Valorele?
Valorele?
Tervehdys, kumpikohan ajovaloreleistä on sökö, kun pitkät syttyvät välillä itsekseen ja välillä eivät syty tai sammu lainkaan.... sammuvat ainoastaan kääntämällä valokatkaisija 0-asentoon?
Ja auto on -94 9000 CSE.
Tapsa
Ja auto on -94 9000 CSE.
Tapsa
Re: Valorele?
Jos vika on jommassakummassa releessä, niin sitten siinä isommassa.tapsak4 kirjoitti:Tervehdys, kumpikohan ajovaloreleistä on sökö, kun pitkät syttyvät välillä itsekseen ja välillä eivät syty tai sammu lainkaan.... sammuvat ainoastaan kääntämällä valokatkaisija 0-asentoon?
Ja auto on -94 9000 CSE.
Tapsa
Pienen releen ( valvonta ) vika ilmenee valohälytyksenä, joka ei korjaannu polttimoa vaihtamalla.
Sinun tapauksessa vika saattaisi olla myös viiksessä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Sama vika oli ja korjaantui juuri isomman releen vaihdolla. Foorumillakin jo kirjoitettu, että sieltä releen sisältä jalkojen juotokset murtuu ja aiheuttaa kontaktihäiriöitä. Uudelleen juottaminen korjaa asian. Ärsyttävä vika pimeän aikaan.
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Valorele
Kannattaa samalla tarkistaa myös releen kanta. Itselläni vika oli aikanaan siellä, ja vaihdettu relekään ei kestänyt kovin kauaa ennen kannan korjausta.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
himmenee
Moi
Voiko olla relevika minunkin tapauksessa, oireet omalaatuiset:
kuskin puoleinen lyhyt selvästi toista himmeämpi, molemmat polttimot uusittu vuosi sitten samaan aikaan, joten niistä ei pitäisi johtua.
Kun valot kääntää kytkimestä päällä-asentoon, lyhyet eivät pala lainkaan. syttyvät kun käyttää muutaman kerran pitkillä - pitkät palavat heti ensi yrittämällä.
tuo lyhyiden herättely on kiusallista, mutta himmentyminen vielä pahempi vika tähän aikaan vuodesta..
t
mikkoL
cse 23TA
Voiko olla relevika minunkin tapauksessa, oireet omalaatuiset:
kuskin puoleinen lyhyt selvästi toista himmeämpi, molemmat polttimot uusittu vuosi sitten samaan aikaan, joten niistä ei pitäisi johtua.
Kun valot kääntää kytkimestä päällä-asentoon, lyhyet eivät pala lainkaan. syttyvät kun käyttää muutaman kerran pitkillä - pitkät palavat heti ensi yrittämällä.
tuo lyhyiden herättely on kiusallista, mutta himmentyminen vielä pahempi vika tähän aikaan vuodesta..
t
mikkoL
cse 23TA
Njaahas, rele varmaan täälläkin vikana, on ennenkin joskus harvoin jäänyt menemättä pitkät päälle, tänään aamupimeässä kun kävin Ikaalisissa teki sitten sen että jäi pitkät ja lyhyet päälle ihan miten sattuu. Ja siis tuo iso oranssi on se vaihtorele, ja pieni musta valojen valvontarele? Olisi juuri tarkoitus lähteä tinailemaan, saas nährä kuinka jätkän käy, nääs, ei ole juuri tullut pideltyä kolvia käsissä...
Re: Valorele
Tinailin releen männä syksynä, kun oli releen koiven tinaukset sulaneet, jostain syystä alueella liikkuu suuria lämpöjä (virtoja). Toimi jonkin aikaa, mutta vika palasi takaisin.aakoo kirjoitti:Kannattaa samalla tarkistaa myös releen kanta. Itselläni vika oli aikanaan siellä, ja vaihdettu relekään ei kestänyt kovin kauaa ennen kannan korjausta.
Muistan vastaavanlaisen pulman myös satkusta, josta lopulta relekotelon liittimen ympäriltä alkoi jo muovikin sulaa. Vedin johtimen pään poikki ja laitoin uuden liittimen. Sen jälkeen ei tarvinnut relettä rimmailla.
Ilmeisesti noiden relepulmien perimmäinen syy laajemminkin siellä kannan tuntumassa?
Huono kontakti => suuret virrat => korkea lämpö => tinauksen sulaminen??