastavirtaan" ruiskuttamalla. Alfamerin kirjan ohjeilla meni vain hermot eikä kytkin toiminut.
Kumien tai koko sylinterin vaihto ei ole paha homma. Itse vaihdoin ensin pelkät kumit, mutta melkein saman tien jouduin ostamaan koko sylinterin. Ehkä sylinterin olisi voinut hoonata, mutta en viitsinut kokeilla koska en usko että se olisi auttanut.
Ilmaaminen vaatii kärsivällisyyttä. Omassani ainakaan ei onnistunut muuten kuin ilmausruuvista (työsylinterissä) isolla injektioruiskulla "vastavirtaan" ruiskuttamalla. Alfamerin kirjan ohjeilla meni vain hermot eikä kytkin toiminut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Pääsylinteri löytyy kun ottaa vasemmalta puolelta akvaarion kannen pois.
Tiivisteet tuohon nyt kannattaa vaihtaa koska on helppo ja edullinen.
Pelkkä ilmauskin voi auttaa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... men+ilmaus
Toki sylinteriä irroittaessa kannattaa kattoa että polkimen ja männän vivun reiät on pyöreitä eikä soikeita.
Ompahan jollakin ruvennut toi pelti missä sylinteri on niin antamaan periksi.
Jos ilmaus takkuaa niin kannattaa hakea saabilta uus letku, tonnariin taitaa saada alle viidenkympin.
Työsylinterin remppaan pitää irroittaa sit vaihdelaatikko.
Tiivisteet tuohon nyt kannattaa vaihtaa koska on helppo ja edullinen.
Pelkkä ilmauskin voi auttaa
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... men+ilmaus
Toki sylinteriä irroittaessa kannattaa kattoa että polkimen ja männän vivun reiät on pyöreitä eikä soikeita.
Ompahan jollakin ruvennut toi pelti missä sylinteri on niin antamaan periksi.
Jos ilmaus takkuaa niin kannattaa hakea saabilta uus letku, tonnariin taitaa saada alle viidenkympin.
Työsylinterin remppaan pitää irroittaa sit vaihdelaatikko.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992