Öljyt mittatikusta hatelikkoon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Öljyt mittatikusta hatelikkoon

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mikähän mahtaa olla vialla kun täyskaasu kiihdytyksessä työntää öljyä mittatikulta ulos. Ahtopaineet eivät venakoppaan pääse koska takaiskuventtiili on kunnossa. Myöskään männänrenkaat eivät fuskaa. Onko kokemuksia ja ehdotuksia? (9000 2,0T -89)
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko takaiskuventtili oikein päin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kyllä oikein päin on eli imu on venakopalta imusarjaan.
Saab 9-5 2,0t -1999
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

hmm... taitaapi olla kuitenkin jotain vikaa siinä takaiskussa. eihän se muuten sinne mistään noin rajua painetta saa...

siis jos ei ole huohotin tukossa ihan totaalisesti... sillon se kyllä tekee painetta...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

olisiko koneessä mäntävaurio
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

yhtäkkiä voisi kuvitella, ettei männissä ole vikaa, jos kerran männänrenkaat on jotenkin tutkittu, ettei fuskaa..

no tiedä sitten.. itseltänihän on tuo huohotin jo poistettu, ja siirrytty siihen vanhaan ja toimivaksi todettuun järjestelmään.. :P
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

miten on tutkittu ettei mäntä halki? käykö kone muuten nätisti kaikilla sylintereillä? jos käy niin sitten siinä takaiskussa pakko olla vikaa. kun painetta muualta voi tulla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

voihan mäntä olla joka puoleleta hieman halki . On tuossa hyllyssä 2 mäntää jotka on poikki männäntapin seutuvilta ja kummassakin koneesa on sama oire eli eli ei huohota normaali ajossa mutta kun kenkii niin heittää öljyt mäjelle
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no jos asia tosiaan näin on, että jollakulla tällaista vikaa hyllyssä, niin uskottavahan se on...
jotenkin vaan tuntuu, että pitäisi haljennut mäntä näkyä jo puristuspaineissakin... then again.. mä mikään autoinsinööri ole..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

kyllähän ne hieman voi näkyäkkin mutta jos on hienoisesti halki niin paineet voi olla ok mutta sylinterin työpaine tulee kyllä läpi ja puhaltaa öljyn mäelle .
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös tuo kansikin vois olla halki. :?
Ja pahvi vuotaa paluukanavaan, yms. :?:
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

voi se kannen tiivistekkin viallinen mutta yleensä ei oireile öljytilaan noin voimakkaasti että heittelis öljyjä pois .Purkamalla kansi pois sekin vika selviää mistä se johtuu mutta vahvasti epäilisin mäntä vikaa että on renkaiden välistä halki . Onkohan koneella annettu hanaa isän kämmenellä siitäkin voisi päätellä mikä on paukkunut
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Mäntävaurio

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

on todennäköinen syy, mikäli takaiskuvena todella ok. Minulle teki saman vuosi sitten, jolloin tungin sotkun seassa uutta öljyä koneeseen ja ei kuin baanalle. Sama juttu kiihdytettäessä, jolloin korjaamolle. Tuomio oli selkeä mäntävaurio eli halkeamia.
Hanaa hillitysti!
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

"Kuka pörrää ilman W-letkua?
Kuka on modannut APC:n perseelleen?
Kenen kone porsii?
On aika äänestää ulos heikoin lenkki!"

Niinno 8O
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

:lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Vastaa Viestiin