Miksi tonnarin di/apc poksi laskee ahtoja ajan myötä?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Juu mullakin boksi laskee ahtoja ajan myötä.. Stage 2 on ja nollauksen jälkeen ahtaa hetken fuelcuttiin, sitten ahtaa normaalisti max 1,3 ja viikon kahden päästä enään kilon verran.. Tuntuu niin suuri ero nuiden 1 ja 1.3 barin välillä, että tarvis löytää ratkaisu.
9-5 2,3t -98
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Taitaapa olla samasta hommasta kyse myös minulla. Nollasin boxit, jonka jälkeen meno muuttui ja ahtoi huomattavasti paremmin. Ajan kuluessa paineet on laskenu 1bar tasolle.. Eilen en saanut kun 0.9 moottoritie kiihdytyksessä kun nollauksen jälkeen taisi olla n. 1.2
Saab 9-5 Aero -00
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

api kirjoitti:
janii kirjoitti:
api kirjoitti: tietäjiä helpottaa tieto auton vuosimallista ja motin mallista ja onko jotain viritystä? mutta heitetään jokeri magneettiventtiiliin? sökönä?
2.3t-91
:D näkyyhän ne tiedot tossa sun allekirjotuksessakin kun vaan avaa silmät... :D

Magneettivena tossa siis on, veikkaan edelleen sitä.
onkohan normaalia että magneettiventtiilistä kuuluu "naksaus" kun painaa kaasua?
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

mun mielestä ei kuulu kunnossa olevasta mankusta naksausta? voi olla että kuulo on heikko... 8)
Yamaha FZ1-N -08
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^Jollei nyt tarkoita ylipainekatkaisijan naksuntaa?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
janii
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 16, 2006 01:58
Paikkakunta: karkkila

Viesti Kirjoittaja janii »

Mawerick kirjoitti:^Jollei nyt tarkoita ylipainekatkaisijan naksuntaa?
siis korva kiinni mankussa ja kääntää pikkasenkin kaasua niin kuuluu selvä naksaus ja tuntuu pieni tärähdys ku pitää kädellä kiinni.
-hullu-
9000 cd 2.3T vm:91
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Lueskelin läpi kaikki liittyen tähän threadiin, niin kukaan ei ole vielä ehdottanut BY-PASS venttiiliä, kokeilkaa onko kunnossa ja vaihtakaa. DI/APC:Stä en enää muista mutta eikö sekin järjestelmä adaptoidu ajan kanssa eli piikit tasottuu joka myös näkyy ahtojen tippumisena. Yli baarin kumminkin vakioahteilla pitäis ahtaa mutta rajoittajalla luulen että noin 0.9-1.0bar on max. Jos nakutus puuttuu peliin syystä tai toisesta niin ahdot tippuu peruspaineita kohden.

Mutta alipaineletku ja BY-Pass venan tarkistukset !
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Minulla ainakin on ilmeisesti by-passista alkanut kuulua pientä vislausta, että täytyypä kokeilla uudella! (Ei tule turbosta) Taas pysyi viikon verran paineet 1,2 - 1,3 ja tänään ei noussut enään yli yhden.

Jos apc kuulee nakutusta, niin nouseeko paineet sen jälkeen enään lainkaan yli peruspaineiden?
9-5 2,3t -98
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Taifun kirjoitti:Minulla ainakin on ilmeisesti by-passista alkanut kuulua pientä vislausta, että täytyypä kokeilla uudella! (Ei tule turbosta) Taas pysyi viikon verran paineet 1,2 - 1,3 ja tänään ei noussut enään yli yhden.

Jos apc kuulee nakutusta, niin nouseeko paineet sen jälkeen enään lainkaan yli peruspaineiden?
Vakio By Pass:ista ei kaitsen pitäisi kuulua mitään vislauksia kunnossa ollessaan. Mikään guru en ole, mutta on tullut luettua että lohkoon sijoitettu APC-nakutusanturi voi tulkita jopa venyneen jakopäänketjun rallatuksen/kolinan nakutukseksi. Puhumattakaan "Tasapaino"- ketjuista.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mullon ehjä Viggeni-by-passi, eli ahtoja pitäis kyllä löytyä, mutta silti laskee kuin lehmän häntä.

Joskus kun nollasin poksin, niin oli ensin tankissa 95:a ja ahtoi sillä yli punaisen. Tankkasin sitten täyteen V-poweria, jolloin ahtoi vieläkin hullun lailla. Tuhlattuani V-powerit tankkasin matalaoktaanista 98:a, millä tankilla ahdot laskivat pikku hiljaa.

DI/APC siis lastutettuna Stage 3:lla (muistaakseni).

Mitähän muuten jos laittaisi stage lastun punaiseen DI/APC-poksiin? Mulla olis yksi jolla vois kokeilla...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Kokeilin toisella di/apc-boksilla ja samalla steg 2-lastulla ja parilla eri by-passilla, eikä ongelma häipynyt mihinkään. Aluksi taas fuelcuttiin, josta pikkuhiljaa on laskenut 1 baariin.

Seuraavaksi on laitettava bleederi, ellei joku fiksu ihminen pelasta hädästä?? :D
9-5 2,3t -98
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Tänään ruuvasin hieman aktuaattorin tankoa, jotta saisi ahtoja hiukan lisää. Aluksi ruuvasin 6 kierrosta lyhemmäksi, jolla peruspaineet nousi 1,4:ään. Sitten ruuvasin 4 kierrosta pidemmäksi, jolloin ahtoi peruspaineita 0,5 bar. Sitten vielä 1 kierros pidemmäksi, jolloin ahtoi 0,5 edelleenkin, mutta satunnaisesti kovilla kierroksilla JOPA 1 BAR! Kuitenkin kun laittoi mankkuvenan pistokkeen takaisin kiinni, niin ahdot nousi vain 1,1:een ja piikkeinä 1,3:een. Niin ja kun suurilla ahdoilla painoi hieman jarrupoljinta, niin pudotti paineet 0,5:een

Onko aktuaattorissa jotain häilinkiä?
9-5 2,3t -98
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mistähän liittimen navoista DI/APC:lle tulee jännite? Ajattelin viritellä semmoisen nollaussysteemin...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Juho_M
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Elo 31, 2006 10:52
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Juho_M »

Loistava idea, olen itsekin suunnitellut samaa. Olisi tosiaan mukava tietää, mistä johdosta jännite tulee.
P.S.
Mahdollisista kirjoitusvirheistä saa syyttää, "mahdollista" humalatilaa ja ajankohtaa. :roll:
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 turbo16 -89
Saab 99 GL special -82 PR
#3076
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko tämä nyt siis ominaisuus vai vika? Saako nämä vehkeet varmasti tarpeeksi soppaa?
Vastaa Viestiin