hanskalokeron irroittaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

hanskalokeron irroittaminen

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Moi,

Mitenkäs hansikaslokero irroitetaan? Haku ei tuottanut tulosta. Autohan on tuo -96 cde.
Lokeron kannen vasemmanpuoleinen sarana katki sieltä aika juuresta ja sen ajattelin korjata jos helpohkosti onnistuis.


Rami
****
VAG
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

irrotat hanskalokeron etureunassa olevat kuusi T25 (T20?) ruuvia ja vedät koko hoidon ulos.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

hma kirjoitti:irrotat hanskalokeron etureunassa olevat kuusi T25 (T20?) ruuvia ja vedät koko hoidon ulos.
Lisäksi hanskalokeron valon pistoke pitää irrottaa, eli pientä näppäryyttä ja varovaisuutta sitä irrottaessa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Ja jos hansikaslokeron takana on samanlainen liitin kuin DI-kasetissa ja vastus sen perässä, niin älä laita virtoja päälle, jos irroitat tuon liittimen.
Sen jälkeen nimittäin pääset vierailemaan merkkihuollossa, jossa he nollaavat SRS-merkkivalon.

Jollekin on näin käynyt :oops: :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

No, tuon ei onneksi pitäisi olla mahdollista, koska bägillisessä autossa ei ole hansikaslokeroa laisinkaan, vaan sen korvaa lukittu lokero käsijarrukonsolissa. Aika fakiiri täytyy olla, jotta löytää bägikojelaudasta hanskalokeron avausnappulan :lol:.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

G-mies kirjoitti:No, tuon ei onneksi pitäisi olla mahdollista, koska bägillisessä autossa ei ole hansikaslokeroa laisinkaan, vaan sen korvaa lukittu lokero käsijarrukonsolissa. Aika fakiiri täytyy olla, jotta löytää bägikojelaudasta hanskalokeron avausnappulan :lol:.
Mutta kun bägittömässä (apparin) on hanskalokeron takana sen bägin liitin ja sille terminointivastus...
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Juu kyllä tuosta on ihan omakohtainen kokemus. Vastus on tosiaan niissä autoissa, joissa EI ole hanttarin bägiä, mutta kuskille on. Itse en millään keksinyt tuon vastuksen ideaa ja jossain vaiheessa kojelaudan purkamista loppui asennustupakat ja niitä piti lähteä hakemaan.
Kojelaudan yläosa irti / Hanskalokero lattialla -> Auto käyntiin -> 0,2sekuntia starttauksesta keksin, että mikä tuo vastus on, kun SRS valo alkoi vilkkua :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Vaatikos kojelaudan yläosan irrotus A-pilarien verhoiluiden irrotuksen, ja jos, niin kuinka rikkomatta kiinnikkeitä?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Minuteman kirjoitti:Vaatikos kojelaudan yläosan irrotus A-pilarien verhoiluiden irrotuksen, ja jos, niin kuinka rikkomatta kiinnikkeitä?
A-pilarin verhoilu onnistuu liu'uttamalla tolpan verhoilua ylöspäin. Verhoilun takana on napit, jotka liukuvat hahloissa. Napit lähtevät myös vetämällä irti.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kiitoksia infosta, täytyy purkaa itse myös kojetaulua että saa samalla keikalla vaihdettua alipaineletkut ja mittariston polttimot. Myös hansikaslokeron purkuohjeet tulivat tarpeeseen, käsittääkseni sisävalon viiverele sijaitsee lokeron takana bägittömässä biilissä.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Minuteman kirjoitti:Vaatikos kojelaudan yläosan irrotus A-pilarien verhoiluiden irrotuksen, ja jos, niin kuinka rikkomatta kiinnikkeitä?
Ei vaadi. Ehkä se auttaa, mutta itse en ole ainakaan noihin verhoiluihin koskenut kyseisessä operaatiossa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Minuteman kirjoitti:Kiitoksia infosta, täytyy purkaa itse myös kojetaulua että saa samalla keikalla vaihdettua alipaineletkut ja mittariston polttimot. Myös hansikaslokeron purkuohjeet tulivat tarpeeseen, käsittääkseni sisävalon viiverele sijaitsee lokeron takana bägittömässä biilissä.
se oli vielä muistaakseni niin, että kaiutinritilän poisto helpotti a-pilarin verhoilun irrottamista tai päin vaistoin. Jompi kumpi auttoi jompaa kumpaa :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu, pilariverhoilun poisto auttoi kaiutinritilän poistoa. Nätisti lähtivät verhoilut vain vetämällä pilarinsuuntaan yöspäin varoen raapaisemasta kattoverhoilua, ja näköjään se tumppukotelokin on vain niillä etureunan Torxeilla kiinni, plus lokeron valopiuha.

Nyt sitten haulla loput ja mittariston kimppuun :)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

A-tolppaverhoilut ensin irti, sitten kaiutinritilät. :-)

Kai ne ritilät sieltä saa verhoilut paikallaankin ujutettua pois, ainakin moni kehuu jättävänsä verhoilupalikat paikalleen.

Minä tykkään yleensä purkaa enemmän, jotta seuraavat työvaiheet ovat helpompia. Työn määrää siedän enemmän kuin .. köh .. harmistumista. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin