FAQ-osiosta ja melko hyvän ohjeen löysinkin mutta onko vielä jotain mitä tulisi ottaa huomioon käsijarruvaijerin vaihdossa? Kumpikin puoli kai tehtävä samalla vaivalla. Penkit irti jne. ohjeen mukaan. Joku vinkki oli että vanhalla vaijerilla vetää uudet paikoilleen niin ei tarvitse pujotella niin paljoa auton alla, tasamaalla joudun tuon operaation tekemään, onnistuuko ollenkaan? Vaijeri ei palauttanut kunnolla viime kesänä ja nyt katsastuksessa ei jarruttanut pätkääkään tuo sama puoli.
t. Rami
käsijarruvaijerin vaihto
käsijarruvaijerin vaihto
****
VAG
VAG
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Kyllä se tasamaallakin onnistuu, tuossa just tonnari levällään pihassa, apparin puoli vaihdettuna. Nyt pitäs jaksaa ulos käsitteleen penkit ja sit kuskin vaijerin kimppuun. Purkamaanhan siinä joutuu, mutta eipä voi mitään. No siivottua tuli ainakin sisusta huolella
(ja penkit tosi mukava käsitellä kun ovat irrallaan)

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Sillä tapaahan voi kokeilla, että on varmasti vaijeri, joka jumittaa, että irroittaa vaijerin satulasta ja kokeilee siten vaijerin liikkuvuutta. Tämä onnistuu jopa ilman tunkkia.
Äläkä vaan osta Motonetin vaijeria. Siitä menee heti talven tullen haitarikumi paskaksi ja sitten pääsee tauhkaa vaijeriin ja kohta on taas vaihto edessä. Tai voihan sen kumin vaihtaa laadukkaampaan.
Äläkä vaan osta Motonetin vaijeria. Siitä menee heti talven tullen haitarikumi paskaksi ja sitten pääsee tauhkaa vaijeriin ja kohta on taas vaihto edessä. Tai voihan sen kumin vaihtaa laadukkaampaan.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Tämä pitää varmistaa mutta viime kesältä jäi sellainen muistikuva että vaijeri ei olis tullut oikein kunnolla takaisin kun jouduin sitä säätämään, äkkiähän tuon katsoo. Satula kait olisi helpompi vaihtaakin. Paikallisesta varaosaliikkeestä ajattelin vaijerin hommata, mistäs sen tietää ettei sieltä tule sama vaijeri kuin motonetistä?puu kirjoitti:Sillä tapaahan voi kokeilla, että on varmasti vaijeri, joka jumittaa, että irroittaa vaijerin satulasta ja kokeilee siten vaijerin liikkuvuutta. Tämä onnistuu jopa ilman tunkkia.
Äläkä vaan osta Motonetin vaijeria. Siitä menee heti talven tullen haitarikumi paskaksi ja sitten pääsee tauhkaa vaijeriin ja kohta on taas vaihto edessä. Tai voihan sen kumin vaihtaa laadukkaampaan.
Rami
****
VAG
VAG
Pahahan sitä on tietää, kun Motornetissäkin vaihtelee kenen valmistamaa kamaa sinne tulee. Mutta kai se on ainakin varmempaa ostaa kumiosat jostain muualta kuin Motonetistä. Ollut noista M.netin kumiosien kestävyydestä aiemmin keskustelua foorumilla.rmeller kirjoitti:Tämä pitää varmistaa mutta viime kesältä jäi sellainen muistikuva että vaijeri ei olis tullut oikein kunnolla takaisin kun jouduin sitä säätämään, äkkiähän tuon katsoo. Satula kait olisi helpompi vaihtaakin. Paikallisesta varaosaliikkeestä ajattelin vaijerin hommata, mistäs sen tietää ettei sieltä tule sama vaijeri kuin motonetistä?puu kirjoitti:Sillä tapaahan voi kokeilla, että on varmasti vaijeri, joka jumittaa, että irroittaa vaijerin satulasta ja kokeilee siten vaijerin liikkuvuutta. Tämä onnistuu jopa ilman tunkkia.
Äläkä vaan osta Motonetin vaijeria. Siitä menee heti talven tullen haitarikumi paskaksi ja sitten pääsee tauhkaa vaijeriin ja kohta on taas vaihto edessä. Tai voihan sen kumin vaihtaa laadukkaampaan.
Rami
Satula on kyllä helpompi vaihtaa (jos ei ole paljoa ruostetta pulteissa), mutta myös kalliimpi. ABS-jarruillahan on helppo ilmailla. Itse jouduin vaihtamaan sekä vaijerin, että satulan.
Keksin muuten tässä juuri, että taidat olla sama kaveri, jonka kanssa laiteltiin Body Centerin serverikonetta.

Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Hee, sama mies. Pitää taas leikkiä oikeita töitä ja sotkea käsiään. Parina kesänä mennyt/meinannut mennä katsastus vähän myöhään ja nyt kerrankin olin ajoissa liikkeellä. Ja näin kävi, heti hylky. Ensi vuonna en taida katsastaa autoa ollenkaan.puu kirjoitti: Keksin muuten tässä juuri, että taidat olla sama kaveri, jonka kanssa laiteltiin Body Centerin serverikonetta.Maailma on pieni.
Rami
****
VAG
VAG