9000CS-92:n pääntuki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Haikara
"Hirsch"

9000CS-92:n pääntuki

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Kuinka pääntuki irroitetaan? Pääntuki myös "valuu" alaspäin, kun se on yläasennossa, miten mekanismia voisi jämäköittää?

Jääkö muuten pääntuki vähän alas pitemmillä kuskeilla muiden mielestä? Mulla (188cm) se voisi olla himpan korkeammallakin, kuin mitä nyt ylimmässä asennossa...
Saabisti-76
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Mielestäni itsellänikin(185cm) jää liian alas tuo niskatuki. Taitaa olla lyhytselkäisiä nuo ruotsalaiset insinöörit.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
toni1976
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Minulla (185 cm) myös tuntuu, että niskatuki sais olla hieman ylempänä... Epäilen kuitenkin, että tuki on juuri oikealla kohtaa, sillä istumme kuitenkin automaailman parhaissa istuimissa :wink:
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
erites-2
Matalapaineturbo

Niskatuet

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Käyttöohjekirja M 1992 sivu 30 kertoo niskatukien ja istuimien säädöstä. Oman havaintoni mukaan niskatuki nousee ja laskee pykälä ( 1 sm ) 4 kertaa (4sm) . Yläasennossa näkee kiinnitysraudan molemminpuolin olevat joustavat klipsit joilla niskatuen kai pitäisi irrota kokonaan . Itse en ole siinä onnistunut ,niin ettei koko systeemi olisi vioittunut ,joten kannattanee nyt odottaa asiantuntevaa vastausta jota varmasti löytynee :lol:
tetammi
"Saabisti"

Re: 9000CS-92:n pääntuki

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Haikara kirjoitti:Kuinka pääntuki irroitetaan? Pääntuki myös "valuu" alaspäin, kun se on yläasennossa, miten mekanismia voisi jämäköittää?

Jääkö muuten pääntuki vähän alas pitemmillä kuskeilla muiden mielestä? Mulla (188cm) se voisi olla himpan korkeammallakin, kuin mitä nyt ylimmässä asennossa...
En ole vielä tuota tontusta irroittanu mutta tarkoitus olisi, kuvittelisin että se on samalla tavalla kiinni kuin satkussa eli kun nostaa niskatuen ylös ja sitten etupuolelta venyttää kangasta alaspäin niin siellä näkyy yks ruuvi mikä tuon pitää paikallaan. Ne klipsit sitten pitää sen paikallaan.

Itse olen 170senttinen nysä ja niskatuki aina ylimmäs asennos.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
pevi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ne mainitut klipsut eivät auta niskatuen irroittamisessa.
Nosta niskatuki mahdollisimman ylös ja paina istuinkangasta alaspäin niskatuen tolpan kohdasta ja avaa paljastunut ruuvi. Tämän jälkeen irtoaa niskatuki nostamalla.

Jos niskatuki valuu, niin syynä on muovisen niskatuen tolpan kehysrakenteen rikkoutuminen.

Kas Teemu ehti vastaamaankin omaani kirjoittaessa :lol:
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Saabisti-76 kirjoitti:Mielestäni itsellänikin(185cm) jää liian alas tuo niskatuki. Taitaa olla lyhytselkäisiä nuo ruotsalaiset insinöörit.
Kyllähän se menee, jos on suunniteltu "niskatueksi", mutta kun sen tulisi tukea päätä nimenomaan peräänajotilanteessa...
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

pevi kirjoitti:Nosta niskatuki mahdollisimman ylös ja paina istuinkangasta alaspäin niskatuen tolpan kohdasta ja avaa paljastunut ruuvi. Tämän jälkeen irtoaa niskatuki nostamalla.
Mahtaakos tämä päteä myös Aeron lepakoihin? Tuossa äsken kävin vähän raottelemassa, mutta ei riittänyt uskallus kiskoa niin paljoa että oisin ruuvin löytänyt :?

Niskatuki ei meinaa pysyä ylhäällä, olisi mukava jos pysyisi varsinkin jos pitempi ihminen istahtaa appariksi
...niin ja olis vaan taas pitänyt heti tulla klubille lukasemaan nämä ohjeet ennen kuin tekee mitään, jäi toinen klipsuista käteen väärällä oletuksella :cry:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sitä verhoilua pitää painaa aika kovaa alaspäin, että ruuvi tulee näkyviin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin