9000 CD 2.3 Turbo Automaatti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

9000 CD 2.3 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

Mulla on tollanen ja tehoja riittää ! Ny on kuiteskii ahneus kasvanut ja oon ruvennu sillä silmällä tuijotteleen olisko vastaava Aero vieläkin tehokkaampi, kuten ohjekirja antaa ymmärtää, että Aerossa on vielä 50 hv enemmän kuin itselläni on.
Millain ne on saanu samasta koneesta väännettyä enemmän tehoa irti, onx joku muu, esim. vääntö vastaavasti vähentynyt ?? Tiätääx joku tarkemmin kertoa... :?: :?: :twisted:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000 CD 2.3 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ek6149 kirjoitti:Mulla on tollanen ja tehoja riittää ! Ny on kuiteskii ahneus kasvanut ja oon ruvennu sillä silmällä tuijotteleen olisko vastaava Aero vieläkin tehokkaampi, kuten ohjekirja antaa ymmärtää, että Aerossa on vielä 50 hv enemmän kuin itselläni on.
Millain ne on saanu samasta koneesta väännettyä enemmän tehoa irti, onx joku muu, esim. vääntö vastaavasti vähentynyt ?? Tiätääx joku tarkemmin kertoa... :?: :?: :twisted:
Moro

Automaatti Aerossa on kans se 200 kaakkia eli ei mitään eroo. Manuaalissa 225. Turbossahan sitä tehoo tulee kun pannaan painetta pataan lisää. Vääntöö tulee samassa kaupassa myös lisää :D
En tiedä mistä ton 50 heppaa repäsit, katittomassa 2 litrasessa oli muistaakseni 175 hv, mut 2.3l 200.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

2.3 LPT:ssä on 175 kaakkia, HPT:ssä 200 kaakkia ja Aerossa 225 kaakkia.

2.0 turbossa on 175 hv B202 koneessa ja B204:ssa joko 150 tai 185 hv.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

Viripalikkaa vaan peliin, niin automaatti 2.3 T:llakin pesee manuaali aeron. Meinaan jos siihen on tarvetta. Tosin manuaali-aerossa tietysti paremmat mahdollisuudet chipata.

kapsu
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Re: 9000 CD 2.3 Turbo Automaatti

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

JouniCSE kirjoitti:
ek6149 kirjoitti:Mulla on tollanen ja tehoja riittää ! Ny on kuiteskii ahneus kasvanut ja oon ruvennu sillä silmällä tuijotteleen olisko vastaava Aero vieläkin tehokkaampi, kuten ohjekirja antaa ymmärtää, että Aerossa on vielä 50 hv enemmän kuin itselläni on.
Millain ne on saanu samasta koneesta väännettyä enemmän tehoa irti, onx joku muu, esim. vääntö vastaavasti vähentynyt ?? Tiätääx joku tarkemmin kertoa... :?: :?: :twisted:
Moro

Automaatti Aerossa on kans se 200 kaakkia eli ei mitään eroo. Manuaalissa 225. Turbossahan sitä tehoo tulee kun pannaan painetta pataan lisää. Vääntöö tulee samassa kaupassa myös lisää :D
En tiedä mistä ton 50 heppaa repäsit, katittomassa 2 litrasessa oli muistaakseni 175 hv, mut 2.3l 200.
:)

Onko Aerossa vain varustelutaso erilaisempi ? Ton 50 hv löysin jostain käyttäjän käsikirjasta, kun etsin eroja Aeron ja omani välillä.
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

Kuinka paljon Automaatti tehoja kestää?
Helppo kiihdyttää.Aina kulkee hyvin. Ei tarvi kuin kaasua polkea ja ohjata. Manuaalilla pitää olla "keppi"mies että pärjää automaatille. :)
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
kapsu
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 15:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja kapsu »

