Välitykset...9000 Aero/Sport

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
YSITONTTU79
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 09:25
Paikkakunta: Tuusula

Välitykset...9000 Aero/Sport

Viesti Kirjoittaja YSITONTTU79 »

Moi,

Moi,

Kysymys kaikille Aeron omistajille ja ehkä muillekin...
eli paljonko teidän autonne kelaa mittariin (saabin) eri vaihteilla?

Omalla CSE 2.3 Sport 225hp/342Nm. vm.1997-->

1-->Liikkeelle lähtöön vaan...muuten paukkuu, ja tulee kallista :oops: .
2-->110km/h
3-->180km/h
4-->220km/h
5-->Tappiin.
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

prkl.
Meikä kun luuli että mun autossa ois pitkäloota. Eli 110 kakkosella ja 160 kolmosella,noin arvoja, ei hirveesti oo koskaan tullu maksimia kokeiltua. Ykkösellä nyt hyökkää rajoittajalle aika helposti.
Nuo 93 vuotisen turbon lootalla vanhassa ratsussa vaihdettuna. Kovilta kuulostaa nuo 180 nopeudet.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Kaitpa tuo samoihin menee kuin ysitontunkin ... en oo päässy radalle kokeilemaan joten virallisia arvoja ei ole :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Dynossa ajettuna nelosella vetää 230 saakka, sitten on rajoittajalla. Muita nopeuksia ei ole pahemmin tullut kokeiltua yleisillä teillä. Kakkosella menee hyvinkin nopeasti yli sadan, mutta kun ei halua rääkätä autoa, niin ei viitti rajoittajaan asti vetää. Kyllä se kiihtyy muutenkin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Siksihän se rajoitin on ettei säry paikat, ykkösellä kelaa reilu 60kmh ennenkuin paukkuu rajoittimelle, huomasin vahingossa tässä yks päivä. :)

2.3t, 2.3T ja AERO samat välitykset, ainakin lyhytlohkoisissa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ei ole koskaan ollut niin kiire, että olisi muilla vaihteilla, paitsi vitosella, ajettu rajoittimelle.
96 M75 i12 5-speed ;)
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

PKS-potkiaisissa juuri ihmeteltiin meikäläisen aeron välityksiä ja selvis että vaihdettu joskus lyhyt välityksellinen laatikko tilalle.
Saab 9000 Aero -93
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ansis kirjoitti:Ei ole koskaan ollut niin kiire, että olisi muilla vaihteilla, paitsi vitosella, ajettu rajoittimelle.
Vaikka luultavasti huulen heitit, niin olisi kiva tietää paljonko pitää olla pauhua koneessa että vitosella menee rajottimelle asti, ajaessa. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Välitykset...9000 Aero/Sport

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

YSITONTTU79 kirjoitti: 5-->Tappiin.
Itseasiassa-->250km/h, koska Aero tiputtaa silloin perusahtopaineille. (vakiosoftalla)
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kylläpä se pitkä loota riittää 300km/h asti jos moottorista löytyy tarpeeksi hönkää koville kierroksille.
YSITONTTU79
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 09:25
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja YSITONTTU79 »

Jees,

Kuka on päättänyt joskus tehtaalla siitä, että tuleeko autoon "pitkä vai lyhytloota"? Onko joku randomilla heittänyt tikkaa tauluun Jööteporissa? :?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Zebe kirjoitti:Kylläpä se pitkä loota riittää 300km/h asti jos moottorista löytyy tarpeeksi hönkää koville kierroksille.
Joo, joskus laskeskelin jollain softalla että ~500hp riittää viemään tonnaria yli 300kmh, taisi nippanappa 450hp riittää, suotuisissa olosuhteissa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

YSITONTTU79 kirjoitti:Jees,

Kuka on päättänyt joskus tehtaalla siitä, että tuleeko autoon "pitkä vai lyhytloota"? Onko joku randomilla heittänyt tikkaa tauluun Jööteporissa? :?
Miten niin..? -93->kaikissa 2.3t-2.3T-Aero pisimmät välitykset. -91-92 2.3T:ssä on lyhyemmät.
YSITONTTU79
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Elo 18, 2006 09:25
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja YSITONTTU79 »

Tri-Lo kirjoitti:
YSITONTTU79 kirjoitti:Jees,

Kuka on päättänyt joskus tehtaalla siitä, että tuleeko autoon "pitkä vai lyhytloota"? Onko joku randomilla heittänyt tikkaa tauluun Jööteporissa? :?
Miten niin..? -93->kaikissa 2.3t-2.3T-Aero pisimmät välitykset. -91-92 2.3T:ssä on lyhyemmät.
Tänks, juuri tuota tässä haeskelin, mutta entinen (CSE 2.3T, 200hp vm. 94, manuaali) ei päässyt samoihin nykyisen auton ns. "pitkänloodan" arvoihin. Vaikka siinä tuon mukaan olisi semmoinen pitänyt olla?
Joten maalaisjärjellä ajateltuna exässä oli ns. "lyhytloota"?

2-->n. 100km/h
3-->n. 160km/h
etc...

Vai mitkä ovat lyhyen laatikon välitykset oikeastaan? Ensimmäinen tonnarini vuodelta -85 2.0T omasi vieläkin lyhyemmän laatikon muistaakseni, tosin muisti ei jaksa riittää tarkasti viime vuosituhannen puolelle. Se kelasi kakkosella niukin naukin 95km/h.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

YSITONTTU79 kirjoitti:
2-->n. 100km/h
3-->n. 160km/h
etc...
haiskahtaa 2-litrasen turbon välityksiltä. katoppa onko siinä lootan päällä olevassa tyyppikilvessä 3.16 vai 4.08?
Vastaa Viestiin