9000CS-92:n pääntuki
9000CS-92:n pääntuki
Kuinka pääntuki irroitetaan? Pääntuki myös "valuu" alaspäin, kun se on yläasennossa, miten mekanismia voisi jämäköittää?
Jääkö muuten pääntuki vähän alas pitemmillä kuskeilla muiden mielestä? Mulla (188cm) se voisi olla himpan korkeammallakin, kuin mitä nyt ylimmässä asennossa...
Jääkö muuten pääntuki vähän alas pitemmillä kuskeilla muiden mielestä? Mulla (188cm) se voisi olla himpan korkeammallakin, kuin mitä nyt ylimmässä asennossa...
-
- "Hirsch"
Niskatuet
Käyttöohjekirja M 1992 sivu 30 kertoo niskatukien ja istuimien säädöstä. Oman havaintoni mukaan niskatuki nousee ja laskee pykälä ( 1 sm ) 4 kertaa (4sm) . Yläasennossa näkee kiinnitysraudan molemminpuolin olevat joustavat klipsit joilla niskatuen kai pitäisi irrota kokonaan . Itse en ole siinä onnistunut ,niin ettei koko systeemi olisi vioittunut ,joten kannattanee nyt odottaa asiantuntevaa vastausta jota varmasti löytynee 

Re: 9000CS-92:n pääntuki
En ole vielä tuota tontusta irroittanu mutta tarkoitus olisi, kuvittelisin että se on samalla tavalla kiinni kuin satkussa eli kun nostaa niskatuen ylös ja sitten etupuolelta venyttää kangasta alaspäin niin siellä näkyy yks ruuvi mikä tuon pitää paikallaan. Ne klipsit sitten pitää sen paikallaan.Haikara kirjoitti:Kuinka pääntuki irroitetaan? Pääntuki myös "valuu" alaspäin, kun se on yläasennossa, miten mekanismia voisi jämäköittää?
Itse olen 170senttinen nysä ja niskatuki aina ylimmäs asennos.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ne mainitut klipsut eivät auta niskatuen irroittamisessa.
Nosta niskatuki mahdollisimman ylös ja paina istuinkangasta alaspäin niskatuen tolpan kohdasta ja avaa paljastunut ruuvi. Tämän jälkeen irtoaa niskatuki nostamalla.
Jos niskatuki valuu, niin syynä on muovisen niskatuen tolpan kehysrakenteen rikkoutuminen.
Kas Teemu ehti vastaamaankin omaani kirjoittaessa
Nosta niskatuki mahdollisimman ylös ja paina istuinkangasta alaspäin niskatuen tolpan kohdasta ja avaa paljastunut ruuvi. Tämän jälkeen irtoaa niskatuki nostamalla.
Jos niskatuki valuu, niin syynä on muovisen niskatuen tolpan kehysrakenteen rikkoutuminen.
Kas Teemu ehti vastaamaankin omaani kirjoittaessa

-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mahtaakos tämä päteä myös Aeron lepakoihin? Tuossa äsken kävin vähän raottelemassa, mutta ei riittänyt uskallus kiskoa niin paljoa että oisin ruuvin löytänytpevi kirjoitti:Nosta niskatuki mahdollisimman ylös ja paina istuinkangasta alaspäin niskatuen tolpan kohdasta ja avaa paljastunut ruuvi. Tämän jälkeen irtoaa niskatuki nostamalla.

Niskatuki ei meinaa pysyä ylhäällä, olisi mukava jos pysyisi varsinkin jos pitempi ihminen istahtaa appariksi
...niin ja olis vaan taas pitänyt heti tulla klubille lukasemaan nämä ohjeet ennen kuin tekee mitään, jäi toinen klipsuista käteen väärällä oletuksella

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."