Himottaa nuo 16" super aerot. Voisko joku ihan oikeesti kertoa missä hinnoissa ne liikkuu?/Tarjoa.
Onko niitä useampia kokoja/variaatioita?
Hain niitä hakusanalla täältä ja googlasin kans, en oikeen tullu hullua hurskaammaks.
Ja vielä, 205/60-16 kumit k.o vanteille, -92 cs:sään; käykö ilman hiivaa?
Suosittelevat täällä 55-sarjaa, mut ajattelin täyttää pyöräkoteloa enemmän ja vähentää hakua urissa. Ehdotuksia/kokemuksia?
Kattoluukku alko reistaamaan, nappia kun painaa niin liikkuu sentin kerrallan. Rasvasin uran/hahlon, ei vaikutusta. Pitää ihme ääntä, joka tulee releen/moottorin kohdalta. Pirun jäykkä veivilläkin veivata.
J.K Mitä ne väittää SAABin kulutuksesta, 2,3i ja matka-ajossa "noin" rajoitusten ,mukaan ja 7,4l/100km! Mukavuus maksaa, vähän.
J.K2 Mitä eroa on salkkareilla ja ämpärillisellä paskaa: Ämpäri.
vanteista taastaas
vanteista taastaas
-92 9000cs 2.3
Kerrotko lisää tuosta kattoluukun kiskojen rasvaamisesta. Mihin sitä pitäis sotkea?
minulla ei oikein tykkää nousta siihen lukitus asentoon, kun moottori vetää sen takaisin kiinni. Pitää kädellä vähän avittaa, kun luukku tulee takaa kiinni.
Sori, että kaappaan sinun viestiä.
Minulla on kanssa 16" superit toisina vanteina ja minulla on juuri nuo sinun kertomat renkaat alla. Paitsi profiili on 55. Toimii.
En ole huomannut mitään ihme vetelyitä ajossa. Ainahan isommat renkaat ja iso auto vähän vie, mutta se on normaalia???
-Hessu-
minulla ei oikein tykkää nousta siihen lukitus asentoon, kun moottori vetää sen takaisin kiinni. Pitää kädellä vähän avittaa, kun luukku tulee takaa kiinni.
Sori, että kaappaan sinun viestiä.
Minulla on kanssa 16" superit toisina vanteina ja minulla on juuri nuo sinun kertomat renkaat alla. Paitsi profiili on 55. Toimii.
En ole huomannut mitään ihme vetelyitä ajossa. Ainahan isommat renkaat ja iso auto vähän vie, mutta se on normaalia???
-Hessu-
MOI
Niihin väleihin molemmilla sivuilla missä luukun mekanismi liikkuu. Auttoi jonkun verran kun laitoin väliin vaseliinia.
Mutta vähän jäykältä käsiveivillä se vieläkin tuntuu.
Ihme ääntä moottori tai rele pitää, eikä "stoppari" vai mikä se on toimi:eli luukkua suljettaessa menee ohi. Siis avaa luukun takaosan.
Saakohan tästä selvää, itse kun en ole selevinpäin.
Niihin väleihin molemmilla sivuilla missä luukun mekanismi liikkuu. Auttoi jonkun verran kun laitoin väliin vaseliinia.
Mutta vähän jäykältä käsiveivillä se vieläkin tuntuu.
Ihme ääntä moottori tai rele pitää, eikä "stoppari" vai mikä se on toimi:eli luukkua suljettaessa menee ohi. Siis avaa luukun takaosan.
Saakohan tästä selvää, itse kun en ole selevinpäin.
-92 9000cs 2.3
Rele tuskin voi pitää mitään ääntä oikein toimiessaan, se vaan naksahtaa auki ja katkaisee sähköt moottorilta kun luukku tulee stoppikohdan kohdalle.NARRI kirjoitti:Ihme ääntä moottori tai rele pitää, eikä "stoppari" vai mikä se on toimi:eli luukkua suljettaessa menee ohi.
Luukun jäykkyys voi johtua vaijereiden ja liukukiskojen rasvauksen puutteesta, mutta useammin ainakin vanhemmissa luukun reunojen ruosteturvotuksesta.
Stoppikohdat saa kohdalleen ajamalla luukun kiinni-asentoon, irrottamalla moottorin katosta (mutttei johdoista) ja ajamalla moottorin keskimmäiseen stoppikohtaan.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 188#143188
hessu75: jos luukun takareuna ei oikein tahdo jaksaa nousta kiinni-asentoon, sinulla luukun tiiviste vaan on hyvässä kunnossa eikä suhise ajossa. Ole tyytyväinen vaan. Omassa tiiviste on kutistunut, luukku kyllä liikkuu liukkaasti mutta pyrkii suhisemaan ilman lisäeristeitä.
Juttua otsikolla kattoluukun moottorin rele
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=22170
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Enpä malttanut iltaan odottaa, sormet syyhys.
Luukku kiinni asentoon, moottori irti ja painoin napista kiinnipäin.
Pyöri alle sekunnin, mutta se riitti. Nyt on reikä kohdallaan ja toppari toimii.
Se rutina/särinä tuli kyllä releestä, riippuen missä asennossa se oli.
Taitaa mennä vaihtoon. Oliskohan ylikuumentunut, kun painelin nappia liikaa luukun liikkuessa 5 milliä kerrallaan ennen rasvausta.
Luukku kiinni asentoon, moottori irti ja painoin napista kiinnipäin.
Pyöri alle sekunnin, mutta se riitti. Nyt on reikä kohdallaan ja toppari toimii.
Se rutina/särinä tuli kyllä releestä, riippuen missä asennossa se oli.
Taitaa mennä vaihtoon. Oliskohan ylikuumentunut, kun painelin nappia liikaa luukun liikkuessa 5 milliä kerrallaan ennen rasvausta.
-92 9000cs 2.3