hessu75 kirjoitti:Puhutko nyt niistä lyhyistä tangoista, jotka menevät jarrulevyn takaa auton pituus-suuntaisesti taaksepäin auton runkoon?
Nuo on reaktiotangot, Motonet-terminologiassa tukitanko taka-akselin yläpuolella taaksepäin.
Se pitkä tanko, joka on taka-akselin päällä vinosti?
Tuo on Panhard-tanko, Motonet-terminologiassa poikittaistanko taka-akselin edessä.
Kallistuksenvakaaja menee pyörännavasta pyörännapaan, keskellä runkokiinnitykset kontin pohjaan linkkivivuilla. Motonet nimittää kallistuksenvakaajaa kallistuksenvakaajaksi.
Yleensä ainakin tämän kallistuksenvakaajan runkokiinnityksien kumit on väljät, ja pysyvät väljinä uusillakin kumeilla, kun tanko on kulunut kumin kohdalta. Laita uusi kumi ja pannan alle lisäksi vielä pannan levyinen muovi/peltisuikale, niin tulee jämäkämpi.
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... ldbush.jpg
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... irollr.php
Tässä selventävä kuva:
Reaktiotangon puslat 3 ja 4
Kallistuksenvakaajan puslat 1 ja 2
Panhard-tangon puslat 5 ja 6
Alatukivarren etu- ja takapuslat 8 ja 7:
![Kuva](http://www.speedparts.se/kat/parts/images_1/rs_9000.gif)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00