Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ämpee
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: La Loka 01, 2005 12:55
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Johdonkukaisesti ajatellen pyörän tuennasta saattaisi löytyä kolinoiden syy.
Jarru kiinni kuormitettaessa ei pyörä elä samoin kuin baanalla, joten kolinoitakaan ei kuulu.
Kuormitus lisäksi suuntautuu tasan päinvastaiseen suuntaan, kuin ajettaessa.
Ylämäkiajossa kiihdyttäminen aiheuttaa enemmän rasitusta (tietenkin), kuin alamäessä vastaava, joten jos tuennan liikehdinnästä meteli johtuu, niin tietenkin kovemmalla rasituksella syntyy kovempi meteli.
Tietty kannattaa pohtia kaikkia tuentoja, joita kovempi kuormitus rasittaa.

Tämä näin pelkästään ajatuksena, erittäin kokemattomalta Saapistilta.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

ämpee kirjoitti:Johdonkukaisesti ajatellen pyörän tuennasta saattaisi löytyä kolinoiden syy.
Jarru kiinni kuormitettaessa ei pyörä elä samoin kuin baanalla, joten kolinoitakaan ei kuulu.
Kuormitus lisäksi suuntautuu tasan päinvastaiseen suuntaan, kuin ajettaessa.
Ylämäkiajossa kiihdyttäminen aiheuttaa enemmän rasitusta (tietenkin), kuin alamäessä vastaava, joten jos tuennan liikehdinnästä meteli johtuu, niin tietenkin kovemmalla rasituksella syntyy kovempi meteli.
Tietty kannattaa pohtia kaikkia tuentoja, joita kovempi kuormitus rasittaa.

Tämä näin pelkästään ajatuksena, erittäin kokemattomalta Saapistilta.
Kieltämättä samanlaisia ajatuksia on päässä pyörinyt itsellänikin.. mikähän siellä sitten voisi ääntää :roll: Salaa kyllä toivon että vika "ajaisi itsensä ulos", että joku paikka oikeasti hajoasi, niin selviäisi tuokin.. todella harmillista

Mielestäni vaihtoehtoja on moottorin osuminen runkoon, pyöräntuenta, jotain vikaa vetoakselistossa, tai joidenkin näiden yhdistelmä :? :x

ja minkäänlaista (mielestäni) ääntä ei tule peruutettaessa, siinä vaiheessa vähän jyrähtää kun nostan jalan kaasulta
veijo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 11:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja veijo »

Ratkesiko tämän viestiketjun ongelma ?

MP kertoi nostaneensa koko auton etupään ilmaan siten, että moottorin
ja vaihdelaatikon kiinnityskumit olivat noston aikana irti. Eikös moottoriin kohdistunut nostovoima välittynyt tällöin vetoakselien kautta auton koriin ?
Vetoakselit eivä ehkä kestä alhaalta ylöspäin kohdistuvaa vääntörasitusta vaan ne ovat voineet hiukan vääntyä ?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

En jaksa kelata koko viestiketjua läpi, mutta silti pistän näppikseni soppaan.

Vaihdoitkos samalla nuo ylätuennan 2 ( kaksi ) tyynyä.

Jos asensit niiden puslien kumituen kiinnikkeet pystyasentoon, on melu hiljainen ja vaimennus pehmeä.
Siis kuvakielellä I asentoon.

JOS asensit tuet vaaka-asentoon, on vaimennus jämäkämpi ja korimelu suurempi.
Samalla kielellä -- asentoon.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin