Johdonkukaisesti ajatellen pyörän tuennasta saattaisi löytyä kolinoiden syy.
Jarru kiinni kuormitettaessa ei pyörä elä samoin kuin baanalla, joten kolinoitakaan ei kuulu.
Kuormitus lisäksi suuntautuu tasan päinvastaiseen suuntaan, kuin ajettaessa.
Ylämäkiajossa kiihdyttäminen aiheuttaa enemmän rasitusta (tietenkin), kuin alamäessä vastaava, joten jos tuennan liikehdinnästä meteli johtuu, niin tietenkin kovemmalla rasituksella syntyy kovempi meteli.
Tietty kannattaa pohtia kaikkia tuentoja, joita kovempi kuormitus rasittaa.
Tämä näin pelkästään ajatuksena, erittäin kokemattomalta Saapistilta.
Hydrauliset kumityynyt vaihdettu.. JYRISTÄÄ/täristää, APUA!!
Kieltämättä samanlaisia ajatuksia on päässä pyörinyt itsellänikin.. mikähän siellä sitten voisi ääntää Salaa kyllä toivon että vika "ajaisi itsensä ulos", että joku paikka oikeasti hajoasi, niin selviäisi tuokin.. todella harmillistaämpee kirjoitti:Johdonkukaisesti ajatellen pyörän tuennasta saattaisi löytyä kolinoiden syy.
Jarru kiinni kuormitettaessa ei pyörä elä samoin kuin baanalla, joten kolinoitakaan ei kuulu.
Kuormitus lisäksi suuntautuu tasan päinvastaiseen suuntaan, kuin ajettaessa.
Ylämäkiajossa kiihdyttäminen aiheuttaa enemmän rasitusta (tietenkin), kuin alamäessä vastaava, joten jos tuennan liikehdinnästä meteli johtuu, niin tietenkin kovemmalla rasituksella syntyy kovempi meteli.
Tietty kannattaa pohtia kaikkia tuentoja, joita kovempi kuormitus rasittaa.
Tämä näin pelkästään ajatuksena, erittäin kokemattomalta Saapistilta.
Mielestäni vaihtoehtoja on moottorin osuminen runkoon, pyöräntuenta, jotain vikaa vetoakselistossa, tai joidenkin näiden yhdistelmä
ja minkäänlaista (mielestäni) ääntä ei tule peruutettaessa, siinä vaiheessa vähän jyrähtää kun nostan jalan kaasulta
Ratkesiko tämän viestiketjun ongelma ?
MP kertoi nostaneensa koko auton etupään ilmaan siten, että moottorin
ja vaihdelaatikon kiinnityskumit olivat noston aikana irti. Eikös moottoriin kohdistunut nostovoima välittynyt tällöin vetoakselien kautta auton koriin ?
Vetoakselit eivä ehkä kestä alhaalta ylöspäin kohdistuvaa vääntörasitusta vaan ne ovat voineet hiukan vääntyä ?
MP kertoi nostaneensa koko auton etupään ilmaan siten, että moottorin
ja vaihdelaatikon kiinnityskumit olivat noston aikana irti. Eikös moottoriin kohdistunut nostovoima välittynyt tällöin vetoakselien kautta auton koriin ?
Vetoakselit eivä ehkä kestä alhaalta ylöspäin kohdistuvaa vääntörasitusta vaan ne ovat voineet hiukan vääntyä ?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
En jaksa kelata koko viestiketjua läpi, mutta silti pistän näppikseni soppaan.
Vaihdoitkos samalla nuo ylätuennan 2 ( kaksi ) tyynyä.
Jos asensit niiden puslien kumituen kiinnikkeet pystyasentoon, on melu hiljainen ja vaimennus pehmeä.
Siis kuvakielellä I asentoon.
JOS asensit tuet vaaka-asentoon, on vaimennus jämäkämpi ja korimelu suurempi.
Samalla kielellä -- asentoon.
Vaihdoitkos samalla nuo ylätuennan 2 ( kaksi ) tyynyä.
Jos asensit niiden puslien kumituen kiinnikkeet pystyasentoon, on melu hiljainen ja vaimennus pehmeä.
Siis kuvakielellä I asentoon.
JOS asensit tuet vaaka-asentoon, on vaimennus jämäkämpi ja korimelu suurempi.
Samalla kielellä -- asentoon.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3