Edelleen outo lämpö ongelma kiusaa tonttua

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Edelleen outo lämpö ongelma kiusaa tonttua

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Moro kaikki harrastajat,

Edelleen kiusaa tuo lämpöviisarin nousu, kun lähtee aamulla kylmällä autolla liikenteeseen.

Oireet:

Lämmöt nousee ensin oikein puoleen väliin. Sitten alkaa nousemaan tasaisesti punaista kohti. Flekti EI lähde päälle. Noin 2-3mm ennen punaista yhtäkkiä palaa keskelle ja se on siinä.
Tämän jälkeen näyttää toimivan ihan OK. Jos nousee ylemmäs, flekti lähtee päälle.

Olen katsonut jäähdyttimen ja sitä huuhdellut irtonaisena ja ainakin ulkopäin ja veden virtauksen mukaan se on hyvässä kunnossa.
Olen vaihtanut nyt toistamiseen orkkis termarin.

Nyt tarvitsen teidän apuja jälleen, mistä voisi vielä tsekata ja mitä osaa voisi uusia.

Auto on CSE 2.3T trionicci.

-Hessu-
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Itsellä samankaltaiset oireet.

Tosin tuon nousun jälkeen mittari tippuu noin kello 8:aan, noin 1cm valkoisen viivan alareunasta.

Ilmeisesti termari tässäkin?

Lämmöt myös vaeltavat tasaisessa maantieajossa noin kello 8:30-10 välillä.
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Joni Tervalahti kirjoitti:Itsellä samankaltaiset oireet.

Tosin tuon nousun jälkeen mittari tippuu noin kello 8:aan, noin 1cm valkoisen viivan alareunasta.

Ilmeisesti termari tässäkin?

Lämmöt myös vaeltavat tasaisessa maantieajossa noin kello 8:30-10 välillä.
Taitaa tosiaan muutenkin noiden tonnareiden lämpömittarit näyttää ihan mitä sattuu. Omassani lämpömittari nousee nippanappa siniselle alueelle , mutta paikallaan tyhjäkäynnillä melkein puoleenväliin, silloin tosin käynnistyy jo flekti. Eli alakanttiin näyttäs menevän toi viisari.

Kaide
teros
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja teros »

Vuotaako sulla lämppärinkenno? Jos vuotaa,oireet samanlaiset.Kerää ilmaa sinne kanteen.Ja edelleen,jos se kenno vuotaa,vaihda se,muuten joudut vaihtamaan kohta kannenkin.
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

olisi tärkeää tietää Hessun auton vuosimalli sekä onko automaatti-ilmastointia ja/tai automaattivaihteistoa.

Nimittäin ainakin -93 automaattiivaihteisella ja automaatti-ilmastoinnillisella on kaksinopeuksinen flekti, mikä kytkeytyy kahdessa eri lämpötilassa. Em. tapauksessa vois olla alemman lämpötilan flektin kytkeytymisessä ongelmia. Mahdollisia vikapaikkoja: johdotus, etuvastus flektin kyljessä, lämpökytkin, lämpökytkimen ja johtonipun välinen liitin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Joni Tervalahti kirjoitti:Itsellä samankaltaiset oireet.

Tosin tuon nousun jälkeen mittari tippuu noin kello 8:aan, noin 1cm valkoisen viivan alareunasta.

Ilmeisesti termari tässäkin?

Lämmöt myös vaeltavat tasaisessa maantieajossa noin kello 8:30-10 välillä.

Mulla tekee juuri noin myös, mutta tosiaan, lämppärin kenno vuotaa.. Tai jos ei nyt ihan vuoda, niin hieman ainakin tihkuu. Nestettä tarvii lisätä about puoli litraa puolen vuoden välein.

Tuossa mulla juuri kun lämmöt nousevat yli puolen välin, tuoksahtaa jäädytinneste vähän aikaa. Kun sitten termari aukeaa ekan kerran ja lämmöt alkaa pysymään mittarin puolen välin paikkeilla, jäähdytinnesteen haju häviää, eikä tule uudestaan. Tai itse asiassa haju häviää heti, kun termari päästää.

Tuo haju tulee aina vain siinä "ekalla kerralla".

Oma lahna on jo tosin niin vanha, ettei jaksa tehdä tuolle mitään. Ajetaan niin kauan kuin reuhka vielä vetää.. :lol:
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Bazz kirjoitti:

Mulla tekee juuri noin myös, mutta tosiaan, lämppärin kenno vuotaa.. Tai jos ei nyt ihan vuoda, niin hieman ainakin tihkuu. Nestettä tarvii lisätä about puoli litraa puolen vuoden välein.

Tuossa mulla juuri kun lämmöt nousevat yli puolen välin, tuoksahtaa jäädytinneste vähän aikaa. Kun sitten termari aukeaa ekan kerran ja lämmöt alkaa pysymään mittarin puolen välin paikkeilla, jäähdytinnesteen haju häviää, eikä tule uudestaan. Tai itse asiassa haju häviää heti, kun termari päästää.

Tuo haju tulee aina vain siinä "ekalla kerralla".

Oma lahna on jo tosin niin vanha, ettei jaksa tehdä tuolle mitään. Ajetaan niin kauan kuin reuhka vielä vetää.. :lol:
Itsellä ei tuo lämppärin kenno vuoda (en ainakaan mitään ole haistanut ja jäähdytinnestettä ei kulu).

Kenno on myös vaihdettu vajaa vuosi sitten uuteen. Täytyy tosin vielä kyllä tarkistaa jos tuo sattuisi ihan pikkuisen tihkuttamaan..
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

entäpä toisinpäin

Viesti Kirjoittaja mestari »

lämpämittari ei 95 9000 cs 2 ltr, nouse kuin hieman ja sit saattaa pudota ajossa ihan alas ja joskus taas heilahtaa siihen alakanttilukemiin?
jos vastaat että tarkista maadoitukset,niin kerro samalla mistäpäin...?
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

peinu kirjoitti:olisi tärkeää tietää Hessun auton vuosimalli sekä onko automaatti-ilmastointia ja/tai automaattivaihteistoa.

Nimittäin ainakin -93 automaattiivaihteisella ja automaatti-ilmastoinnillisella on kaksinopeuksinen flekti, mikä kytkeytyy kahdessa eri lämpötilassa. Em. tapauksessa vois olla alemman lämpötilan flektin kytkeytymisessä ongelmia. Mahdollisia vikapaikkoja: johdotus, etuvastus flektin kyljessä, lämpökytkin, lämpökytkimen ja johtonipun välinen liitin.
Auto on ekoja CSssiä. Eli, vm -92, automaatti-ilmastointi ja manuaalivaihteisto.
Mimmin kanssa todettu, että on Trionic.

Joo, mulla kanssa tulee pieni lämppärin kennon vuodon tuoma tuoksu, kun nyt sitä oikein osasi haistella.
Pitää vaihtaa se.
Samalla vaihtaa vielä kolmannen kerran termari.

Edittiä:

Torek-auto ei ottanut minun tonnaria olleskaan? Kun on ilmastointi, niin ei tee. Mitä hemmettiä...

-Hessu-
Vastaa Viestiin