Öljyt mittatikusta hatelikkoon
Öljyt mittatikusta hatelikkoon
Mikähän mahtaa olla vialla kun täyskaasu kiihdytyksessä työntää öljyä mittatikulta ulos. Ahtopaineet eivät venakoppaan pääse koska takaiskuventtiili on kunnossa. Myöskään männänrenkaat eivät fuskaa. Onko kokemuksia ja ehdotuksia? (9000 2,0T -89)
Saab 9-5 2,0t -1999
hmm... taitaapi olla kuitenkin jotain vikaa siinä takaiskussa. eihän se muuten sinne mistään noin rajua painetta saa...
siis jos ei ole huohotin tukossa ihan totaalisesti... sillon se kyllä tekee painetta...
siis jos ei ole huohotin tukossa ihan totaalisesti... sillon se kyllä tekee painetta...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
yhtäkkiä voisi kuvitella, ettei männissä ole vikaa, jos kerran männänrenkaat on jotenkin tutkittu, ettei fuskaa..
no tiedä sitten.. itseltänihän on tuo huohotin jo poistettu, ja siirrytty siihen vanhaan ja toimivaksi todettuun järjestelmään..
no tiedä sitten.. itseltänihän on tuo huohotin jo poistettu, ja siirrytty siihen vanhaan ja toimivaksi todettuun järjestelmään..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
no jos asia tosiaan näin on, että jollakulla tällaista vikaa hyllyssä, niin uskottavahan se on...
jotenkin vaan tuntuu, että pitäisi haljennut mäntä näkyä jo puristuspaineissakin... then again.. mä mikään autoinsinööri ole..
jotenkin vaan tuntuu, että pitäisi haljennut mäntä näkyä jo puristuspaineissakin... then again.. mä mikään autoinsinööri ole..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
voi se kannen tiivistekkin viallinen mutta yleensä ei oireile öljytilaan noin voimakkaasti että heittelis öljyjä pois .Purkamalla kansi pois sekin vika selviää mistä se johtuu mutta vahvasti epäilisin mäntä vikaa että on renkaiden välistä halki . Onkohan koneella annettu hanaa isän kämmenellä siitäkin voisi päätellä mikä on paukkunut
Mäntävaurio
on todennäköinen syy, mikäli takaiskuvena todella ok. Minulle teki saman vuosi sitten, jolloin tungin sotkun seassa uutta öljyä koneeseen ja ei kuin baanalle. Sama juttu kiihdytettäessä, jolloin korjaamolle. Tuomio oli selkeä mäntävaurio eli halkeamia.
Hanaa hillitysti!