Ctek 3600 onko kokemuksia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Ctek 3600 onko kokemuksia

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Voikohan tuota ctekin akku laturia pitää kiinteästi kiinni akussa koko ajan vai pitääkö se iroittaa kun auto käynnistetään?. Laitteen saisi melko näppärästi asennettua kiinteäksi. Poksaatakohan koko laite kun auton oma laturi alkaa ladata akkua ja ctekki on rinnalla kiinni????
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ctek 3600 onko kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jus »

kaapisti9000 kirjoitti:Voikohan tuota ctekin akku laturia pitää kiinteästi kiinni akussa koko ajan
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=ctek
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... light=ctek
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Jäi vielä hämäräksi

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Luin kyllä nuo jutut läpi mutta ei osunut silmään sellaista kohtaa että iroittaako jengi ctekin ensin akusta ja sitten käynnistää auton vai onko ctekin kokoajan kiinni akussa? Itse asiassa Googlettamallakaan ei asia minulle selvinnyt. Ymärtääkesi ctek muistaa asetukset jos se on kokoajan kiinni akussa. Tarkoituksenani on kytkeä ctek akkuun kiinni pysyvästi ja aina kun auto on kiinni tolpassa akku lataantuu.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kannattaa myös ottaa huomioon seuraava asia. Mikäli kärtsää pellin alla ja sinulla tuollainen asennettuna kiinteästi konetilassa, vakuutusyhtiö ei välttämättä korvaa. Tuota Ctekin laturia ei ole ymmärtääkseni tarkoitettu kiinteästi asennettavaksi moottoritilaan, vaikka aika moni sellaisen on sinne vissiin laittanut. Ymmärrettävää siinä mielessä, että esim Defan vastaava laturi maksaa n 200€ ilman tinkauksia. Jos kirjoitin ihan täyttä potaskaa, niin oikaiskaa ihmeessä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Maahantuojan näkemys

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Maahantuojan tekninen neuvonta sanoi että laite voi olla akun navoissa kiinni koko ajan. Kehoitti kuitenkin käyttämään laitetta anetuissa lämpötila rajoissa -20 +50 muuten voi tulla johtojen kanssa ogelmia.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Minkä ihmeen takia pitää aina aloittaa uusi aihe?

Jos viittis lukea läpi vanhat viestit niin selviäis, että on pieni vuotovirta mutta ei muuta estettä kiinni olemiselle.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
kaapisti9000
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Marras 15, 2006 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Niinpä niin

Viesti Kirjoittaja kaapisti9000 »

Jos viittis lukea edes tämän sivun


"Luin kyllä nuo jutut läpi mutta ei osunut silmään sellaista kohtaa että iroittaako jengi ctekin ensin akusta ja sitten käynnistää auton vai onko ctekin kokoajan kiinni akussa? Itse asiassa Googlettamallakaan ei asia minulle selvinnyt."


Miksi olin siitä kiinostunut voiko ctek olla koko ajan fyysisesti kiinni akussa, johtuu siitä ettei se minulle selvinnyt onko ctek fyysisesti kiinni akussa startatessa sekä ajossa, vuotovirran kyllä ymmärsin.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Niinpä niin

Viesti Kirjoittaja tema »

kaapisti9000 kirjoitti:Jos viittis lukea edes tämän sivun


"Luin kyllä nuo jutut läpi mutta ei osunut silmään sellaista kohtaa että iroittaako jengi ctekin ensin akusta ja sitten käynnistää auton vai onko ctekin kokoajan kiinni akussa? Itse asiassa Googlettamallakaan ei asia minulle selvinnyt."


Miksi olin siitä kiinostunut voiko ctek olla koko ajan fyysisesti kiinni akussa, johtuu siitä ettei se minulle selvinnyt onko ctek fyysisesti kiinni akussa startatessa sekä ajossa, vuotovirran kyllä ymmärsin.
kaapisti9000 kirjoitti:Jos viittis lukea edes tämän sivun


"Luin kyllä nuo jutut läpi mutta ei osunut silmään sellaista kohtaa että iroittaako jengi ctekin ensin akusta ja sitten käynnistää auton vai onko ctekin kokoajan kiinni akussa? Itse asiassa Googlettamallakaan ei asia minulle selvinnyt."


Miksi olin siitä kiinostunut voiko ctek olla koko ajan fyysisesti kiinni akussa, johtuu siitä ettei se minulle selvinnyt onko ctek fyysisesti kiinni akussa startatessa sekä ajossa, vuotovirran kyllä ymmärsin.
No jos jankataan niin miksi laittaa uusi triidi jossa joutuu koko ajan linkittään ja sitä kautta hankaloittaan keskustelua?

No jos puhutaan asiaa niin kyllä C-Tekkiä on siis kytketty myös nimenomaan kiinteästi. Siitähän suurin kädenvääntö on ollutkin. Toivottavasti sait selkoa asiaan eikä ajauduttu kokonaan epäolennaisuuksiin.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin