Viistoperän ja porrasperän yhteensopivuus?!?
Viistoperän ja porrasperän yhteensopivuus?!?
Sopiiko 9000iTurbo vm 88 viistoperasta kuinka runsaasti osia 9000i CD Turboon.Jos noin niinkuin varaosa autoksi hankkisi ensimmäisen.Esim sopiiko koukku?Haku hommalla en löytänyt vastausta.
Ajovalot ei käy; tuon ikäisessä (-88 ) cc:ssä on pystykeula, kun taas CD:ssä oli alusta asti viistokeula, kunnes vm.-95(?) vaihtui matalakeulaan (="CS-keulaan"). Viistokeula tuli cc:hen vasta vuosimalleihin 91-93. Em. johdosta myöskään vilkkuparkit eivat ole yhteensopivat, itse asiassa ainoastaan etulokasuojan pikkuvilkut ovat vaihtokelpoiset.
Ellet sitten halua tehdä facelifitä, ja laittaa sitä CD:n keulaa cc:hen. Tämän on moni tehnyt, ml. Saab itse. Projektissa vaihtuu umpiot, vilkkuparkit, maski, puskuri ja spoileri. Myös lukkopelti pitää vaihtaa, ainakin modata. Kaikki osathan saat periaatteessa tuosta varaosa-autosta. Jos se on M91 tai uudempi, voit samalla voit ottaa siitä ne täyspitkät muovihelmat cc:een...
OT: Nekalassa bongasin joskus CD:n jossa on pystykeula. Joku on ehkä hommannut juuri erilaisen varaosa-auton, ja sovittanut varaosat väkisin paikalleen, tai sitten kyseessä on vain mielenkiintoinen kokeilu. Miten sen nyt sanoisi... "alkuperäinen design vie tässä(kin) tapauksessa mielestäni voiton"...
Takavalot ovat niinikään erilaiset cc:ssä ja CD:ssä, eikä ristiinsovitus ole ihan helppoa. CD/CS-korissa on takaylitystä enemmän kuin cc:ssä, sen takia cc:n koukkukaan ei käy CD/CS:een ja päinvastoin. Joku tosin on modannut (lyhentänyt) koukun alarautaa saadakseen "pitkäperäisen" sopimaan cc:hen (kyseessä ei ole suuri ero/matka), mutta itse en missään nimessä alkaisi tekemään vetokoukkuun omia virityksiä.
Eiköhän se sitäpaitsi ole kiellettyäkin...
Ellet sitten halua tehdä facelifitä, ja laittaa sitä CD:n keulaa cc:hen. Tämän on moni tehnyt, ml. Saab itse. Projektissa vaihtuu umpiot, vilkkuparkit, maski, puskuri ja spoileri. Myös lukkopelti pitää vaihtaa, ainakin modata. Kaikki osathan saat periaatteessa tuosta varaosa-autosta. Jos se on M91 tai uudempi, voit samalla voit ottaa siitä ne täyspitkät muovihelmat cc:een...
OT: Nekalassa bongasin joskus CD:n jossa on pystykeula. Joku on ehkä hommannut juuri erilaisen varaosa-auton, ja sovittanut varaosat väkisin paikalleen, tai sitten kyseessä on vain mielenkiintoinen kokeilu. Miten sen nyt sanoisi... "alkuperäinen design vie tässä(kin) tapauksessa mielestäni voiton"...
Takavalot ovat niinikään erilaiset cc:ssä ja CD:ssä, eikä ristiinsovitus ole ihan helppoa. CD/CS-korissa on takaylitystä enemmän kuin cc:ssä, sen takia cc:n koukkukaan ei käy CD/CS:een ja päinvastoin. Joku tosin on modannut (lyhentänyt) koukun alarautaa saadakseen "pitkäperäisen" sopimaan cc:hen (kyseessä ei ole suuri ero/matka), mutta itse en missään nimessä alkaisi tekemään vetokoukkuun omia virityksiä.

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)