Nyt katsastettu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Nyt katsastettu

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tulipas taas käytyä Firgesin kanssa katsastuksessa.
kerralla hyväksytty. :D
Katsastaja kehui jämäkäksi.

Etujarrujen pito ihmetytti mua, yli 300 oli kummassakin etupyörässä.
Ehkä liuotinpesu putsas jarrulaikat ja palat.

Katsastuksessa oli mua ennen uusi ruotsintuliainen, kerholaisemme tuomana .
Hook:in kaveri.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Sama juttu täällä.. konttorilla tuli käytyä. Ja leima.. korjauskehotus vasemmasta etuvalon lasista, on niin huono että ei kunnollista valokuviota. Muutama suullinen huomautus.. sumuvalot niin huonossa kunnossa että ei sovellu kun koristeeks. ja ylläri ylläri, moottorin öljyvuoto. Takajarrut vähän jännitti, mut ne oli ihan hyvät, myös käsijarru.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

MikKap83 kirjoitti:Sama juttu täällä.. konttorilla tuli käytyä. Ja leima.. Muutama suullinen huomautus.. s ja ylläri ylläri, moottorin öljyvuoto. .
Mulla auttoi öljyvuotoon ja savutukseen Liquid Molly- lisäaine.
Ei vaikuta ihan heti, mutta muutaman sadan kilsan jälkeen loppu savutus tyhjäkäynnillä ja öljytippoja ei näy enää parkkiruudussani.


Mitäs me uudet "leima-Saabistit" :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Mie jotenki karsastan noita öljyn sekaan laitettavia lisäaineita.. jotain pitäs keksiä ku tonnarit seisoo vierekkäin parkkipaikalla ja parkkiruudut muistuttaa öljykatastrofialuetta.. nyt olis vissii tulossa taas yks tonnari vielä lisää.. saastuttamaan :D
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

nuo öljyt ovat jo täynnä erilaisia lisäaineita.
Ei yksi parantava lisäaine pahaa tee :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Jepjep just tulin konttorilta ja leimahan sieltä tuli :)

Kehui varsinkin jarruja ja lopputuomio oli : hyvä peli

Rupes ihmettelmään kuitenkin, että missä on katti, ja empi että ei tuommonen käy ku mulla on racekat, mut päästöt oli ok, niin eipä ollut lopulta onkelmaa.

Ainut vika mikä on ni vasemman etupyörän vetonivelen suojakumi on revennyt. Kuulema lambda arvot olivat rajoilla, kannattaisko se pistää sit vaihtoon joskus tässä...?
Saab 9-5 Aero -00
eno elmeri
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 16:21
Paikkakunta: perähikiä

Viesti Kirjoittaja eno elmeri »

ite käytin eilen 9000 konttorilla ja leima tuli vaikka ei käsijarru pitänyt... :lol:
Ja tänään siitä sitten levähti vaihdelaatikko...
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Viesti Kirjoittaja JL79 »

Tuli sitten itsekkin käytyä katsastuksessa kääntymässä... ABS-valo syttyi juuri sopivasti kesken jarrutestien ja kuuluisa öljyvuotokin aiheutti hylkäämisen... tiedä nyt sitten mitä tekisi. Voinko ajaa toiselle konttorille ja käyttää auton uudelleen katsastuksessa vai näkyykö se jossain että olen kokeillut kuukauden sisällä toistakin konttoria? :roll:

niin sellainenkin kysymys että näkeekö merkki huollossa että mikä ABS anturi olis sökönä kun sen verran kalliita osia on ettei viitsisi arpomallakaan ostaa 8O

Nyt vaan sitten etsimään lahdesta sopivaa korjaajaa joka noi hommat edullisesti tekisi :(
gilmer
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Tammi 26, 2007 21:07
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja gilmer »

No, kyllähän sitä voi autonsa toiselle konttorille viedä, jos aloittaa katsastuksen alusta, eli maksaa enemmän kuin jälkitarkastus.
ex 9000CS 2.3 -92
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Viesti Kirjoittaja JL79 »

JL79 kirjoitti:Tuli sitten itsekkin käytyä katsastuksessa kääntymässä... ABS-valo syttyi juuri sopivasti kesken jarrutestien ja kuuluisa öljyvuotokin aiheutti hylkäämisen... tiedä nyt sitten mitä tekisi. Voinko ajaa toiselle konttorille ja käyttää auton uudelleen katsastuksessa vai näkyykö se jossain että olen kokeillut kuukauden sisällä toistakin konttoria? :roll:

niin sellainenkin kysymys että näkeekö merkki huollossa että mikä ABS anturi olis sökönä kun sen verran kalliita osia on ettei viitsisi arpomallakaan ostaa 8O

Nyt vaan sitten etsimään lahdesta sopivaa korjaajaa joka noi hommat edullisesti tekisi :(
Oikea taka-anturi vaihdettu ja tilanne muuttunut mitenkään. abs-valo edelleen aina välillä loistaa ja kun syttyy palamaan ei sammua ennen kuin käynnistää auton uusiksi...
no tänään kävin merkkiliikkeessä luetuttamassa ja nollaamassa koodit, jos se asiaa auttaisi. ja täytyy todeta että tieto lisää tuskaa.
koodit: 22251,24223,24224,2422c,2422d,24253,24293,24294
eli kaikista taka-antureista ainakin virheellistä signaalia tullut, puuttunut signaali kokonaan ja lisäksi vielä pääreleen signaali...
mukavaa tässä miettiä mistä ja miten aloittaa kun katsastus tulisi suorittaa ensi viikolla :D
Vastaa Viestiin