Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?
onkohan normaalia että magneettiventtiilistä kuuluu "naksaus" kun painaa kaasua?api kirjoitti:janii kirjoitti:2.3t-91api kirjoitti: tietäjiä helpottaa tieto auton vuosimallista ja motin mallista ja onko jotain viritystä? mutta heitetään jokeri magneettiventtiiliin? sökönä?näkyyhän ne tiedot tossa sun allekirjotuksessakin kun vaan avaa silmät...
![]()
Magneettivena tossa siis on, veikkaan edelleen sitä.
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
9000 cd 2.3T vm:91
^Jollei nyt tarkoita ylipainekatkaisijan naksuntaa?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Lueskelin läpi kaikki liittyen tähän threadiin, niin kukaan ei ole vielä ehdottanut BY-PASS venttiiliä, kokeilkaa onko kunnossa ja vaihtakaa. DI/APC:Stä en enää muista mutta eikö sekin järjestelmä adaptoidu ajan kanssa eli piikit tasottuu joka myös näkyy ahtojen tippumisena. Yli baarin kumminkin vakioahteilla pitäis ahtaa mutta rajoittajalla luulen että noin 0.9-1.0bar on max. Jos nakutus puuttuu peliin syystä tai toisesta niin ahdot tippuu peruspaineita kohden.
Mutta alipaineletku ja BY-Pass venan tarkistukset !
Mutta alipaineletku ja BY-Pass venan tarkistukset !
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Minulla ainakin on ilmeisesti by-passista alkanut kuulua pientä vislausta, että täytyypä kokeilla uudella! (Ei tule turbosta) Taas pysyi viikon verran paineet 1,2 - 1,3 ja tänään ei noussut enään yli yhden.
Jos apc kuulee nakutusta, niin nouseeko paineet sen jälkeen enään lainkaan yli peruspaineiden?
Jos apc kuulee nakutusta, niin nouseeko paineet sen jälkeen enään lainkaan yli peruspaineiden?
9-5 2,3t -98
Vakio By Pass:ista ei kaitsen pitäisi kuulua mitään vislauksia kunnossa ollessaan. Mikään guru en ole, mutta on tullut luettua että lohkoon sijoitettu APC-nakutusanturi voi tulkita jopa venyneen jakopäänketjun rallatuksen/kolinan nakutukseksi. Puhumattakaan "Tasapaino"- ketjuista.Taifun kirjoitti:Minulla ainakin on ilmeisesti by-passista alkanut kuulua pientä vislausta, että täytyypä kokeilla uudella! (Ei tule turbosta) Taas pysyi viikon verran paineet 1,2 - 1,3 ja tänään ei noussut enään yli yhden.
Jos apc kuulee nakutusta, niin nouseeko paineet sen jälkeen enään lainkaan yli peruspaineiden?
Mullon ehjä Viggeni-by-passi, eli ahtoja pitäis kyllä löytyä, mutta silti laskee kuin lehmän häntä.
Joskus kun nollasin poksin, niin oli ensin tankissa 95:a ja ahtoi sillä yli punaisen. Tankkasin sitten täyteen V-poweria, jolloin ahtoi vieläkin hullun lailla. Tuhlattuani V-powerit tankkasin matalaoktaanista 98:a, millä tankilla ahdot laskivat pikku hiljaa.
DI/APC siis lastutettuna Stage 3:lla (muistaakseni).
Mitähän muuten jos laittaisi stage lastun punaiseen DI/APC-poksiin? Mulla olis yksi jolla vois kokeilla...
Joskus kun nollasin poksin, niin oli ensin tankissa 95:a ja ahtoi sillä yli punaisen. Tankkasin sitten täyteen V-poweria, jolloin ahtoi vieläkin hullun lailla. Tuhlattuani V-powerit tankkasin matalaoktaanista 98:a, millä tankilla ahdot laskivat pikku hiljaa.
DI/APC siis lastutettuna Stage 3:lla (muistaakseni).
Mitähän muuten jos laittaisi stage lastun punaiseen DI/APC-poksiin? Mulla olis yksi jolla vois kokeilla...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Tänään ruuvasin hieman aktuaattorin tankoa, jotta saisi ahtoja hiukan lisää. Aluksi ruuvasin 6 kierrosta lyhemmäksi, jolla peruspaineet nousi 1,4:ään. Sitten ruuvasin 4 kierrosta pidemmäksi, jolloin ahtoi peruspaineita 0,5 bar. Sitten vielä 1 kierros pidemmäksi, jolloin ahtoi 0,5 edelleenkin, mutta satunnaisesti kovilla kierroksilla JOPA 1 BAR! Kuitenkin kun laittoi mankkuvenan pistokkeen takaisin kiinni, niin ahdot nousi vain 1,1:een ja piikkeinä 1,3:een. Niin ja kun suurilla ahdoilla painoi hieman jarrupoljinta, niin pudotti paineet 0,5:een
Onko aktuaattorissa jotain häilinkiä?
Onko aktuaattorissa jotain häilinkiä?
9-5 2,3t -98