Raser kirjoitti:OK! Kiitos ohjeista. Onko jollakulla kokemusta tuosta lasien irroituksesta ja takaisin kiinnittämisestä?
Juu kyllä nää ohjeet ihan kokemuksesta tulee. Olen vaihtanut sekä etu- että takalasit, kun vaihdoin ja maalasin kaikki ovet. Ei vaan täysin enää muista miten se homma kokonaisuudessaan meni, mutta ainakin etuikkunoiden suhteen varsin helppo homma. Kun saa ne listat ja tiivisteet pois, niin ikkuna mahtuu hyvin tulemaan.
Takaikkunoissa oli muistaakseni hankala saada se ikkunoiden välinen kepukka takaisin. Myös pikkuikkunan irroitus/paikalleen laitto vaatii vähän repimistä/änkemistä.
Eli ovipahvi pois ja oven sisältä vaahtomuovisuoja edestä pois.
Ikkunaa noin kymmenen senttiä alaspäin, siten että ikkunan kiinnitysruuvit (2 kpl) ovat hyvin avattavissa ja käsiteltävissä keskellä ovea olevasta aukosta.
Ruuvit auki ja ikkunan nosto pois! Siis ei tarvitse irroitella mitään tiivisteitä yms. Ikkuna nousee nätisti ilman väkivaltaa tai taivutteluja.
Purkaminen kesti kymmenisen minuuttia. En tiedä vielä kauanko kasaaminen kestää, mutta jos ongelmia ei ole niin saman verran. Operaatio on niin helppo että perusteellisen kevätsiivouksen aikana voisikin tästä lähtien nuo lasit putsata kunnolla sisätiloissa!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i