HARTSA kirjoitti:Kuinka paljon Automaatti tehoja kestää?
Helppo kiihdyttää.Aina kulkee hyvin. Ei tarvi kuin kaasua polkea ja ohjata. Manuaalilla pitää olla "keppi"mies että pärjää automaatille. :)
Joo, näin varmaan on. Mulla on tonnarissa tollaset 235 hv / 400 nm ja ahtopaineita parhaimmillaan 1,3 bar. Eivät suosittele automaatille kuulemma tuon kovempia tehon/väännönlisäyksiä. Eli jos haluaa tosta jatkaa, niin ilmeisesti se keppi on kuiteski ainoa vaihtoehto...

kapsu
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

kapsu kirjoitti: Joo, näin varmaan on. Mulla on tonnarissa tollaset 235 hv / 400 nm ja ahtopaineita parhaimmillaan 1,3 bar. Eivät suosittele automaatille kuulemma tuon kovempia tehon/väännönlisäyksiä. Eli jos haluaa tosta jatkaa, niin ilmeisesti se keppi on kuiteski ainoa vaihtoehto...

kapsu
Jep, mulla ollut samanlaiset lukemat noin 75 tkm ilman ongelmia. Kannattaa vaihtaa ahkeraan öljyt. Itse olen vaihtanut 20 tkm:n välein.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

mikan kirjoitti:
kapsu kirjoitti: Joo, näin varmaan on. Mulla on tonnarissa tollaset 235 hv / 400 nm ja ahtopaineita parhaimmillaan 1,3 bar. Eivät suosittele automaatille kuulemma tuon kovempia tehon/väännönlisäyksiä. Eli jos haluaa tosta jatkaa, niin ilmeisesti se keppi on kuiteski ainoa vaihtoehto...

kapsu
Jep, mulla ollut samanlaiset lukemat noin 75 tkm ilman ongelmia. Kannattaa vaihtaa ahkeraan öljyt. Itse olen vaihtanut 20 tkm:n välein.

t. Mika


Oho ! Ny meni pitkäks toi öljynvaihtoväli. 20 tkm !!! Nehän suositellaankin vaihdettavax jo 10 tkm välein, mikä öljy sulla on, kun tollaset määrät kestää, käytäx sää jotain vahaa ??

Itse joudun lisäämään litran öljyä aina 2 tkm välein, tuli tehtyä kansiremontti ja ny on yläpää tiukkana, mut rupes vaan haukkaan tota öljyä sen kunniax ! :o
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Siis nyt varmasti puhutaan automaattivaihteiston öljynvaihdoista, ei moottorin. :)
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

LR kirjoitti:Siis nyt varmasti puhutaan automaattivaihteiston öljynvaihdoista, ei moottorin. :)
:D

No sitten sen käsittää jo paremmin. Niinhän se tekstissäsikin kävi ilmi, mut luin vaan niin pikaisesti etten katsonut sen tarkemmin mistä öljyistä puhuttiin, ajatukseni meni heti vaan ton motskarin puolelle, kun ittellä on ne öljyt aina mielessä.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Joo, tomaatin öljyistä oli kyse. Ohjeen mukaan niiden vaihtoväli on muistaakseni 40 tkm, mutta mun tonnariin ne on vaihdettu 20 tkm:n välein. Voihan tuo olla turhaakin rahan tuhlausta, mutta autoiluhan on muutenkin kallista...

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

kapsu kirjoitti:
HARTSA kirjoitti:Kuinka paljon Automaatti tehoja kestää?
Helppo kiihdyttää.Aina kulkee hyvin. Ei tarvi kuin kaasua polkea ja ohjata. Manuaalilla pitää olla "keppi"mies että pärjää automaatille. :)
Joo, näin varmaan on. Mulla on tonnarissa tollaset 235 hv / 400 nm ja ahtopaineita parhaimmillaan 1,3 bar. Eivät suosittele automaatille kuulemma tuon kovempia tehon/väännönlisäyksiä. Eli jos haluaa tosta jatkaa, niin ilmeisesti se keppi on kuiteski ainoa vaihtoehto...

kapsu
Mä olen miettinyt tota samaa, siten että jos vois vaihtaa momenttimuuntimen järeämpään. Vaikka auto onkin vaan toi 9-3.
9-3.1972
Vastaa Viestiin